Consola și motivația

Acum vreo cincisprezece ani, am primit cadou de la iubitul meu de atunci, o consola Playstation.La vremea aceea, eram mare ” cartofora”  (cica as semana leit cu bunicul meu matern , de acolo tragandu-mi-se nu numai al doilea prenume, ci si placearea asta nebuna de a juca carti,  cum imi spune maica-mea razand ) .

Pasiunea mea pentru jocurile de carti a trecut in online datorita faptului ca era mult mai la indemana sa joc un pocker oricand aveam eu chef si nu depindeam de nimeni, nu asteptam pe nimeni sa aiba chef si timp ca sa ne strangem la o partida de carte.De la jucatul pe consola, ulterior am trecut la jucatul online pe diverse site-uri, imi amintesc de o perioada de iarna in care ma culcam obosita, pe la 3-4 dimineata, de la atata whist si rentz online, ca sa ma trezesc si mai obosita sa ajung la job la ora 7-8. Au fost ani faini, am cunoscut oameni foarte misto,oameni cu care, cu cativa dintre ei, m-am intalnit si in realitate, jucam pe un site grecesc unde mi-am exersat si perfectionat limba greaca.

Dar nu despre mine am vrut sa povestesc , ci despre Kiki.

La ultima rascolire prin dulapuri, a dat peste aceasta consola.Initial nu am vrut sa ii spun si sa ii arat ce face pentru ca pasiunea lui pentru masini este nemasurata si majoritatea jocurilor de pe consola sunt cu diverse curse de masini.M-am gandit insa ca va rascoli singur sa vada ce si cum, posibilitatea de a strica consola fiind una foarte mare.

Precizez ca el nu se joaca pe tableta, telefon sau pc ( laptop) mai deloc, insa gustul pentru asa ceva l-a prins deja.Doar in vacanta are la dispozitie tableta si telefonul lui , cu masura insa.

Eu in timpul scolii nu il las pe tableta, telefoanele noastre niciodata nu au stat in mana lui, pe laptopul meu nu umbla ca am diverse chestii salvate si la pc ca si la tableta doar in vacanta.

Oricum toata povestea asta cu gadgeturile este pe timpul iernii cand nu poate iesi afara, cum da firul ierbii si se incalzeste, pe el nu il mai iei de la joaca din curte si de la copii.

Revenind la consola…i-am montat-o si i-am aratat ce se poate face cu ea.A innebunit de placere. Clar si previzibila atitudinea !

Si l-am lasat sa se joace intr-o zi, doua ore, dupa care a avut o criza de isterie si de plans ca de ce ii opresc jocul ( mentionez ca niciodata nu a plans nici la tableta, nici la pc, nici la telefon ).

A doua oara cand i-am dat playstation-ul, i-am impus o ora si bineinteles ca nu a respectat-o, fiind absorbit in totalitate de joc a uitat de ceas.

A fost pedepsit si a treia oara cand a folosit-o, s-a jucat fix o ora, a oprit-o singur si a venit la fix ora la care i-am spus sa inchida sa ma anunte ca a terminat jocul.

Si am luat hotararea atunci sa folosesc aceasta placere / pasiune in mod pozitiv, asa ca un fel de recompensa pentru lucrurile bune pe care le face.

Intreaga saptamana trebuie sa vina acasa cu rezultate foarte bune la scoala, fara pedepse, fara observatii de la doamna de canto, fara buline negre de la profa de engleza.

Avem un panou de pluta unde trecem faptele bune si faptele rele, cele bune le notam prin abtibilduri frumos colorate, celor negative le punem un „x”.

pluta

Am facut o intelegere asadar, este extrem de stimulat de gandul ca la sfarsit de saptamana se poate juca pe consola daca merg lucrurile ok.Iau feedback si de la pian si de la franceza si ulterior vedem daca merita sau nu consola.

Pana acum a dat roade bune, e foarte motivat sa se joace in weekend-uri, eu sunt linistita ca are o motivatie puternica si primeste o ora de joaca virtuala sambata.

Am impacat si capra si varza, toata lumea e fericita, motivata si fara tantrumuri si alte bazaconii.

Voi folositi in anumite perioade anumite stimulente motivationale cu piticii vostri sau au voie cu gadgeturile astea fara nicio conditie si fara masura ?

 

5 comentarii la “Consola și motivația

  1. Hm….eu nu mai pot utiliza gadgeturi si alte console ca motivatie…insa la abateri grave , tai accesul catre ele pe o perioada limitata , e singurul lucru ce-l mai pot face.

  2. @Ana: hahahha clar la ei nu mai functioneaza ca si motivatie, accesul taiat insa merge pana tarzior .Alex nu intra in schema aceasta :-),clar !

  3. 😃😃😃😃 numai Luana. Alex este pe banii lui , isi castiga singur ” existenta” ….ma imprumut la el 😄

  4. Eliza nu are acces la jocuri pe tableta sau telefon decat atunci cand mergem intr-o calatorie mai lunga cu trenul (sau masina, uneori). In rest, i-am pus in vedere ca are destule jucarii, se poate uita la desene, nu-i trebuie jocuri. De vreo cateva luni are si telefonul ei propriu, dar sta azvarlit prin casa pana suna cineva, nu se joaca pe el. Tableta sta mereu in casa, nu a luat-o niciodata. Nu o recompensez niciodata cu ore la telefon sau tableta. De fapt, nu o recompensez cu nimic, daca stau bine sa ma gandesc. O mai rasplatesc uneori, fara motiv, cand simt eu, cu ceva dulce sau o iesire undeva, dar fara sa leg de un anume eveniment, ci doar ca pe ceva ce facem impreuna. Vreau sa-si gaseasca, intr-un fel sau altul, motivatii interioare pentru ceea ce face si nu recompense externe, pentru ca mi-e teama ca in timp va ajunge sa depinda de ele. Stiu destule cazuri de copii care nu ridica un deget fara „mita” si nu se simt impliniti cand fac ceva daca nu primesc ulterior si o recompensa. In plus, acei copii mi se par vesnic nemultumiti si nemultumitori si eu vreau sa mai pastrez la Eliza candoarea aia pe care o are atunci cand primeste orice prostiuta.
    P.S. De Craciun, va primi si Eliza un soi de consola cu jocuri, din partea bunicilor. Dar nu e cu nimic diferita de laptopul cu Barbie pe care il are acum si pe care se joaca ocazional. Nu e ceva gen wii sau xbox, e o chestie cam cat erau pe vremuri alea ale noastre de mari (alea pe care jucam bricks), ba chiar mai mica, si care are niste joculete. Nu o vad sa se joace in permanenta pe ea, desi are si ea instinctul ala al jucatorului (la taica-su cand se duce e liber la tableta si telefon, dar din fericire nu e foarte des) dar stie sa se controleze. In plus, inca se joaca cu papusi, asa ca eu sunt o fericita 🙂

Lasă un răspuns

