Ce muzică ascultă copiii noștri ?

De vreo jumatate de an Kiki e meloman inrait.Avem un televizor conectat la internet si merge singur si isi cauta pe youtube muzica ce ii place s-o asculte.

L-am lasat ca sa vad ce gusturi are si m-a surprins placut.Asculta rock usor ( Guns’n Roses, baladele de la Metallica ), ii place mult tot ce inseamna chitara electrica, ma intreaba  daca simt ceva atunci cand ascult chitara :-),fac pe nestiutoarea si ii spun ca nu stiu ce ar trebui sa simt, dar imi dau seama ca el traieste muzica si chiar simte intr-un fel in care nu se poate exprimain cuvinte  ceea ce aude.La fel simt si eu la anumite bucati muzicale.Desigur ca muzica asta a auzit-o intai la noi, nu s-a nascut el fun rock sau alt gen.

Dar putea sa nu ii placa, putea sa ceara sa asculte alt gen de muzica, unul de la radio.

Cel mai mult dintre toti insa il iubeste pe Freddie Mercury, poate sa asculte Queen ore in sir, chiar am facut intr-o duminica un test si 5 ore a ascultat tot ce inseamna Freddie si Queen.

Are cateva melodii care ii plac la nebunie, le canta cat poate cu un microfon improvizat dintr-o floare de plus, apoi se aseaza pe burta pe canapea si asculta si iar asculta…

Ma bucur mult ca seamana cu  mine, ia din lucruri doar esenta, nu il intereseaza foarte tare ambalajul.Niciodata nu m-a intrebat de ce canta la bustul gol Freddie, in schimb o fetita care a fost la noi a facut-o si ne-a spus ca nu ii place de „domnu ca e dezbracat „.Kiki i-a raspuns ca nu conteaza cum arati daca ai asa o voce.

Intr-adevar, cand ai asa o voce ca si Freddie Mercury ce mai conteaza ca el canta la bustul gol, in maiou sau in costum ?!

Acum, cand scriu asta, Ayan e in living si asculta de juma’ de ceas, pe repeat,  Monserat Caballe & Freddie Mercury.

Puii vostri asculta muzica, ce genuri muzicale le plac, cand si-au descoperit pasiunea pentru muzica?

8 comentarii la “Ce muzică ascultă copiii noștri ?

  1. Era de asteptat altceva? Cu mostenirea genetica pe care o are 😃. Mostenirea a sarit cumva o generatie, aka tu, ca nu mi mai amintesc….
    Acum ca sa raspund la intrebare, al meu nu ascuta decat muzica pe care o pune tata sau, adica anii 2000+ si rar MJ. In general nu l prea pasioneaza.

  2. Eliza nu prea asculta muzica, in afara de cea de copii. Nu are acces la internet si nu o las nici pe canalele noastre de muzica (stii bine ce ruleaza pe acolo). Vara, cand mai aude radio, ii mai place cate o piesa la moda dar o uita repede. Ii place Smiley si ii mai fredoneaza melodiile dimineata cand se spala pe dinti. In plus, noi ascultam folk in masina si are cateva melodii preferate. Dar in rest, inca asculta Cleopatra Stratan si Gasca Zurli si eu ma bucur ca inca traieste in lumea copilariei. A, si se uita vinerea seara la Vocea Romaniei. Am cam avut dubii daca s-o las sau nu, dar ii place sa asculte muzica. Nici eu nu prea ascult, recunosc, nu am radio si chiar mi-as dori unul in bucatarie, sa-l tin pe romantic fm macar.

  3. @Laura Frunza: eu nu sunt pe principiul ca un copil sa asculte doar muzica de copii.Gusturile pentru frumos se educa de mici,educatia muzicala este la fel de importanta ca orice alte activitati.Daca copilul asculta numai broscuta oac si arici pogonici, nu se poate dezvolta muzical.Un copil trebuie sa asculte pe langa muzica de copii si o opereta, o opera,rock, dance, pop, muzica populara, muzica lautareasca ( aici ma refer la maria tanase si nu la rromii din carciumi ), trebuie sa „guste” din toate genurile muzicale ca sa poata tria, sa poata sa i se dezvolte cultura muzicala si gustul pentru muzica buna.
    Eliza este destul de maricica, eu as asculta cu ea si alta muzica in afara Cleopatrei Stratan.

  4. A, nu e vorba ca n-o las, doar ca nu prea are unde asculta. Ca asculta doar ce are pe cd-uri la dvd-playerul din camera ei, in rest noi nu prea avem aparatura de ascultat muzica, laptopul meu amarat nici boxe n-are, iar televizorul e vechi de 15 ani, din ala mare cat o hardughie : )) Dar mergem pe la concerte de folk, la spectacole de balet, clar ii ofer si alte alternative.

  5. @Laura Frunza: acum am inteles ce mi-ai scris initial :-). Ma gandeam eu cum de nu o duci tu pe Eliza pe la spectacole muzicale ?! pup

Lasă un răspuns

