Lecţii de canto, muzică uşoară, pentru copii

Anul trecut, pe la început de septembrie, m-am trezit într-o zi, butonând pe FB, urmărind cu drag un videoclip al unui grup de copii in care cânta fetiţa unei foste colege de şcoală generală (da, mai ţin legătura , măcar virtual, cu unii oameni cu care am fost colegă in anii mei de şcoală ).Si mi-a plăcut enorm ceea ce am văzut, am contactat-o pe privat să obţin toate datele pentru înscrierea si participarea la lecţiile de canto, muzică uşoară.Pentru Kiki, care este timid şi căruia i-ar fi ruşine sş cânte ca şi solist, un grup era salvarea pentru a putea să-şi exercite pasiunea pentru muzică.

Exact în acea zi, în care eu mă trezisem că vreau să îi povestesc despre canto, avea loc examenul, examen care se dă într-o singură zi, o singură dată pe an, la început de septembrie.

Când să mai am timp să îi povestesc copilului despre lecţiile de canto, când să îi cer părerea dacă vrea sau nu să meargă, când noi aveam de alergat la grădiniţă şi de acolo la examen_

A alergat taică-su şi l-a luat val vârtej , pe drum i-am explicat, la telefon, că merge la un examen şi ar fi drăguţ dacă ar vrea să-i cânte doamnei de acolo un pasaj muzical din cele cunoscute de el.Exact ca omul neştiutor, habar nu avea el de examene şi ce presupune un astfel de eveniment,  mi-a răspuns că îi va cânta cu drag doamnei.

Au stat la o coada infernală, alături de tot felul de mame încrâncenate, care nu acceptă faptul că un instrument sau canto se poate face numai şi numai dacă ai ureche muzicală şi un timbru vocal plăcut.

La ora 19 30 a intrat şi Kiki in examen, i-a cântat doamnei profesor o strofă din  O lume minunată , deşi îmi spusese că îi va cânta alt cântec, ulterior doamna l-a întrebat dacă îşi doreşte să cânte şi au plecat.

Din 60 de copii, câţi au fost prezenţi la examen,a selectat numai 16, printre care şi pe Kiki.Ştiu că are ureche muzicală, dar de calităţile lui vocale nu ştiam dacă plac sau nu, în ciuda vocii cristaline pe care o are.

Începând cu 01 octombrie anul trecut, a început cursurile , mergea de două ori pe săptamână, cântau câte o oră şi la fiecare repetiţie invăţau un cântec nou.Doamna este destul de exigentă cu ei, dar copiii o iubesc foarte mult.

Au avut diverse spectacole, diverse evenimente la care au cântat, la primul spectacol l-am şi pierdut pe Kiki pe la Palatul Copiilor de era să-mi crape ceva la cap, dar i-a prins foarte bine acest an de canto.L-a mai dezgheţat in faţa adulţilor, cântă mult mai uşor în faţa auditoriului, este mai relaxat.

De la mijlocul lui septembrie ( vacanţa de vară coincide cu vacanţa şcolară )  am început iar lecţiile de canto, toate şedinţele sunt gratuite, plătim anual doar o taxă de 30 lei / trimestru, nu avem alte costuri şi ceea ce lucrează este făcut cu seriozitate.

Copiii s-au împrietenit între ei, este deja un grup sudat, nu a renunţat nimeni la cursuri anul acesta, deja au inceput cu 2 cântece noi, abia aştept spectacolele.

Pe lânga cursuri de canto, la Clubul copiilor se mai organizează şi alte cursuri : pictură, limbi străine,dansuri, gimnastică ritmică, instrumente ( pian, chitară ), informatică, teatru, croitorie.

Toate aceste cursuri se fac cu profesori foarte bine pregătiţi, cu costuri minime şi rezultate vizibile şi foarte apreciate.

Lasă un răspuns

