Weekend de septembrie si Rural Fest

Weekendul ce tocmai s-a incheiat ne-am propus sa nu stam acasa.Locuitul la curte are multe avantaje, dar si dezavantajul ( ma rog, unul din ele) ca ti-e lene sa te mai mobilizezi sa iesi in oras, ca doar stai la aer in propria-ti curte.

Cum ma inscrisesem pe FB cu ceva timp in urma la un eveniment in parcul Gradina Icoanei, sambata ne-am imbracat si am aterizat la Gradina cu artisti.

Nu stiu daca ora inaintata la care am ajuns noi ( sa fi fost undeva in jur de 17:30 ) sau evenimentul nu a fost unul reusit, cert este ca nu am gasit mai nimic in parcul Icoanei, cu exceptia catorva tarabe unde cativa pasionati de obiecte handmade isi vindeau creatiile la niste preturi nu tocmai rezonabile.

Mi-a placut insa ca am stat la taclale si m-am hlizit cu 2 doamne foarte dragute cu care am socializat ad-hoc, copiii s-au jucat fericiti in parc.Desi venisem sa vedem ateliere de creatie pentru cei mici, sa ascultam muzica si sa fie voie buna, ne-am ales doar cu voai buna caci restul ori nu afost, ori nu am mai gasit noi la ora aceea.

Dupa parc am luat-o la pas catre Rosetti, stradutele cu case vechi imi dau o nostalgie teribila a unei lumi total apuse, o lume  despre care mama mi-a povestit intreaga mea copilarie, o lume in care au trait candva toti cei dragi ai nostri, dusi dintre noi, o lume in care mi-ar fi placut si mie extrem de mult sa fi trait.

Sunt restaurate multe dintre case, ma bucur mult ca au pastrat arhitectura veche si nu au mai construit cladiri kitschoase, strazile sunt linistite, exista foarte multe restaurante mici ( si goale toate, din pacate ! ) unde este o minune sa te vezi cu cineva drag si sa stai la o poveste, in linistea unei seri de septembrie.

Am iesit la Univeristate unde in lateralul spitalului Coltea, in parcul Coltea, avea loc un eveniment de muzica clasica,eveniment organizat de primaria sectorului 3,  un cvartet de viori si doamne, cvartetul Bella Musica, incantau publicul cu diverse sonate si sonatine ale compozitorilor cunoscuti.Intrarea libera, scaune amplasate in fata unei scene si a unui decor deosebit, multa lume imbracata elegant, mai mult batrani.M-am bucurat mult sa vad ca se organizeaza si pentru pensionarii care nu isi mai permit sa plateasca bilete la spectacole, astfel de evenimente.Am stat jumatate de ora, caci lui Kiki ii cedase  un pantof de atata joaca, prin parc :-).

Acelasi cvartet va incanta audienta si weekendul viitor de la ora 19:30 in acelasi parc Coltea.

Duminica, dupa pranz, am hotarat sa ne dam pi şentru, la Kiseleff bulivar’ , la Rural Fest.

Arta si mestesuguri romanesti, bunatati si costume populare din toata tara, pasari de curte, oi si ponei, oale intregi cu mancare diversa, de la sarmalele celebre facute de femeile din Botiza, pana la placinti de toate soiurile si cu tot felul de umpluturi aduse de aromani, greci si bulgari.Cozile si preturile erau pe masura bunatatii si poftei romanilor.Am luat si noi 3 portii de sarmale cu mamaliguta si un sfert de carnat de casa la 10 ron / portia.Poate faptul ca mie nu imi plac defel sarmalele mi-au dat senzatia ca numai pofta e mare, caci gustul nu e nemaipomenit.

Borcanele cu gemuri, dulceturi, zacusti, bulioane si muraturi de tot soiul tronau frumos ornate pe tarabele gospodinelor din diverse zone ale tarii, miere si toate derivatele acesteia erau expuse in ambalaje frumoase la standurile apicultorilor, cel mai tare insa mi-a placut opincarul care vindea niste chimire si braie frumos mestesugite,

Ce mi-a placut:

  • atmosfera de sarbatoare si lumea pestrita
  • oferta bogata si minunatiile facute cu drag de gospodinele din diverse zone ale tarii, de la ii si covoare tesute pana la posete si curele din piele, de la produse naturale si bio pana la vase traditionale si de ceramica de Horezu unde sa degusti produsele minunate
  • balotii de paie pe care te puteai odihni
  • atractia copiilor, animalele de curte si poneii
  • inghetata facuta la Butoiul de inghetata desi era o cupa 5 ron merita gustul din plin banii astia
  • atelierele de creatie pentru copii
  • dansurile populare sustinute de niste copii minunati
  • intregul eveniment care aducea satul romanesc mai aproape de modernismul bucurestenilor

Ce nu mi-a placut:

  • inghesuiala si nesimtirea unora dintre vizitatori, mancau si lasau pe mese mizeria, fara sa le pese de cei ce vor veni in urma lor
  • preturile destul de mari pentru buzunarele noastre ( o plimbare cu poneiul, fix 2 ture, 10 ron )
  • cozile infernale la orice voiai sa cumperi
  • lipsa locurilor de parcare

Per ansamblu insa,  a fost o duminica extrem de placuta, am avut asa o traire negativa despre faptul ca ne ingramadim cu totii sa ne ducem copiii in nu stiu ce locuri si vacante exotice, putini fiind aceia pe care ii aud ultimamente ca pleaca sa isi viziteze propria tara, sa le arate copiilor lor unde le sunt radacinile si ce minunatii are Romania.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This free picture slideshow personalized with Smilebox
4 comentarii la “Weekend de septembrie si Rural Fest

  1. Anul asta n-am ajuns dar anul trecut am fost si eu cu Eliza la Rural Fest. Ne-a placut foarte mult. Fie anul trecut nu a fost asa popularizat evenimentul, fie am fost noi mai devreme, parca nu am resimtit senzatia de aglomeratie pe care ai resimtit-o tu. Astept acum Saptamana Recoltei de la intrarea in Parcul Copiilor, vor fi multe tarabe cu fructe si legume, placinte, must proaspat, chestii din astea. Si la preturi mult mai ok.

Lasă un răspuns

