Bronhopneumonie

Saptamana trecuta, joi, cand am venit de la serviciu, Kiki era cam fonfait si stranuta in rafale de cate 4-5 stranuturi odata.Am stiut atunci ca va raci si ne vom intoarce aici, la nici macar o luna de la momentul ultimei boliri a lui.
I-am administrat, ca de obicei, cand da primele semne de raceala paracetamol TIS , un produs care lui Kiki ii merge manusa si ne-a salvat de multe ori in ultimul an de la agravarea unor raceli.Ii dau cate 7,5 ml de 3 ori /zi si in mod normal scapam de o agravare a situatiei.De data asta insa, lucrurile au luat o intorsatura foarte urata sambata seara cand Kikiluna a facut febra.Am zis ca nu-i bai, corpul trebuie sa lupte , antibiotic eu nu-i mai dau de 1 an si ceva.Febra am tinut-o in frau si cu leacuri babesti, cu clasicii ciorapi cu otet, prosop rece pe frunte si mai ales cu frectiile cu Carmol.Stiu ca il doare tare cand ii fac masajul, stiu ca la ceafa urla bietul copil de durere, dar mai stiu ca dupa frectiile cu Carmol il pun pe picioare.Duminica a fost cam bleg si avea ochisorii mici de tot, deja hotarasem sa stea acasa saptamana asta, dar nu m-am gandit ca boala se va agrava atat de tare.Aseara fierbea sangele in el, Kiki al meu clocotea la 39.8 C, sub antitermice luate si la 2 ore febra lui nu scadea sub 38.9 C, iar frisoanele ii faceau dintisorii sa-i clantane in gura.Faza cea mai rea insa a atins-o in momentul cand nu a mai putut sa respire.Aseara am retrait iar clipele de acum doi ani cand Kiki mi se sufoca in brate si imi venea sa urlu sa ma dau cu capul de pereti.Spre deosebire de atunci, cand nu aveam experienta si ma doborau astfel de evenimente, acum mi-am pastrat calmul ( inca imi vine sa plang cand il vad cum respira sau ma rog, cum nu poate sa respire, dar starile mele de disperare sunt extra soft ), i-am pus imediat mascauta si i-am facut aerosoli cu Gentamicina ca sa-i calmeze tusea care-l ineaca, ii face inimioara sa-i bata in galop si pe el il epuizeaza si nu mai poate nici sa stea in fund, lac de transpiratie cum devine.
Febra nu a vrut sa scada cu niciun pret, respiratia greoaie nu l-a parasit nici macar la ora la care scriu, diagnosticul este de bornhopneumonie, desigur ca primul lucru a fost „sa-i dati repede antibiotic” dar eu am zis NU.Am invatat in tot timpul asta sa nu-i mai administrez antibiotic fara antibiograma, stiu ca jumatate de clasa la gradi au aceasta viroza si stiu ca daca 3 zile nu-i cedeaza febra si criza de tuse atunci il bag intr-adevar pe Klacid ( singurul care ii merge si nu imi face complicatiile stiute pana acum la antibiotice).
Azi insa febra nu a mai facut decat vreo 2 pusee scurte si alea pe la 38.2- 38.3 C,aerosolii facuti cum trebuie i-au usurat respiratia si Sumetrolimul, care lui ii merge excelent pe bronsita lui astmatiforma, i-a stopat deja crizele de tuse.Kiki se joaca acum cu masinutele, prin spatele meu, a inceput sa manance si stiu sigur ca maine va fi si mai bine, stiu sigur ca in seara asta frectia ce i-o voi face il va pune si mai bine pe picioare, stiu ca nu mereu ceea ce spun medicii este si ok de aplicat la puiul meu, am invatat ca Kikiluna are un organism puternic care lupta cu virusii si care cedeaza dupa 2 -3 zile de febra si boleala, cert este ca a scapat sper si de data asta de antibiotic si ale sale urmari.
Daca iarna trecuta nu mi-a fost mai deloc bolnav ca au fost geruri si zapezi care au distrus virusii, iarna asta a cam dat-o in bara cu virozele si cu vremea asta cand geroasa, cad calduroasa ca si primavara.
Aerosoli ii fac cu gentamicina ( 1ml genta + 3 ml ser fiziologic de 2 ori pe zi), si cu ventolin ( 0.40ml + 3 ml ser fiziologic de 3 ori /zi), sumetrolim ii dau la 12 ore cate 8 ml si in gat pentru durere cu spray Bioparox ( cate 3 pufuri / zi).