Cardul EuroLine ( ERB ) sau cum devii dator pe viaţă

In vara lui 2014, intr-o vizita de pierdut timpul la Media Galaxy , cat sotia era la cumparaturi in hypermarket, domnul D. – sotul din dotare – s-a inamorat iremediabil de una bucata teveu performant.

Cum in noua casa nu ne ajungeau doar televizoarele cu care veniseram de la bloc, a hotarat brusc ca el isi va lua acel televizor care costa in viziunea mea enorm ca doar nu ne face si curat in casa pentru banii aia.

Dar cum domnul D. nu are niciun viciu, e baiat de casa si nu ii place nici sa spanzure prea multi bani, am zis ca luat in rate, cu un card de credit, nu vom simti achizitia lui, chit ca dam cu cateva milioane mai mult pe el.

Eu m-am cam codit cu cardul de credit, aveam o experienta trista cu Cetelemul si nu prea m-as fi inhamat iar la asa corvoada, insa duduia de la credite a descris oferta celor de la EuroLine card astfel incat am cedat si am zis ca incercam iar sa ne bagam la o asa corvoada.

Daca tot luam pe credit ceva, am dat si eu iama in Mediagalaxy si am luat si un robot de bucatarie, un aparat de gatit si un fier nou de calcat.

Pentru a obtine acest card, am avut nevoie de cartea de identitate si de o adeverinta de venit de la job, semnata si stampilata.

In trei saptamani de la data aprobarii cardului, am primit la adresa de corespondenta declarata, prin intermediul Postei Romane cardul  EuroLine American Express, iar la scurt timp dupa aceea, tot prin Posta PIN-ul cardului.

Dupa activare ( se face numai la un telefon unde astepti si jumatate de ora sa-ti raspunda cineva ),  am dat fuga sa ridicam produsele si sa ne indatoram.Ati vazut  / simtit vreodata cu cata bucurie ne bagam in rahat pana la gat in datorii?

Asta se intampla in august 2014.Incepand cu luna septembrie, am avut de achitat lunar, o rata de 175 lei, ceea ce mi s- parut mai mult decat ok.

Prin ianuarie 2015 am achizitionat alte chestii, tot in 12 rate fara dobanda, este adevarat ca numai  de la magazinele lor partenere.Deh, asa e omul, cand are cardul in buzunar , baga mereu mana in card si tot scoate din el.

De vreo doua ori, ne-am facut de o mare cacao pe la magazinul lor partener Carrefour, cand am cumparat niste cosuri de vreo 700 ron fiecare, am descarcat produsele la casa, casiera le-a si scanat si bagat in pungi si cardul nu functiona.Si telefonic contactati,  cei de la helpdeskul ERB mi-au dat un mare jet, spunandu-mi ca tipa de la casa nu stie sa foloseasca POS-ul lor.Pentru ca nu poti cumpara cu acest card decat in magazinele lor partenere care detin POS-ul lor.

Prima oara cand am patit-o la Carrefour m-am gandit ca e posibil sa nu le functioneze lor POS-ul, a doua oara insa a fost prea mult si m-am isterizat.

Problemele cu plata ratelor au inceput asta vara, cand noi am achizionat niste chestii, fara rate, cu plata luna urmatoare, a valorii de 1200 ron.Luna urmatoare, in septembrie, nu am putut pune fix 1.200, ci am pus 570 ron. Si cand mi-a venit extrasul de cont  am inlemnit, cei 1200 se facusera 2100 ron.Cum , in ce fel, de unde aproape se dublase suma respectiva nu a putut nimeni de la call center-ul lor sa ma lamureasca.

Si am pus iar pe card la sfarsitul lunii octombrie 600 ron, iar la sfarsitul lui noiembrie, pe extrasul de cont am avut suma de 2900 ron.

La inceput de decembrie, am dat fuga la ING sa iau creditul de nevoi personale pe care il primesti pe loc  ( ca doar nu e degeaba promovat la teveu acest spot !), l-am obtinut intr-o singura zi, fara bataie de cap, fara taxe ascunse, fara explicatii aiuristice si neconcludente.

A doua zi, am extras suma de bani necesara achitarii intregului credit de la EuroLine, am depus la ghiseul BancPostului intreaga suma si a inceput distractia inchiderii cardului si a contului.

Am dat sase ( S-A-S-E ) telefoane , la fiecare telefon am asteptat cate jumatate sau treisferturi de ora sa imi raspunda cineva care sa-mi confirme ca plata le-a parvenit si imi pot inchide contul.Dupa ce raspunde in sfarsit o zana la telefon, faci o cerere de rambursare anticipata, cerere care se rezolva intre 5 si 10 zile lucratoare.Booon, dupa acele zile, suni iar ( si astepti muuullltttt sa iti raspunda cineva ), urmeaza alte cateva zile pana binevoiesc domnitele balaie sau brune sa inchida cardul ala si de asemenea si contul.Initial primesti niste telefoane cu intrebari venite de la o duduie intepata, care iti cere socoteala de ce vrei sa inchizi contul si cardul.Abia atunci am aflat ca suma aceea de 1200 pe care am avut-o initial de platit trebuia integral achitata, de unde de ne-unde aveai banii respectivi, altfel ea se dubleaza, tripleaza, cvadrupleaza, pana ajungi sa iti vinzi si chilotii de pe tine ca sa achiti datoria la EuroLine.

Dupa ce m-am burzuluit la duduia care nu dorea sa inteleaga ca nu mi-a placut deloc colaborarea cu ei, a inteles ca imi trebuie inchis contul.

Mi l-au inchis la sfarsitul lui decembrie, dupa 3 saptamani de parlamentari, telefoane si nervi.

Nu stiu ce experiente aveti voi cu alte banci care au carduri d-astea, dar eu clar nu voi mai avea veci carduri de la Cetelem sau ERB ( Bancpost) . Nu sunt transparenti, au costuri ascunse si sistemul extrem de greoi.

A mai avut cineva card la ei, cum a fost experienta voastra?

 

14 comentarii la “Cardul EuroLine ( ERB ) sau cum devii dator pe viaţă

  1. Nu știu ce să zic, acum eu sunt din Ținutul Sezgârcesc, la mine teveul și toate aparatele merg de bune până cedează fizic definitiv (nu psihic).

  2. Eu cu BRD am avut aceleasi probleme de comunicare, desi nu aveam nicio rata si nicio datorie la ei, cand sa-mi schimbe cardul ca expirase, trei saptamani nu am putut sa-mi folosesc banii, pentru ca n-aveau plastic pentru card… m-am transferat la ING dupa lungi telefoane si amânări pentru tot felul de motive. Sper să nu fi sărit din lac în puț.

  3. @zapadalbastra: cu BRD-ul eu am o poveste halucinanta, am s-o scriu maine , tot suntem in sectorul asta financiar-bancar.
    De ING eu sunt super multumita, am avut la ei mai multe credite, le-am inchis si am contractat altele, salariul il incasez la ei, imi place foarte tare de ei.Or avea si ei bubele lor, dar, per ansamblu, e o banca cu mult mai ok decat altele.

  4. Mulțumesc, așa mi s-a parut si mie ANG-ul, dar credeam ca asa fac toti la început și-apoi…. abia luna asta am trecut la ei… e bine să știe lumea la ce să se aștepte, după ce te prind de client își bat joc.

  5. @zapadalabastra: chiar nu am patit nimic urat la ei.O banca la fel de ok din punctul meu de vedere este si Banca Transilvania.

  6. @racoltapetru6: fara credite nu prea poti sa faci nimic in tara asta.Doar din salarii nu prea reusesti mare lucru.Stii vorba aia cu raul necesar?

  7. Am avut răbdare să economisesc cinci ani pentru a-mi lua autoturismul cu bani cash. Tot așa am făcut și cu electrocasnicele. Nu-s cele mai performante, dar sunt liniștit că nu-s dator nimănui. Criza economică va reveni în curând, după cum se anunță.

Lasă un răspuns

