Welcome to America !

Daca am disparut  de pe blog asta se datoreaza faptului ca de la 1 aprilie mi-am schimbat iar jobul.Nu a fost nimic premeditat, nu am vrut sa imi caut un alt loc de munca, pur si simplu mi s-a oferit aceasta oportunitate undeva in noiembrie, nu am crezut ca se va concretiza dat fiind faptul ca a durat recrutarea mai bine de 4 luni.

Dar la sfarsitul lui martie am semnat oferta si am inceput noul job.Acesta a venit la pachet cu un training in State, training care dureaza 6 saptamani. Mult timp si departe tare de casa, dar este o oportunitate ce ti se ofera probabil o data in viata.

Pentru a putea ajunge in State trebuie sa obtii o viza valabila de intrare in tara.Eu am aplicat pentru o viza B1 ( business ) , dar am obtinut o viza B1 / B2 ( business si  turism ) valabila pe 10 ani, cu intrari multiple.

Exista un site unde se gasesc toate explicatiile necesare obtinerii unei vize pentru USA.Actele pe care le-am pregatit eu au fost:

  •  o fotografie in formatul solicitat
  • completarea online a formularului DS 160
  • un pasaport valabil
  • invitatia la training emisa de organizatorul cursului
  • chitanta cu dovada platii sumei de 160 $ – taxa de viza
  • aplicatia online DS160- formular cu cod de bare
  • programarea la interviul cu un angajat al Ambasadei US la Bucuresti

Intreaga nebunie cu actele a durat 3 zile, programarea la interviu am facut-o telefonic, la Ambasada am ajuns intr-o joi dimineata, bolnava de o gripa crunta incat abia ma tineam pe picioare.Am luat un taxi pana acolo ( mi-a luat undeva la 30 lei pentru dus ), adresa Ambasadei fiind aceasta : Bulevardul Dr. Liviu Librescu 4-6
Sector 1, Bucuresti 015118 Romania , Telefon: (+40) 21 200-3300  Fax: (+40) 21 200-3442

Inainte de a intra in interiorul Ambasadei stai la coada pentru a se scana codul de bare de pe aplicatia online  DS160.Intrand in Ambasada esti controlat exact ca la aeroport, se trece printr-o poarta metalica cu scanner, telefonul se inchide si se preda pe baza unui cupon cu care il ridici cand parasesti locatia.

Intri efectiv in Ambasada, iei un numar de ordine si astepti sa fi chemat la ghiseu.Ti se iau intai un set de amprente, se scaneaza pasaportul, totul extrem de civuilizat si bine organizat.Ulterior, pe baza aceluiasi numar de ordine esti chemat la alt ghiseu pentru interviul cu unul din consilieri.Vorbesc atat romana, cat si emgleza, eu am dat interviul in engleza, intrebandu-ma scopul si durata vizitei mele in US.

A durat mai putin de 3 minute interviul, mi s-a urat calatorie placuta si mi s-a precizat faptul ca imi voi primi pasaportul prin curier ( TNT ), contra unei sume de 24 lei achitata la curier direct ( in cazul meu compania a suportat absolut toate cheltuielile).

Totul decurge in cel mai civilizat mod posibil, oamenii sunt super ok, profi si treaba merge ca unsa.A durat in jur de o jumatate de ora intregul proces de obtinere al vizei la Ambasada.

A doua zi am fost sunata si mi-am primit pasaportul cu o viza de State valabila pe 10 ani.

Aventura abia urma sa inceapa !

( va urma )

16 comentarii la “Welcome to America !

  1. Felicitari my dear!!!! Te astept la o cafea? Cum se prind joburile de tine… n-ai vazut asa ceva 🙂 4 luni recrutarea? Lucrezi la FBI/ White House 🙂

  2. Silvie as veni la cafea cu drag dar nu ești paciulea. Mai, am mâncat ceva când eram mica de ma lipesc de joburi d astea, și fără sa le caut.Asa a fost sa fie, sa ajung în State.

  3. Felicitari si succes! Ma bucur mult pentru tine! 🙂 Duminica viitoare, cand ne intalnim, o sa facem o poza si cu gandul la tine. 🙂 Da’ las’ ca vii tu inapoi si nu scapi de noi!

  4. @zapadalbastra: multumesc mult, eu cred ca tine de noroc.Sunt multi oameni super ok, foarte bine pregatiti, dar care nu au sansa unei calatorii.

  5. Oh my Goooood! Felicitari si mult succes! Chiar ma intrebam de ce ai disparut si uite ce vesti bune aflu despre tine azi! Ma bucur ca ti s-a ivit o asa oportunitate.

  6. Vă mulțumesc tuturor pentru gândurile bune. Revin curând cu poveștile despre U.S, văzută prin ochii mei

Lasă un răspuns

