Tu al cui Moș Crăciun vei fi ?

Dupa proiectul ShoeBox la care am hotarat sa particip anul acesta, mi-a iesit in fata, fara sa caut si fara sa intreb, un alt proiect al unei doamne minunate care se ocupa cu tot sufletul de copiii cu care viata a fost mai putin darnica, copii bolnavi de diverse maladii cumplite.

Proiectul este un blog de Craciun cu titlul „Draga Mos Craciun eu te iubesc si te-am asteptat cu nerabdare tot anul, bine ai revenit sanatos !”, un blog unde sunt postate scrisorile copiilor aflati mult prea mult timp in spitale, chinuiti cu diverse interventii chirurgicale complicate,punctii extrem de dureroase, citostatice ce au efecte adverse cumplite, transfuzii sau dialize.

Tot ce aveti de facut este sa va stergeti lacrimile in urma citirii scrisorilor lor, sa va mobilizati, sa va alegeti un copilas pentru care anul acesta sa fiti Mos Craciun, sa scrieti comentariul  ” ridicat ” la scrisorica si sa va tineti de cuvant in a va onora promisiunea de a face fericit un copil de Craciun.

Si pentru ca nimic nu este intamplator pe lumea asta, am hotarat inainte de-a deschide blogul cu pricina, ca primul copil care imi va iesi in cale fara sa isi fi gasit spiridusul magic am sa il „ridic” indiferent ce isi va dori, indiferent ca va fi baiat sau fata, indiferent de varsta sau distanta ce ne desparte.

Si am gasit un baietel de 7 ani, bolnav de leucemie acuta limfoblastica, crescut doar de mamica lui.Asociatia care detine si blogul Craciunului se numeste Pavel.Inutil sa neg ca proiectul asta mi l-a trimis cineva al meu drag, de dincolo de noi si de ceruri, Pavel al meu care a murit de leucemie.

Dupa ce am plans bine, am pus pe hartie exact ce am sa cumpar, am pus si celelalte obligatii financiare din decembrie si imi dadea cu o virgulita mica, astfel incat am sunat-o pe mama sa ma ajute cu virgulita aia ca sa imi onorez cu bine toate obligatiile.

Si pentru ca Pavel al nostru a fost al ei, in primul rand, mi-a spus ca rezolvam cu virgulita aia financiara dar isi doreste si ea sa faca fericit un copilas si sa mai „ridicam”un alt baietel. Si uite asa anul asta toata familia vom fi Mosul a doi copii care isi doresc pentru Craciun hainute, jucarii si dulciuri, dar inainte de toate multa sanatate si sa poata trai o copilarie normala.

Cea din urma dorinta a lor le-as indeplini-o eu, fara nicio haina, dulce sau jucarie, daca s-ar putea, insa cum nu imi sta in putere sa fac mai mult decat pot face, vom aduce o farame de fericire si lumina pe fetisoarele a doi baietei de 7 ani, Andrei si Daniel.

Nu mai cer niciun cuvant de la voi ( proiectul Shoebox a ramas fara ecou din pacate ), as vrea sa cred ca fara a lasa aici nicio vorba, anul asta, veti smulge din prea plinul sau prea putinul vostru si veti darui si altora o bucurie, caci dar din dar se face raiul si asa cum spunea sfantul Francisc : „Noi primim prin ceea ce oferim ! „,asadar daca vreti sa fiti bogati sufleteste daruiti ca sa si primiti.

Nu veti primi cu siguranta inapoi arginti, ci ganduri bune, multumiri, sperante si fericiri.

21 comentarii la “Tu al cui Moș Crăciun vei fi ?

  1. Eu nu cred ca Shoebox a ramas fara ecou. Sunt multi oameni care nu comenteaza sau nu dau like-uri pe net, desi sunt cititori fideli. Si sunt multi cei care prefera filantropia anonima. Eu m-am dus cumintica dupa link-ul tau (desi stiam proiectul, chiar am scris si eu despre el anul trecut), dar mi s-a parut ca nu mai au nevoie de donatori, dupa tonul indicatiilor de pe site-ul lor. Am simtit ca tzipa la mine atunci cand imi explica ce trebuie si ce nu trebuie sa pun in pachet 🙂
    Iar scrisorile de la Fundeni sunt mult prea coplesitoare pentru mine, am limitele mele de suferinta. Asa ca raman si anul asta la ajutor catre cunoscuti sau recomandati de cunoscuti. Asa ma asigur ca ajunge exact ceea ce trebuie, unde trebuie.

  2. Si eu vroiam sa spun cam acelasi lucru , ca si doamna Mama Alunita. Sa nu fi suparata , Amiruto , ca nu ti se comenteaza exuberant , insa sunt sentimente la mijloc si eu , cat ma stii tu de a dracului , ma inmoi ca untul la soare , la asa ceva. Si eu am participat , anonim , la cateva astfel de actiuni si nu doar pentru spiritul Cracinului.
    Am sa intru si eu sa citesc pe link.
    Ai toata admiratia mea si multa dragoste pentru omul minunat care esti. Te pup , fata draga! 😚😚😚😚😚

  3. Sa inteleg ca te cheama Amira, cum zice doamna Ana? Ar fi o alta coincidentza intre noi, pentru ca numele asta a fost pe lista foarte scurta pentru fiica-mea 🙂

  4. @@Mama Alunita: stiu ca foarte multi oameni fac gesturi caritabile din anonimat, preferand sa ramana asa, doar ca mi-ar fi placut sa citesc 2 vorbe.Fiecare cu pasarile lui, deh !
    In ceea ce priveste „tonul” celor de ShoeBox, nu e unul foarte friendly, insa cred ca s-a ajuns aici tot din pricina oamenilor care de multe ori confunda un gest de filantropie cu unul de curatare a garderobului de „gunoaie”pe care le dam altora.Si nu cred ca vreun copil din lumea asta, oricat de nevoias ar fi, isi doreste sa primeasca ca si cadou ceva rupt sau patat.
    In alta ordine de idei, eu am invatat de multisor sa iau partae plina a paharului, ma intereseaza ca fac eu un gest frumos si mai putin tonul celor de la ShoeBox.Despre partea cu ajunsul unde trebuie a cadourilor…nu vreau sa ma gandesc atat de pervers caci as innebuni de furie sa stiu ca pachetele ar avea alta destinatie decat oamenii nevoiasi.

  5. @Ana: eu nu stiu de ce spui tu ca esti a dracului, eu te iubesc mult asa cum esti :-).
    Nu cred ca sunt minunata, cred doar ca mie si familiei mele ni s-au dat foarte multe in viata asta si atunci simt nevoia sa dau si eu altora mai putin norocosi decat mine.Caci daca dau eu singura, nu exista sa nu se intoarca binele asta la baiatul meu.Asa zice mama mea, niciodata sa nu fac altceva decat bine ca toate relele pe care eu le fac, i se vor intoarce in cale lui Ayan intr-o zi.Si atunci fac bine, mult bine si ajut cat pot pe cine pot.Pup si eu tare.

  6. @Mama Alunita: mey da’ce va mai domniti 🙂 !
    Asa ma cheama, cum spune Ana,ca doar am scris ca am nume arabesc.
    Si de ce nu i l-ai pus? Eu sunt indragostita de numele meu, bine, mie ,in general nu imi plac numele comune ca d-asta si pe fi-miu il cheama tot necomun 🙂
    Pe Luna o cheama chiar asa, Luna?
    P.S: auzi, dar daca om fi totusi vreun soi de neamuri? Trebuie sa ne vedem sa povestim despre arborele genealogic ca poate ne descoperim ceva rubedenii :-)))

  7. Da, Luna o cheama. E numele pe care l-a ales taticul din lista facuta de mine, tot pe principiul „numele deosebite fac oameni deosebiti”. Mai erau in lista, pe langa Amira (am cunoscut mai demult un Amir frumos foc si mi-a ramas numele in minte), Ambra, Adora, Amada si Smaranda. A trebuit sa scot din lista Ana si Sofia (numele bunicii si strabunicii mele, care imi placeau mult) din cauza ca erau nume deja prea des intalnite.
    Ceva rubedenii suspectez si eu ca suntem, undeva, candva :-)))

  8. Doamna draga, sa stii ca si eu am ales scrisoare de pe blogul respectiv. Pusesem ochii pe alta chiar din ziua in care s-a lansat blogul, dar nu stiu ce naiba am facut, m-am tot gandit si am ratat-o pe fetita aia. Asa ca am ales alta. Dar de ales am ales! Imbratisari!

  9. @Laura: ma bucur mult, eu cred ca prima fetita nu a fost sa fie pentru tine, ci copilul ales ulterior.
    Eu cred ca lucrurile uneori sunt predestinate .Te imbratisez si eu tare, tare.

  10. „Simona: îţi mulţumesc din suflet, mai cu seamă ca tu eşti şi cu bebe acum la purtător şi poate te mişti mai anevoios decât de obicei.Te imbrăţişez !

  11. Și eu te îmbrățișez! Sper să îmi fac timp să scriu și un articol despre această campanie, pentru a o face și mai cunoscută!

  12. @Simona: important este sa se incadreze oamenii pana pe 15 decembrie cu cumparaturile si cu trimisul cadourilor, daca vine vreo zapada ramane Mosul inzapezit sigur cu Posta Romana !

  13. Pingback: Moș Crăciun pentru copiii bolnavi de cancer și leucemie | Grădinița Fluturașilor Talentați

  14. Multumesc frumos de referintele pentru ShoeBox.
    Nu ne cerem iertare pentru „tonul” folosit. Nu consider DELOC ca am ţipat la cineva. Suntem la a 9-a ediţie şi anunţăm în fiecare an ce poate conţine o cutie şi ce nu.
    Cine nu poat erespecta regulile de proiect, se poate interesa de altă campanie şi să participe acolo.
    Dupa 8 ani de „lasă că măcar au inimă şi vin cu cutii” am decis sa nu mai acceptăm lucruri folosite, pentru simplul motiv că, de exemplu, in 113 locatii participante in 2014 s-au adunat un numar de 37.438 cutii si s-au distribuit 35.668 cutii. Diferenta o constituie cutiile a caror continut nu era in conformitate cu regulile de participare in proiect sau/si de bun simţ. Am discutat de nenumărate ori şi am vorbit despre faptul că gunoiul rezultat din curăţenia de sărbători nu îşi are locul în cutiile de cadouri. Sper ca, arătând aceste cifre, toata lumea să înţeleagă mai repede acest lucru.
    Faptul că un copil e sarac sau orfan NU îţi califică ţie murdăria pusă cu titlu de „cadou” în cutia destinată lui.

  15. Mulțumesc și eu pentru lămuriri. Perfect de acord cu faptul că un copil orfan sau nevoiaș nu este gunoiul nimănui, în consecință mai bine dai doar un lucru cadou dar să fie de bun simț ambalat și mai ales să fie într o stare perfectă dacă nu nou.

  16. Quod erat demonstrandum, Val Vesa… Sau poate nu toata lumea stie ca atunci cand scrii cu majuscule se intelege ca tipi la cititori.
    E un proiect frumos si stiu ca presupune munca si daruire. I-am facut si eu reclama pe blog, imediat cum am auzit de el, in vara anului trecut. Dar continui sa cred ca e nepotrivit tonul folosit in indicatii si ca va indeparta potentiali donatori. Si nu e vorba de iertare, ci de corectare. Chiar merita ca, pentru un procent de nici 5% de rebuturi, sa ii certi pe toti la gramada?

  17. Am „ridicat” si noi scrisoarea unui baietel. Speram sa ii aducem o bucurie.
    Multumim pentru postare.

Lasă un răspuns

