Vaccinul de la 6 ani

La prima oră a dimineţii, şi lunea, la început de săptămână ,  mă framântă nişte gânduri despre vaccinare.

La ultima şedintă cu părinţii, doamna învăţătoare ne-a transmis că unora ne lipseşte din carnetul de vaccinări si ultimul vaccin, cel de la 6 ani.Ne numărăm şi noi printre cei cărora nu le figurează în carnetul de vaccinări ca fiind făcut acest vaccin.Şi doamna asistentă insistă să fie trecut în carnetul de vaccinări acest vaccin.

În fapt, eu habar nu aveam că la 6 ani trebuie să îi mai fac vreun alt vaccin.I-am facut unul la 4 ani si parcă, să zic, că pediatra mi-a spus atunci că următorul va fi la 7 ani si ultimul din seria vaccinărilor pentru copii până pe la 14 ani.Dar nu sunt sigură de asta…

Am discutat de mai multe ori cu pediatra, de la momentul când Kiki a făcut 6 ani, dar nu m-a chemat să-mi spună că trebuie să îl vaccineze.Bine, la câtă lume are ultimamente, nu i-o fi stat femeii capul la vaccinul lui Kiki.

M-am uitat pe net la schema asta de vaccinări, nu prea înteleg mare lucru, conform schemei, ar fi trebuit să il vaccinez si la 6 si la 7 ani cu nişte rapeluri, dacă am depăsit însă 6 ani, se mai poate face oare vaccinul?

Mă lamuriti şi pe mine care-i treaba până la urmă cu vaccinatul ăsta de la 6 ani? Şi dacă sărim peste acest vaccin ce se întâmplă?

Voi, cei care aveţi copii apropiaţi de vârsta cu Kiki, le-aţi făcut la 6 ani vaccin? Şi cum adică doamna asistentă de la şcoală vrea neapărat carnetul semnat cu ultimul vaccin? Dacă mă hotărăsc să nu i-l fac deloc, ce se întâmplă, nu-l mai primesc la şcoală?

Later edit: am reusit sa discut cu pediatra, spune ca trebuia facut la gradinita, cum el nu a prins campania si nu l-au vaccinat o sa il facem la dumneaei.Ne suna saptamana urmatoare sa vada cand ne programam.Si la 7 ani ii mai face inca unul.Fuck, mie nu imi plac deloc vaccinurile astea !

L.L.E: auzisem eu ceva cu obligativitatea vaccinului, dar nu m-am gandit ca e chiar atat de aiurea.

9 comentarii la “Vaccinul de la 6 ani

  1. S-au sucit niste rapeluri la DTP si ROR, nu stiu pe care nu il aveti. Poti sa le faci linistita pana la 7 ani, asa cum le-am facut si noi, cu distanta de 6 luni intre ele si intr-o perioada in care copilul nu e bolnav (racit etc.). Din schema veche, pe care o stiai tu, probabil, nu mai exista vaccinul de la 9 ani. Dupa ce il face pe acesta de acum, mai ramane doar cel de la 14 ani, yuppiiiii! 🙂

  2. @Mama Alunita: de asta zic ca nu stiu nici eu ce si cum.Pe pediatra nu o pot gasi momentan.Oricum, e bine ca mi-ai spus , ar trebui acum sa ii fac unul din ele ca sa ne putem incadra pana in 7 ani.Multumesc oricum.

  3. Eliza n-a mai facut nimic pana in clasa pregatitoare, pe ala de 4 ani nu i l-am facut si la pregatitoare a facut rapel la ceva, dar nu mai stiu la ce : )) A fost campanie la scoala atunci.

  4. @Laura Frunza: deci au existat astfel de campanii?! Ca am avut oarece dubii 🙂 Oare or fi ceva repercusiuni daca nu i-l mai fac p-asta de 6 ani?

  5. Si eu am aflat saptamana trecuta ca Andrei trebuie sa mai faca rapelul la ROR.El are acum 5 ani. Ma intreb daca nu i l-as putea face la 7? Ca am o strangere de inima sa-l intep acum 🙂 O sa mai intreb pediatra.

  6. @ Alina D: pentru o secunda am avut o strangere de inima, gandindu-ma ca pediatra m-ar fi putut anunta, insa imediat constiinta mi-a spus clar ca are sute de copii de diverse varste si nu ar putea-o face.
    Vad ca nici pe alti parinti pediatrii nu-i pun in garda in legatura cu vaccinul pe care urmeaza sa il faca.
    Mi-e si mie groaza de intepat si de stat la panda sa vad daca are reactii dupa.

  7. eu nu-s in Ro, dar nici la 6 nici la 7 nu a avut vaccin. Cica acuma la 8 o sa aibe, om vedea daca e adevarat. Dar poti face vaccinul si daca are peste 6 ani, fara probleme 🙂

  8. Pingback: Cum am schimbat medicul de familie | Fărâme de suflet şi de viaţă

Lasă un răspuns

