Cum schimbi rolul de la Bucuresti la Ilfov ( auto)

Cine vrea sa faca un test nervos, sa mearga doar o zi, sa incerce sa rezolve o chestie minora la Directia de Impozite si Taxe Locale, sector 6.

Eu astazi am fost a 5-a oara ca sa rezolv o chestiune ce in mod firesc, cu niste lucratori normali la cap, ar dura nu mai mult de fix 10 minute.

Care-a fost problema?Transferul rolului pentru masini de la sectorul 6 la Ilfov unde locuim acum.

Am fost in prima faza si m-am interesat de ce acte este nevoie ca sa vin pregatita.O duduie, foarte sigura pe ea, mi-a soptit ca e necesar sa am doar copia dupa CI cu actualul domiciliu, cartea de identitate a masinii si talonul.

Buun, am facut cuminte copia dupa noul CI si dupa cartea de identitate si ieri m-am prezentat undeva la Orizont in Drumul Taberei convinsa fiind ca termin imediat.Scot din caciula numita tonomat de bonuri numarul castigator 161 si astept cu Kiki bolnav pe-un scaun sa-mi vina randul.Imbulzeala ca la balamuc, mosi si babe disperate ce stateau la cozi nesfarsite.Stau cuminte pe scaunel si asteptam.Si-mi vine randul…

Si o alta pansea de duduie imi zambeste si-mi spune ca  dosarul este incomplet, mai trebuie ” o taxa de 2 lei pe care o platiti la casierie” ( acolo unde era imbulzeala de pe lume ) si imi strang cuminte actele si merg si stau la coada nici mai mult, nici mai putin decat 40 minute sa achit 2 lei.Da, da, 2 lei, asa cum cititi !

Ma intorc la pansea si o vad cu mutra-i boita cu albastru mult pe pleoape ca-mi spune: „aaaaaaaa, acum trebuie sa va rezolvati cu parcarea aia ca apareti cu 58 ron restanta. Dar cu parcarea nu rezolvati aici la noi, mergeti afara in dreapta, dupa parculet, si la casuta galbena rezolvati.Dar nu azi , ei au program pana la ora 13, cred ca maine!”

Si-mi iau iar cuminte actele si plec, fatidicul numar 161 m-a purtat prin caldura si cu un copil bolnav spre nicaieri.

Astazi, la ora 12 am fost la casuta galbena sa rezolv cu parcarea.Guess what?Aici alta dandana…Mai mult de 10 persoane ne uitam ca prostii la spectacolul dat de functionarii „casutei galbene”,spectacol ce viza o cheie pierduta de nu stiu ce sofer care ba o lasase , ba n-o lasase…

La un moment dat se calmeaza spiritele cu cheia si o alta boita d-asta de pansea termina cu un domn si ma infiintez eu.Azi , deja nu mai eram cuminte.Eu stiu ca in Bucuresti, daca esti cuminte si civilizat, se streg din start la cur cu tine, cu cat esti mai tare in gura, mananci multa lamaie la prima ora si pizdulesti tare, lucrurile merg ca unse.

Si o salut frumos pe boita si primesc inapoi cu cea mai siloasa voce posibila un „sunt ocupata cu domnul, doamna!”.

– Da? ii raspund eu la fel de siloasa, cu care domn?

-Pai nu-l vedeti?

-Nu, aici vad numai doamne, exista careva travestit si nu vad eu?

Tacere si iar o voce siloasa:

– Deci ce problema aveti doamna?

Ii explic ca am vandut acum aproape un an apartamentul , ca atunci am venit si cu noul proprietar sa anunt ca reziliez contractul de parcare si ca din nefericire inca figurez cu un sold si cu contractul activ.

Imi raspunde cretina:

– Si eu de unde sa stiu cu cine ati vorbit atunci?Mergeti si vorbiti cu persoana respectiva.

Tac si ma uit la ea nevenindu-mi sa cred ce mi-a spus.Si o intreb rastit:

– M-ati trimis cumva sa vorbesc cu persoana de anul trecut?

-Mdeah, nu ati auzit?

-Ba da, dar am crezut ca am eu doar un gand cretin, se pare ca m-am inselat .Gandurile cretine chiar mi le-ati transmis d-voastra.

Si se uita ca o vita lovita la mine.

Si o intreb gretos dar la fel de calm ( desi imi venea efectiv sa-i sucesc gatul ala de pansea boita ):

-Si unde o pot gasi pe duduia de anul trecut?

-Nu stiu, doamna, nu stiu, eu de unde sa stiu cine era aici acum un an?

Si atunci m-am dezlantuit.Ca eu asta am si vrut sa aud.Si am pularit-o pe pansea de nu s-a vazut!

Si-mi place ca se face liniste cand una ca mine urla si le tine teorie si cere sa vina seful.Si se fac toti colegii panselei ca lucreaza serios, si oamenii ceilalti nu zic nimic si isi rezolva treburile pe infundate sa nu deranjeze atmosfera de munca asidua instant creata de zbieretele mele.

Si invariabil in acel moment cand rostesc cuvantul sef, se gaseste o duduie mega amabila care preia cazul si-l si rezolva in 5 minute.

Si am terminat cu parcarea, ma intorc la panselele de la taxe si impozite, merg la etajul 1 sa ii confirm unei alte dudui ca am terminat cu parcarea pe vecie si cobor la parter sa depun intr-un final actele.

Si iar iau din caciula cu bonuri numarul…acelasi fatidic 161.Nu-i a buna imi spun,se pare ca azi voi urla si aici nu numai la parcari.

Si imi vine randul si un baiat dragut si amabil este avertizat de mine ca ma plimb de ceva vreme cu acele acte si ar fi de preferat sa le depun azi.

Si in timp ce destindea el atmosfera il vad ca se ridica si se duce la zana aia de ieri, azi boita cu acelasi albastru pe toata pleoapa si se intoarce cu o mecla alba spunandu-mi:

-Stiti, va mai trebuie ceva…nu ati facut fisa de pe cartea masinii, costa 10 lei in spate la colegele mele.

-Hai sa mori tu! ii zic si se holbeaza la mine ca la alte cele.

Si ma ridic si merg spre boita aia care mai de dimineata ma repezise ca are treaba si nu-mi poate lua dosarul, sa iau bon si sa stau la coada.

Si o intreb pe idioata:

– Iti place sa vezi sala asta animata zilnic? Sau iti place pur si simplu sa futi timpul omului?

-Va rog sa vorbiti cuviincios, imi spune panseaua.

-Hai sa mori tu, tu esti cuviincioasa cand iti bati joc de noi?Esti cuviincioasa ca mi-ai aranjat ieri toate actele si vin aici, azi, a 4-a oara si tot nu am actele complete? Voi toti de aici , de la birouri, functionarii astia de 2 lei care va plangeti ca aveti salarii mizerabile sunteti cuviinciosi cu noi, prostii care ne luam zile libere si consumam timp, energie, bani si nervi, ca sa rezolvam un kkt de treburi ce necesita fix 10 minute?Sa vina sefu’tau !!

– Puteti sa veniti alta data pentru fisa asta , numai la talon e necesara…

Am zbierat doar sa vina seful ei ca altfel pe cuvant de om daca nu ii dadeam niste injuraturi ca la usa cortului.

Tace malc panseaua  si vine o alta duduie ( acelasi scenariu ca la parcari ), cred ca o au pe una pe post de mediator de conflicte care imi ia cartea de identitate, eu merg sa scot de pe card 10 lei, imi face fisa, dau banii, imi da o hartie si dupa atatia nervi, a 4-a oara la ei, se rezolva si chestia asta.

Acum astept sa vad daca in mai la inceput mi-au mutat rolul si in sfarsit cu penalitati sa ne putem si noi plati impozitul la masini.

Maine e randul lui D. sa mearga la ei, i-am facut eu insa toate actele.

Aveti nevoie deci de urmatoarele acte pentru mutarea masinilor din Bucuresti in alt judet sau de la un domiciliu la altul:

– 3 copii dupa CI

– 3 copii dupa cartea de identitate a masinii

– 2 cereri tip pe care le luati de la ei si le completati cu datele actuale si datele masinii

– o chitanta de 2 lei

– fisa tehnica completata de o societate din cadrul salii unde se afla taxele si impozitele, costa 10 lei

– certifiatul de casatorie in cazul in care v-ati schimbat numele dupa casatorie.

Si-am incalecat pe o sa si v-am spus povestea da,

Si-am incalecat pe-o umbrela si la taxe fiti smardoi

Ca boitele cu bleu se sterg fix la cur cu noi !

 

Later edit ( 03.04.2014): aseara a fost si D., la el au mers toate ca unse caci ii facusem toate actele asa cum in sfarsit aflasem dupa atatea drumuri ca trebuie completat dosarul.Acum asteptam rezolutia problemei dupa 05 mai.

5 comentarii la “Cum schimbi rolul de la Bucuresti la Ilfov ( auto)

  1. Oribil….nu esti singurul exemplu , insa e bine ca scrii despre asta si spui si altora ce pot pati.
    Sper sa rezolvati, totul ,cu bine.

  2. Nu se rezolva mare lucru…ma refeream la faptul ca tu scrii despre asta si atentionezi pe cei ce te citesc ce se petrece si ce ii asteapta 😦
    Din nefericire , atata vreme cat un astfel de comportament , ca cel al zambilicii cu ochii boiti , despre care ai scris , este tolerat si nu se iau masuri si nu se aplica sanctiuni , nimic nu se va schimba…absolut nimic.

Lasă un răspuns

