Dincolo de cortina, intre noapte si zi

Dupa ce am descoperit-o , citit-o o noapte intreaga pe doamna Hornoiu,dupa ce am plans uneori mocnit, alteori in hohote la tot ce am citit pe blogul dumneaei si in scrierile Dariei, mi-am cumparat cartile.

Le-am citit cu acelasi nesat, dar de data asta potolit, fara planset, cu digerare.Si-am citit, am analizat si am digerat usurel, ca un bolnav de stomac, tot ceea ce au trait acesti 2 oameni minunati.

Si am citit intre 2 nopti si 2 zile toata povestea de viata a doamnei Hornoiu.Si daca prima oara am plans tare, acum m-am rusinat si m-am intristat.De fitele mele, ale lui D. ,ale celor din anturajul nostru, ale celor cu care am lucrat sau inca lucrez, ale tuturor oamenilor care sunt sanatosi si se pot bucura zilnic de tot ceea ce „Domnul C” cum a numit doamna Hornoiu cancerul nenorocit, le fura oamenilor obisnuiti.

M-am gandit cum ne lamentam noi, toti astia sanatosi  ca nu ne mai place masina pe care o conducem, ca nu avem bani sa mergem in nu stiu ce vacante spectaculoase, ca mobila unora dintre noi,desi noua, am vrea s-o schimbam cu una si mai moderna, ca anul asta se poarta fucsia si nu avem nicio toala de firma , eventual, in acea nuanta, ca nu ne place nu stiu ce ghiozdan pentru copil si trebuie sa ii cumparam unul si mai scump, ne miroase aia, ne pute ailalta, ca si ca…

Toate astea, fara sa realizam ca cele mai mari bogatii si atuuri sunt sanatatea si faptul ca in fiecare zi ne trezim si incepem o noua zi.Citeam cum doamna Hornoiu si alti parinti de copii la care se instalase comod ” domnul C” sufereau uneori si de  foame pe langa suferinta sufleteasca.Si asta nu o data, de doua ori, ci s-a intamplat in ani de-a randul.Citeam cate lipsuri poate indura un om cu fruntea sus, fara sa se vaite, fara sa se lamenteze zilnic ca unii dintre noi.

Si mi s-a facut brusc rau de la stomac, simteam o greata totala pentru superficialitatea noastra, pentru felul in care de foarte multe ori aruncam mancarea ce ne ramane in plus, o dam la caini sau direct la tomberon.Astea toate in timp ce alti oameni ( care muncesc toata luna si au servicii onorabile ) stau nemancati si se culca cu stomacele lipite de sira spinarii.Apoi am vazut cate perechi de pantaloni, bluze si tricouri stau in dulapuri inghesuite, fara sa apucam in sezonul respectiv macar sa le purtam pe unele dintre ele, in timp ce alti parinti merg aproape desculti caci banii lor sunt toti dati pe vindecarea copiilor lor.

„Dincolo de cortina ” este o poveste de viata cutremuratoare, o poveste despre cat de multe poate indura un om, cu fruntea sus si cu tarie.Scrie doamna Hornoiu ca nu este un om puternic, dar ceea ce veti citi in carte sunt convinsa ca va fi nu o lectie de tarie, ci o lectie de super erou.

910346                                                                                 sursa foto : aici

Cartea Dariei merita citita cuvant cu cuvant pentru a intelege ca viata este una singura data de la Dumnezeu si aia trebuie traita la maxim.Nu cu false tristeti si probleme, nu cu ipocrizie si false identitati , ci natural, traita in fiecare zi asa cum iti place.Fara sa iti pese de ce zice unul sau altul, de ce parere are X-ulescu sau Y-grulescu despre persoana ta.

Sa ti se falfaie de felul in care altii ar vrea sa traiesti, sa actionezi si sa judeci lucrurile.

Este o lectie de maturitate de la un om tanar, cum rar mi-a fost dat sa citesc.Si citind-o, cred ca daca as fi cunoscut-o pe Daria mi-ar fi placut enorm ca om.

Trebuie sa le cititi cartile, neaparat, sunt lectii de viata, sunt cuvinte care ating sufletele pana in cele mai ascunse cotloane, sunt randuri care te fac sa reflectezi adanc la ceea ce faci, la modul cum traiesti.

simplu_daria_cop

sursa foto : aici

Un comentariu la “Dincolo de cortina, intre noapte si zi

  1. Aveam impresia ca stiind multe despre cele doua, voi fi mai retinuta in emotii citindu-te. Am amanat, pentru o perioada in care sa ma simt mai stabila sufleteste cititul acestor carti, insa cred ca tu m-ai facut tare curioasa. Ai scris perfect fiecare cuvant de aici și cred ca voi impartasi candva impresiile mele. Multumesc mult. Aveam nevoie de cuvintele tale, pentru un moment care acum imi pare superficial.

Lasă un răspuns

