Mâncătorul de prosoape

De cand i-au aparut primii dinti, eu am fost continuu in alerta, i-am inoculat de foarte mic ideea ca de dantura trebuie sa avem mare grija, cea mai mare teama a mea cand lua cate o busitura era sa nu isi sparga dintii.Igiena danturii este foarte importanta, Kiki nu a ratat nicio dimineata sau seara fara a-si spala dintisorii.
A avut noroc de niste dinti frumosi, cu smaltul de o culoare alba sidefata si aranjati ca niste perlute mici.
Primul dinte a inceput sa i se miste anul acesta prin martie.L-am lasat linistit, i-am povestit ca in curand isi va pierde toti dintisorii de lapte si va avea altii mai puternici, dar de cei noi va trebui sa aiba si mai multa grija ca pana acum.Pentru ca cei care ii vor creste sunt definitivi si nu se mai schimba.
Primul dinte cazut a fost cel din fata, jos,i-a ramas intr-o bucata de paine in noaptea de Inviere, inainte sa mergem la biserica.Din cauza faptului ca nu am inteles ca i-a cazut dintele si l-am vazut cu gura plina de sange m-am speriat cumplit.Dar el este un copil foarte echilibrat, mi-a spus ca a ramas fara dinte, l-am spalat si a trecut extrem de usor peste primul dinte pierdut.
Nu i-am spus povestea cu Zana Maseluta pentru ca el nu poate fi pacalit, rade si imi spune ca astea sunt numai povesti pentru cei mici, in realitate nu exista nicio zana. Dar am pastrat dintisorul intr-o cutie, cand ii cad toti facem un mulaj si reconstruim gurita de copil pe care o pastram pana se va face mare.
Al doilea dinte, tot cel din fata, de jos, i-a cazut la scurt timp dupa primul, de data asta i l-a scos D. cu 2 degete ca abia se mai tinea in gingie.
Saptamana trecuta, intr-o seara, la baie, am auzit niste strigate cumplite si Kiki, plangand tare a iesit din baie strigand ca i-a scos ta-su dintele cu un prosop.
In realitate, el a fost cel care a muscat prosopul in timp ce D. il stergea, cand a luat prosopul sa il puna la locul lui, Kiki nu a dat drumul prosopului si D. nevazand ca are dintii in prosop a tras si i-a dislocat dintele din fata de sus.
Gingia i s-a tumefiat instant, dintele s-a facut movaliu, asadar a doua zi am umblat cu limba scoasa sa gasim un stomatolog pediatru care sa fie la cabinet sambata si sa-i faca o extractie.
Am gasit un cabinet cu o doctorita minunata, undeva prin zona Gorjului,o fata tanara facuta special pentru lucrul cu copiii.
Intreaga operatie de extractie a durat aproape o ora pentru ca dintele nu i se misca anterior si a trebuit manual sa ii faca dintele sa se miste.
Mie mi s-a facut rau, m-am asezat pe un scaun si vedeam cercuri negre, am baut apa, mi-am facut vant cu o revista, eram pe sira spinarii numai transpiratii reci.
Kiki chitaia ca un soarece, nu spunea nimic, nu tipa, dar plangea incetisor.Nu stiu daca l-a durut sau era doar frica de stomatolog ( desi eu nu i-am insuflat niciodata o asemenea teama ), cert este ca in cele trei sferturi de ora am nascut inca o data de emotiile care m-au incercat.
Comportamentul doctoritei a fost ireprosabil, cu cea mai mare rabdare din lume, amabila si extrem de profi.La sfarsit, Ayan a primit o diploma de curaj si un orar in care sa-si noteze cand isi spala dintisorii, intreaga operatiune costand 30 ron.
Am plecat acasa cu dintele in buzunar, e stirb si pe maxilarul superior acum, nu era momentul, dar asa se intampla cand mananci prosoape !

Această prezentare necesită JavaScript.

4 comentarii la “Mâncătorul de prosoape

Lasă un răspuns

