Banala Șosea Cățelu, nr.42

Intr-una din zilele de vacanta am citit pe FB o recenzie scurta la cartea ce poarta titlul „Soseaua Catelu nr.42”.Recenzia mi s-a parut super si am comandat repejor, online , la editura All, cartea.Mi-a sosit dupa 3 zile, la posta, si am platit numai 26 ron cu tot cu transport.
In afara faptului ca este o carte care se citeste extrem de usor si de repede, intr-o zi am terminat-o, Alina Nededelea si a sa autobiografie nu m-a incantat cu nimic.Poate nu am eu suficient de mult umor negru incat sa mi se para scrierile ei nemaipomenite, poate sunt eu prea dura incat momentele „dramatice” descrise de altii ca regasindu-se in carte, nu mi s-au parut a fi sub nicio forma atat de dramatice,limbajul ei descris ca fiind unul „foarte vulgar””, zau daca „baga-mi-as picioarele mi se pare atat de vulgar, nu m-au impresionat cu nimic absolut intamplarile prin care trece dra.Nedelea.Poate ca mi-a starnit la inceputul cartii o stare de mila copilaria ei citind ca a fost un copil nedorit ( dar cati dintre ceausei nu au fost copii nedoriti??!!), ulterior insa, nu am mai simtit absolut nimic citind cartea.In general mai toate cartile imi starnesc diverse stari emotionale, exista carti care ma marcheaza profund, sunt carti care ma tin cu sufletul la gura, carti care ma fac sa rad sau sa plang tare, ei bine, aceasta carte nu mi-a starnit niciun fel de emotie,nimic.
Alina Nedelea este in viziunea mea, un copil nesupravegheat total care se transforma intr-o putorisca care ajunge studenta la teatru si in loc sa se tina de scoala sa-si faca un viitor ca sa scape din „ghetoul'” de cartier unde traia, a ales calea cazinourilor, a prostitutiei si a macaroanelor care isi luau neveste din Romania la kilogram.Nu numai ca nu am compatimit-o absolut deloc, dar m-a ingretosat total afirmatia ei despre fetita pe care o are si pe care nu si-a dorit-o niciodata „asa cum bunica mea nu a dorit-o pe mama, mama pe mine, nici eu pe fiica-mea!”.Eu am crezut ca atunci cand cresti intr-o familie care nu te vrea, nu te iubeste, tu ca parinte vei fi complet opusul a ceea ce ai trait.Ori ea vine sa contrazica ceea ce credeam si dupa nshpe milioane de avorturi o lasa totusi pe fiica-sa sa se nasca ca sa nutreasca aceleasi sentimente pentru ea, asa cum au nutrit si masa-mare si ma-sa pentru scriitoare.
Nu mi s-a parut ca a trait miss Nedelea niste tragedii absolut deloc ,cred ca putem scrie despre un om ca a trait tragedii citind cartea „Viata parintelui Gh.Calciu”, carte ce ilustreaza ceea ce a trait parintele in anii de puscarie comunista traiti in diferite inchisori ale epocii respective.Acolo sunt cu adevarat terori si drame, acolo poti face o recenzie scriind ca oamenii aia au trait niste tragedii.Nu Alina Nedelea careia ii placea banul si calea cea mai usoara de a-l castiga.E simplu sa ne vindem trupul sau sa ne apucam de jocuri la ruleta si asta nu neaparat locuind pe soseaua Catelu la numarul 42, este si mai simplu sa descriem epoca ceausista ca fiind o tragedie mare pentru toti copiii si un motiv ca ulterior sa ne prostituam, e simplu sa fugim din Romania ca mai apoi sa devenim scriitori de succes.
Deci cine doreste sa citeasca cartea sa mi-o ceara ca i-o imprumut, nu merita aruncati cei 20 ron pe mizilicul asta.Mai bine mancam o trufa decat sa-i mai aducem niste bani fufei de Nedelea.