Sunt răvăşită !

Initial pregastisem o alta postare, dar cele intamplate acum doua zile la Bruxelles m-au ravasit complet.

Paris, Ankara si acum Bruxelles, toate cele trei atentate intr-un timp atat de scurt.

Si sunt atat de ravasita pentru ca eu m-am nascut si am trait o perioada intr-o tara araba din Africa de Nord, printre si cu musulmani ( deh! toata lumea acolo crede in Allah ), pentru ca acum 2 ani cand am fost de doua ori in Bruxelles am mancat, am ras si am stat zilnic la taclale cu unul din sefii de proiect care era din tara unde m-am nascut eu, pentru ca parintii mei, mai ales tatal meu care a trait un deceniu la ei, mi- a povestit lucruri frumoase despre musulmani,despre credinta lor in Allah, despre Coran si invataturile lui, pentru ca am fost in casele lor, am stat la mesele lor, pentru ca am primit la noi acasa si au stat la masa noastra musulmani.

Sunt ravasita cand imi amintesc ca la cea mai mare inundatie pe care au trait-o ai mei, cand si-au pierdut efectiv tot ce aveau cu ei intr-o tara straina ( de la acte pana la verighetele de la mana)  intr-un mal gros si puturos, singurii care i-au ajutat in miez de noapte au fost vecinii arabi din fata apartamentului lor, care au cautat cu ei o noapte intreaga verighetele si pasapoartele sa se poata identifica cumva in fata autoritatilor arabe.Tot acei oameni s-au mobilizat si i-au primit in casa lor , le-au oferit o saptamana intreaga un pat si o masa calda, pana li s-a repartizat de la ambasada Romaniei o alta casa.

Sunt efectiv socata pentru ca singurul om care a salvat- o pe mama de la moarte, m-a adus pe mine pe lume si i-a facut o operatie care in Romania s-a facut abia dupa 30 de ani, a fost un musulman.

Sunt contrariata pentru ca in Siria, intr-o vacanta, uitandu-ne cu jind la niste musulmani care stateau pe marginea drumului si mancau un fel de mancare pe care eu si ai mei o numim muslem, m-au chemat alaturi de ei si nu ne-au lasat pana nu ne-au pus la masa lor si ne-au impartit din mancarea lor.

Sunt contrariata ca ei isi iubesc enorm de mult pamantul in care s-au nascut si azi exista un exod in masa catre tarile europene, dar nu orice tara europeana.

Cand s-au transformat toti oamenii aia calzi si primitori, ospitalieri si care-si vedeau de treburile lor, in niste killeri nebuni, niste kamikaze care se arunca in aer omorand atatea si atatea vieti nevinovate?

Cine comanda toate aceste crime impotriva europenilor, de unde se trag sforile politice si de ce nu se opresc cumva aceste atentate si atatea morti ale unor oameni nevinocati complet ?

Cand va inceta media sa alimenteze teama si panica oamenilor prin stiri senzationale? Parearea mea, in legatura cu ultimul atentat din Bruxelles, este ca valvataia mass-mediei asupra  arestarii lui Salah Abdeslam , nu a facut decat rau si deloc bine oamenilor.Cand se vor opri canalele de stiri sa furnizeze imagini de la locul exploziilor, imagini cu oameni siroind de sange si mutilati, cand vor intelege cei din media ca frica nu ne ajuta la nimic, ca panica pe care o creeaza doar de dragul ratingului si a banilor, nu face decat mult rau?

Si pana unde va ajunge aceasta dezbinare intre europeni si musulmani, cat de tare ne vom uri intre noi, cat de mult vor fi marginalizati  musulmanii care sunt deja integrati de ani de zile printre europeni, oameni cinstiti, normali, care-si vad de traiul lor zilnic la fel ca oricare dintre noi_Cum vor fi privite acum familiile mixte, cat de tare vor fi marginalizati si huiduiti copiii de musulmano-europeni, cat de multe jigniri, acuze si puneri la zid vor suporta?

Miza acestui razboi este mare, pentru mine este deja un razboi, nu cred ca ceea ce am invatat in cartile de istorie despre razboaie  se mai poate repeta, in zilele noastre cu atata tehnologie avansata este de ajuns sa desfaci un capac de la un borcan, mai iese un virus, un microb si mai mor zeci de oameni, mai detoneaza cateva bombe si se mai curata si alte sute si zeci, aruncam in aer un oras si mai micim numarul populatiei globale, mai un metrou, mai un aeroport si uite asa facem loc pe planeta.

Vom ajunge europenii sa ne punem toti valuri in cap, sa ne punem spre rasarit cu fundu-n sus la ore fixe, ne vor fi toti baieteii circumcisi la nastere si botezati in numele lui Allah?

Trist si ingrijorator, nu ma gandesc la mine deloc, ci la copiii nostri, la timpurile pe care ei le vor trai.

Avem libertate de miscare in Europa, dar suntem panicati sa mai mergem si in vacanta, caci nu stii daca intrat in aeroport mai iesi viu, daca urcat in avion mai aterizezi zdravan, daca stand la o inghetata in centrul unei metropole, zen si admirand peisajul, nu te faci arsice in urma vreunui cretin care hotaraste sa se arunce in aer la un metru de tine.

Traim vremuri tulburi, trebuie sa ne bucuram ca in Romania nu avem inca incidente de acest fel si trebuie sa traim fiecare clipa la maxim.Azi esti… maine, poate te intalnesti cu un Abdeslam si ti-a facut felul !

35 comentarii la “Sunt răvăşită !

  1. Cred că toți oamenii cu scaun la cap, simt la fel ca tine… și așteptăm toți răspunsuri pe care nu le vom primi niciodată. Trăim într-o lume nebună, nebună…

  2. Trebuie să fim tari și solidari în fața pericolului care se poate ivi oriunde în Europa. Aș vrea să cred că nu vor mai fi multe victime, dar nu pot. 😦

  3. Imi amintesc cat de socata am fost in 2001, la atentatele din 11 septembrie. Ma uitam la televizor si mintea mea nu putea sa inteleaga ca nu e o fictiune… Au trecut 15 ani si numarul victimelor este incredibil. Ne uitam la televizor si nu ni se mai pare ciudat ca vedem asta. „Ce s-a mai intamplat? Ah, alt atentat!” O zi iesita din comun e aia in care nu se intampla nimic… Din pacate, incep sa-i dau dreptate lui Einstein: „Nu ştiu cu ce arme va fi luptat cel de-al treilea război mondial, dar cu siguranţă cel de-al patrulea va fi luptat cu beţe şi pietre.”. 😦

  4. Eu nu cred ca este vorba despre religie.Nu are nimic de-a face cu religia.Religia este scoasa in fata doar pentru ca toti ceilalti sa ii urasca pe musulmani si sa creeze o stare de ura in masa pentru niste oameni care fug si ei la fel de ingroziti de niste teroristi care nu vor decat sa provoace haos peste tot in lume. Sunt niste dezaxati care au mari probleme psihice. Un om normal nu se sinucide doar ca sa omoare alte zeci de oameni care nu le-au facut niciun rau.

  5. Tot ce se petrece nu este întâmplător, în sensul cel mai …ordinar. Puterile lumii fac și desfac, pun la cale tot felul de malversațiuni pentru a-i tine pe oameni într-o stare de teroare…și asta se petrece tot mai agresiv, pe măsură ce oamenii se trezesc că răspunzători de nedreptățile lumii noastre sunt o mână de scelerați aflați la …butoane.

  6. Din pacate lumea nu face diferenta intre religie si credinta. Si lumea nu prea pare sa inteleaga ca toata treaba asta cu religia bagata cu pompa in cap, duce la fanatism. Religia e una din cele mai mari si mai puternice si sigure forme de conducere a maselor.
    Acum 4 zile chiar, aveam 2 copii la mine ( eram babysitting) , copii de virsta copiilor mei, din familie crestina,dar cu parinti foarte open minded. Nu stiu cum a venit vorba despre Islam, Hinduism, Buddhism etc. Si le explicam faptul ca ei cred diferit de noi si cam ce inseamna fiecare in parte. La care B. a mea spune „yeah, but even though they believe different than us, we shouldn’t judge them”. Si fetita respectiva raspunde ” yes, we should. because they’re not christians like us”. Am ramas muta o secunda , dupa care i-am explicat ca in absolut nici un fel nu trebuie sa judecam pe nimeni, niciodata. In nici o circumstanta. Chiar vreau sa discut cu mamica fetei despre asta, pentru ca stiu 100% ca nu de la parinti a auzit asta. Dar daca e cineva in jurul lor care crede rahatul asta, trebuie sa le exlice copiilor ca it’s not right. Este extrem de usor sa le bagi copiilor in cap chestii, sa-i indoctrinezi. Este uluitor cit este de usor. De aia eu le repet alor mei pina ma fac albastra la fata: credinta si religia sunt 2 lucruri diferite.

  7. Excelent ceea ce ai scris ! Atat tu cat si cei care te-au comentat. Va dati seama ca pana la urma vorbim cu sufletul in reflexii inteligente incercand din rasputeri si in numele adevarului sa intelegem si sa impletim intelegere,realitate,realism si sens comun intr-un cadru familiar politic care nu mai exista,din pacate.tragediile care inainte ne uneau acum ne separa,iar realitatea iti strecoara in ciorchine de fiori reci si frica in fata inexplicabilului.

  8. @Poteci de dor: razboiul este al celor care „fac cartile” lumii.Pamantul rabda si va rabda mereu,oamenii rabda mai greu pierderile suferite in mod nedrept.

  9. @zapadalbastra: sunt si oameni indiferenti, poate este mai bine sa nu te afecteze lucrurile acestea.De raspuns la intrebarile noastre… eu nici nu astept vreun raspuns, mi-ar placea insa ca lucrurile sa se aseze pe tabla politica fara sa fie nevoie de vieti omenesti.

  10. @opantazi: exact ce scriam eu despre mass media.Daca nu vezi intr-o seara la stiri niciun mort, decapitat, sange mult, parca nu am trait in ziua respectiva ! 😦

  11. @Cus Victoria: religia si credinta sunt lucruri total diferite , asa cum scria cineva intr-un comentariu.Si eu cred acelasi lucru.Religia poate fi extrem de periculoasa daca se inoculeaza de mici oamenilor anumite fanatisme.E clar ca toti kamikaze sunt distrusi psihic, dar uite ca mareatragedie este ca nu iti dai seama de asta decat dupa ce a explodat pe langa tine.Altfel , poate parea un om super ok.

  12. @calinakimu: mana aia de „scelerati” au fost mereu la butoane.Sunt alte interese imense si unul din ele este legat de petrolul lumii arabe.Altfel, de ce „sceleratii” nu ataca EUA? 😀

  13. @A.T: perfect de acord cu tine.Impartasesc in totalitate ideologia ta asupra credintei si religiei, doua lucruri foarte diferite, cel de-al doilea dintotdeauna facand mult rau omenirii.Sa nu uitam de Inchizitie !

  14. …Interesele nu sunt imense, scelararea este imensă…atunci când vrei să stăpânești…TOTALITATEA. Așa zisele interese sunt forme ale schizofreniei…

  15. @calinakimu: cand este vorba de bani multi de tot si sa stapanesti lumea, schizofrenia nu mai e nimic in comparatie cu ce pot obtine cu orice pret !

  16. Cu bani obți…nimicuri…Ce-i aia orice?! Asemenea gândire zic eu că este schizofrenică. Banii au putere asupra …banilor, oamenilor care își fac un scop în sine din aceștia, care trăiesc în ILUZIA puterii acestora. Asemenea oameni trebuie tratați în clinici de psihiatrie, trebuie puși sub interdicție, nu să conducă lumea.
    Dar Legea Atracției funcționează corect. INCONȘTIENȚA oamenilor este dominanta lumii noastre. De aceea egoul de fapt conduce lumea.

  17. Oamenii (unii) sunt nebuni, indiferent de ce nume, înfăţişare, educaţie, religie sau credinţă poartă.
    Nu putem spune că o naţie întreagă este bolnavă, sau, mai rău, că este duşmanul întregii omeniri, doar după existenţa unor indivizi bolnavi.
    Sunt doar atât, inşi bolnavi indiferent de cauză. Nu are a face cu locul din care provin

  18. Asta este gresala noastră. Ne lasam usor manipulati. Chiar tu spui ca desi cunosti oameni de caracter si cu ocupatii absolut decente si „umane”, iti vine să spui că întreg poporul este de vină. Ceea ce este greşit.Părerea mea.
    Omul trebuie privit doar din perspectiva individului şi nu a colectivitătii din care face parte. Doar că este mai uşor şi mai la îndemână să catalogăm „la grămadă”. Ne scuteşte de a gândi mai profund. Ar fi efortul prea mare.

  19. @lucillette eu nu am afirmat ca iti vine sa spui ca tot poporul este de vina.Asa reiese din ce am scris eu? Ca de gandit este clar ca gandesc altceva, eu doar ma intrebam anumite chestii legate de toti musulmanii, nu afirmam.

  20. „Cand s-au transformat toti oamenii aia calzi si primitori, ospitalieri si care-si vedeau de treburile lor, in niste killeri nebuni, niste kamikaze care se arunca in aer omorand atatea si atatea vieti nevinovate?”
    „Vom ajunge europenii sa ne punem toti valuri in cap, sa ne punem spre rasarit cu fundu-n sus la ore fixe, ne vor fi toti baieteii circumcisi la nastere si botezati in numele lui Allah?”
    Citind aceste fraze, am dat o interpretare greşită spuselor tale….Mea culpa!

  21. Nu am citit în diagonală. Doar că am remarcat şi probabil mi-au răsunat mai bine în minte astea două fraze şi mi s-a părut că punerea in genunchi cu fundul spre răsărit ar fi ceva greşit. Fiindcă mie nu mi se pare că am putea critica felul unora de a îşi manifesta convingerile. Nu atâta vreme cât nu aduce atingere celor din jur.
    Şi cum spuneam mai adineauri indivizi certaţi cu sănătatea sunt prin toate naţiile.

  22. si nu numai inchizitia, ci si cruciadele. Problema e ca lumea crestina s-a desteptat, lumea musulmana nu prea.

  23. Eu zic că sunt și o mulțime de creștini cu capul în sac.Adesea am asociat musulmanii habotnici cu martorii lui iehova-aceeasi psihopupu o găsim cumva.

  24. Media minte! Şi eu am prieteni musulmani şi sunt oamenii buni . Mă întreb ce am face noi, dacă ţara noatră ar fi în continuu bombardată de drone americane, produse în Germania, cu bombe din Franţa şi aprobat de U.E . Oare nu am deveni şi noi terorişti ? Foamea, disperarea, ura şi dorinţa de răzbunare sunt combustibili foarte puternici . Şi U.E ,U.N, U.S.A,U.R.S.S continuă să le alimenteze .

  25. Martorii lui Iehova sunt total diferiti si cred lucruri diferite fata de noi, ”regular Christians”. Pt noi, faptul ca Isus a murit pt pacatele noastre ,ca sa ne aduca mintuirea , este biletul catre viata vesnica. Pt ei, nu. Ei cred ca numai un nr limitat ajunge in ceruri ( 144.000) si ca sa ajungi acolo,trebuie sa faci fapte bune si sa convertesti citi mai multi la religia ta- de aia vine ei si bat la usi. Pt ca, in mintea lor, asa isi cistiga un loc in rai. Are legatura cu ceea ce cred ei, nu cu habotnicia, caci cine nu vrea sa ajunga in rai? mai ales ca pt ei locurile sunt limitate… Dar desi merg din usa in usa,si sunt cam annoying uneori, n-am vazut nici un Iehovist sa explodeze nici o bomba pe nicaieri.

Lasă un răspuns

