Giuleştiul, după iadul din august

Azi am fost la medic, control de rutina.L-am cautat initial la un cabinet particular, de unde mi-au comunicat ca-i la spital.O asistenta amabila mi-a spus:” il gasiti la Giulesti, s-a dat drumul, puteti merge fara teama!”.I-am zambit si i-am explicat ca nu am absolut nicio teama in privinta asta.
Pe drum ma gandeam ca voi gasi un spital total renovat, cu termopane, cu totul mirosind a curat si a proaspat, cu asistente dragute tare care zambesc si cu oameni mult mai amabili ca si inainte.
Realitatea? Acelasi spital vechi si ponosit pe dinafara, cu un bodyguard la poarta imbracat si echipat de parca acum aterizase din Star Trek, curtea goala si liniste.Multa, multa liniste.Niciodata in spitalul ala nu a fost mai liniste ca azi.Nu tu coloreuri ingramadite in curticica la fumat, nu tu familii stresate care asteptau cu emotie rezultate de la operatii, nasteri, etc., nu tu agitatia medicilor si a asistetelor care alearga incolo si incoace, nu tu imbulzeala de medici la secretariat, adunati la un pahar de vorba si o pipa.Era totul asternut intr-o pace si-o liniste de nedescris.
Star trekuitul de la poarta m-a intrebat pe un ton rastit ce caut si pe cine am venit sa vad, daca am programare?! Faza cu programarea m-a dat pe spate, nu stiam ca mai nou , la Giulesti, iti trebuie programare.Aveam programare daca asta inseamna ca m-am conversat mereu cu medicul la telefon si stia ca vin azi.
La colposcopie 2-3 tinere isi asteptau medicul, in rest gol-golut spitalul.Imi amintesc ciopor de femei, stand la usa cabinetului cu colposcopia si asteptand sa le vina randul.Azi totul lejer, s-a mers ca pe banda.
S-a scumpit si analiza Paps, a ajuns la 50 ron si e gata in 10 zile si nu in 3 luni ca si inainte.M-a avertizat insa asistenta „ca la noul laborator, chitanta se da la sfarsit si nu acum !” Pe mine personal prea putin ma deranjeaza chitanta , dar mi se pare si asta alandala.
Am fost inainte de control, sa vad o persoana tare draga mie din spital care m-a ajutat enorm pe perioada nasterii si a sarcinii.Am intrebat-o timid ce se mai aude cu spitalul si raspunsul a fost „nebunie curata”.La colposcopie au renovat ( nu statul, ci medicul meu a luat niste materiale si a zugravit „un baiat din spital” ), miroase a proaspat, e totul alb si luceste de curatenie.Am aflat ca medicul meu,omul care mie mi-e drag dincolo de cuvinte si despre care chiar si azi mi-au spus 2 tanti ca „e gretos si nu ne-a explicat exact ce am vrut noi” ( poate asa o fi cu alte muieri, cu mine este super tandru si cald, mi-l amintesc cum ma mangaia pe mana cand aveam branula si vena ciuruita de-o proasta ), cum ma tinea in brate pe hol, a doua zi dupa cezariana si eu plangeam la pieptul lui in hohote, de la depresia post-partum, implorandu-l sa mi-l aduca pe copil si sa ma lase acasa, de fiecare data cand ma vede ma primeste super frumos, ma ia de mana si stam la povesti diverse si invariabil de un an incoace ma intreaba „ce-ti face fetita aia frumoasa?” 😀 – poate asta-i un motiv de suparare pentru altele, ar trebui insa sa stie la zecile de paciente care-i trec prin mana, ca eu , X-uleasca am un baiat si nu o fetita? ) ca este directorul interimar.Am avut o strangere de inima, stiu ca si anestezista care m-a asistat la nastere este acum managerul spitalului.Am avut o strangere de inima, as vrea ca medicul meu sa iasa la pensie peste cativa ani, nepatat si cu fata sus.Ar fi pacat sa pateasca ceea ce s-a intamplat cu dr.Marinescu, dupa o cariera stralucita.
Ne-am vazut si cu dr.Marinescu, am stat la o scurta poveste, nimic nu mai este ca inainte.Tristetea ii brazdeaza chipul si chiar daca am glumit a schitat un zambet si a plecat.Altadata radea cu pofta si era altfel.L-am simtit total alt om si spun iar, rau imi pare ca s-a intamplat tragedia aceea.
Sus, la etajul 2, este alta lume, patrunzi in alt univers.Totul nou si renovat, asistentele zambitoare si dau binete ele singure, sunt ca furnicile facandu-si treaba.
La colposcopie m-a intrebat o asistenta daca al doilea copil l-as mai naste la ei.Raspunsul meu din toata inima?DA, m-as duce iar la Giulesti, e ceva acolo care imi da curaj si incredere, ma simt confortabil si stiu ca va fi bine.Acolo am trait si agonia si extazul, acolo mi s-a intamplat lucrul cel mai minunat, acolo am amintiri de corazon, multe si profunde.
Poate ca alte femei in locul meu nu ar mai avea acest curaj…si totusi de azi noapte au venit pe lume primii copii din Giulesti , dupa iadul din august.Sa le dea Dzeu. multa sanatate si mult noroc!
Iar noua intelepciunea sa mergem mai departe…

4 comentarii la “Giuleştiul, după iadul din august

  1. Pingback: Giuleştiul, după iadul din august - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. hmm, nu stiu daca as naste al doilea copil tot acolo, sper ca medicul meu sa se mute pana atunci. Nu din cauza tragediei care se putea intampla oriunde. Vreau un spital prietenos cu relatia mama-copil, vreau copilul in camera cu mine, alaptat la cerere, nu vanturat pe scari la fix 3 ore. Si vreau sa-mi pastrez si medicul, am spus, nu?

  3. @Adra_bell: hmmm…as vrea si eu copilul cu mine in camera sa-l pot pune la san din primle clipe, dar gandindu-ma la cat de rau mi-a fost mie la cezariana in primele 36 ore…cum as putea avea grija de-un micut ?Si apoi doctorul meu nu va merge niciodata in alta parte, sanse slabe sa nasc in alta parte.Apoi, eu am stat acolo intr-o rezerva cocheta, la al doilea copil am sa cer un salon cu 4 paturi caci tare rau m-am simtit acolo in rezerva alaturi d o tipa care facuse o mastita si plangea non-stop.Starea ei am preluat-o si eu si am pierdut momente extrem de importante din primele zile ale puiului meu.
    Sa inteleg ca faci si bbe2??? 😀

Lasă un răspuns

