Facerea de bine…

…sau futere de nasi.
Mah si m-a apucat asa o nebuneala ca eu trebuie sa botez un copil, un copil orfan mi-as fi dorit din tot sufletul sa fi gasit, dar daca nu e de gasit, fie si un copil cu parinti, bine merci.Si unde sa gasesc asa la repezeala un copchil nebotezat?Si vorbind cu o tantica de la care ii iau eu haine lui Kiki , imi spune ca exista o mama care cauta cu disperare nasi pentru baietelul ei…
Mno, imi spun, mare noroc pe capul meu, a cazut fix ca o pleasca aceasta veste, exact cand ma gandeam cum si unde sa-l gasesc pe ala mic si necrestinatu’?!
Si ma apuc si dau mail si explic ca vreau si ca sunt dispusa, ca nu am pretentii, ca nu ma intereseaza, ca si ca…Dupa 3-4 mailuri in care am fost intrebata mai mult de zece ori daca lucrez la Bricostore (o fi ceva cu doamnele astea de la Brico?) propun sa ne vedem la fata ca e mai ok asa.Si las un numar de telefon drept contact.Si astept o zi, doua, patru, sapte, vine Craciunul, dau eu un mail cu urari si urale, ma gandesc ca omu’ educat macar raspunde si da si el o urare si anunta ca si-a gasit alti nasi si d-asta brusc a disparut in neagra vesnicie.
Raspunsul a venit, ce-i drept in luna februarie, cu o explicatie extrem de cacacioasa cum ca ‘ a tusit copilul cel mare rau si nu am putut da 2 luni nicio veste”.Halesc raspunsul asta, desi imi cam sta in gat, dar …iar vreau si ma ambalez iar, D. ma potoleste oleaca da’ cum sa te pui cu nebuna din coceni?Si da-i si taraste-l pe la magazine de bebei, cumpara cadou si mergi fuguta in vizita la oameni sa vedem copchilul.Si ce sa vezi?Gasesc o mama faina la prima vedere, un copchil simpatic foc, un tata ce nu mi-a placut deloc si o fetita ce semana cu tatal aidoma.
Imi spune si D. ca nu e o idée grozava sa aruncam cu niste bani daca nu ne plac maxim oamenii aia, imi spune ca suntem bagati si cu casa, eu insist si ma miorlai si ii spun ca imi doresc enorm sa se intample, tace si zice ca mine pana in final.
Si eu ma implic, ca asa-s eu proasta, si pun suflet si ii chem la noi dar mereu ne refuza, noi mergem intr-o zi la ei si la ora 8 seara ne expediaza pe usa ca “copiii trebuie culcati”.
Vine 8 martie, ne cheama la un gratar,eu duc iar cadouri si flori,eu nu primesc insa nimic scuzandu-se aiurea ca “ mie nu-mi place faza asta cu florile de 8 martie”( nici nu i le-a cerut nimeni ), eu aduc in discutie evenimentul, ei aduc pe-o masa murdara de plastic niste carne goala prajita si o punga nedesfacuta cu paine si “hai, luati de haliti!”.Si le spun si eu delicat ca ar fi ok un servet macar, caci Kiki mai pune painea pe masa si e praf .Ma trimite sa-l iau singura din casa ca ea “nu stie nimic la bucatarie ca are menajera si aia stie tot!”
Imi spune ca la botez vor fi 4 persoane si noi, imi suna a parastas de om batran rau si nu a botez, nu zic nimic, e voia parintilor.Nu-i intereseaza lumanarea, hainele, marturii, nimic, totul simplu la biserica ca apoi venim acasa “la un gratar d-asta ca si azi!”.
Din sucul pe care l-am dus cadou, se infrupta cu nesat ei si ploada lor mai mare, Kiki imi sopteste la ureche ca ar vrea si el putin suc ca ii este pofta rau.Il trimit pe D. la magazinul din colt sa ia o sticla, atunci se sesizeaza nesimtitul de tata si ii toarna si copilului meu ceva de baut.Copila il tot impinge pe Kiki si il ciupeste si plange si nu-l vrea, eu il invat ca in fete nu se da nici cu o floare, ca nu e frumos sa riposteze, el are nervi si pana la urma o impinge.Tragedie, plansete, tavaleli, judecata lui Kiki din partea “finilor”, plansetul lui Kiki, luat bagaje si plecat acasa.D. imi spune clar ca el nu ii vrea in ruptul capului, eu ma incapatanez aiurea si ii spun ca vreau neaparat sa botez un copil.Tace si nu spune nimic, preocupat de casa si alte balarii cotidiene.
In tot tavalugul cu casa, ieri am avut o zi oribila si nu am avut chef sa ma conversez cu nimeni, am dat telefonul pe silence si aia a fost.Am gasit 8 apeluri in dimineata asta de la el ( numai el ma suna intotdeauna, mi-a spus ca mamica nu are mobil ca e ocupata toata ziua cu copilul ),m-am speriat si cand am pus mana pe telefon sa sun, a venit capac urmatorul mesaj:” raspunde dracu’ odata ! Si daca nu aveti bani nici de benzina, la ce ati mai vrut sa fiti nasi? “
Eu m-am socat, pe bune…sa vrei sa-i faci bine unui om si el sa iti spuna asa ceva?A urmat o intreaga pleiada de diverse apelative “super” la adresa-mi, la adresa lui D. ( doar Kiki a scapat din povestea asta ), mi-a spus sa zicem merci ca nu ne-a lasat “sa muriti de foame cand ati venit la noi si v-am dat o friptura”.M-am crucit, pe bune, mi-e frica de ce s-ar fi putut intampla daca azi nu rabufnea nebunul.
Am dat o injuratura scurta si am zis pas! unei intregi povesti, i-am scris totusi un mail mai mult decat civilizat ( buhuhu m-am mirat si eu de calmul meu si de stapanirea mea de sine) in care am explicat ceea ce nu a fost ok si faptul ca uneori trebuie sa te porti mai ok cu oamenii care-ti intind o mana de ajutor.
Mailul pe care mi l-a scris el este greu de reprodus, m-a lasat masca nu in sensul vocabularului de cacat( eu sunt sigura ca daca mi-as fi pus mintea cu un asemenea distrus si sa-i fi raspuns,injuraturile pe care le detin eu in vocabular le-ar fi intrecut cu mult pe ale scafarogului astuia ), ci pentru faptul ca eu, personal de foarte, foarte multi ani nu am intalnit un barbat care sa se adreseze astfel unei femei, fie ea oricine si orice.D-asta nici nu am raspuns, pentru ca nu avea niciun rost sa ma cobor la un asemenea nivel.Eu am recunoscut si mai recunosc si acum inca o data ca sunt foarte flambabila, la modul ca nu exista moment in care sa ma enervez negative si sa nu ripostez verbal.Ei, de data asta am dat complet ignore!
Si nu mi s-a mai intamplat sa ma cheme cineva la un gratar si mai apoi sa-mi spuna ca “ sa ziceti merci ca v-am dat sa mancati ca altfel mureati de foame!”
Mi s-a parut ca vorba aia romaneasca cu facearea de bine si futerea de utere este atat de reala si aplicabila in cazul de fata, incat am zis un grande saru’mana ca si-a dat arama pe fata un asemenea animal.
Si am terminat si cu botezatul, gata, urmatorul drum cand ma mai apuca asemenea chefuri va fi la un orfelinat caci acolo fac cu adevarat un gest crestinesc.
La buna vedere !

29 comentarii la “Facerea de bine…

  1. Nu stiu cum faci tu, dar parca toti nenorocitii trag la tine 😦 Bine ca ai tu nervii tari, ca alta in locul tau se ducea demult sa culeaga viorele cu Sfantul Petru…

  2. @Laura: astia-s majoritatea oamenilor din ziua de azi, greseala mea uriasa este ca ma entuziasmez si apoi o fur original.dar numai asa te calesti si atingi forma maxima de zenuiala :-))

  3. Fetelor, scumpelor, stati calme ca si la mine trag toti cretinii, incepand cu vecinii si terminand cu unii elevi ai mei care…in fine! Dar sa va povestesc eu o faza simpatica: aveam niste vecini de etnie rroma, cu niste copii simpatici si dragalasi. Cam multi, barbatul betiv, femeia de treaba, dar cam delasatoare in ce priveste educatia copiilor. Ma impacam bine cu ea, printre altele i-am explicat cum e cu prezervativele si alte metode de contraceptie, ca-mi tot spunea ca barbatul vine beat si vrea si vrea si ea tot ramane. Cand a ramas ultima data insarcinata, am vorbit cu mama si cu prietenul meu si am zis sa-l infiem pe ala micu. Prietenul meu nici nu a vut sa auda, eu m-am tot gandit si in final am renuntat, dar am convins-o pe vecina sa-i puna numele ales de mine(nefiind nasa, insa :D). Dupa ani si ani, unul dintre copiii vecinei a devenit hot si (zice lumea) ca e unul dintre autorii unui furt de la mine din casa, politia nu l-a gasit, dar neoficial se stie ca el a furat din mai multe case de pe strada, dup care a sters-o in Spania. Ma gandesc ce bine am facut ca nu am infiat atunci acel copil. Cum era sa-i spun :”puisor, vezi ca fratiorul tau ne-a furat din casa?” Bine ca am scapat!
    Si tu ai grija ca oamenii cunoscuti iti ofera surprize, darmite necunoscutii. Numai bine!

  4. Aouleu! Da’ ce te-a apucat? Asa imi vine sa-ti zic „cine cauta, gaseste…”, da’ nu iti zic. Nu te grabi, ca ti-or iesi niste fini in cale, nu-i mai cauta tu.

  5. Of, of si iar of.
    Mai bine ca ti-ai vazut de drum. Dupa aia iesea si mai urat, ca tot nu te-ai fi indurat de finut si trebuia sa le suporti nebunelile.

  6. Eu n-am inteles nimic.
    De unde pana unde dorinta asta extrema de a boteza un copil ?Eu stiu ca parintii trebuie sa caute nasi nu invers.Adica n-am auzit in viata mea ca cineva sa incerce cu atata disperare sa fie nas, mai ales la necunoscuti.
    Apoi reiese din text ca nu erau amarati deloc daca aveau menajera, sau era vreo figura de stil asta ?
    Cred ca era mai usor daca te duceai la Protectia copilului(DGASPC ) si vorbeai cu aia, precis exista un copilas amarat botezabil…
    E vreo datina ceva ca tre sa botezi un copil cand vrei sa construiesti o casa sau e altceva?
    Daca vrei sa faci o fapta buna du-te la o scoala , gradinita ori spital si pune-le termopane la o clasa/salon/cabinet, zau ca e mai eficient.

  7. @Ana: Fiecare om in viata lui este bine sa faca cateva lucruri ca sa ramana ceva in urma lui pe lumea asta: sa construiasca o casa, sa planteze un pom, sa faca un copil si sa crestineze / cunune un copil/ familie.De cununat nu prea ma omor eu sa fiu nasa cu atatea obiceiuri si nebuneli ce presupune chestia asta ( nu zic insa nu nici la genul asta de naseala ), dar sa botez un copil imi doresc mult.Intrebarea ta ca de unde pana unde dorinta asta extrema m-a facut sa rad si am sa-tio explic ca fiecare are piticii lui, asa cum tu poate iti doresti maxim ultimul model de gadget, asa imi doresc eu sa fac gestul asta.Simplu…Iar asta nu o fac din filantropie ( ca sa poata fi inlocuit gestul cu donatul unor bani pentru termopanele unei scoli/ gradinite/etc.), ci vreau s-o fac fiindca asa simt eu acum.

  8. @Loredana: eu nu suport nebunelile nimanui, crede-ma.Sunt atat de nebuan eu incat sa nu am intereseze sa tolerez balariile niciunuia pe lumea asta.Doar pe ale lui Kiki ca e sufletul meu !

  9. @B: haide bre ca vorbesti ca D. ! 🙂 va vorbirati? Ca numai asta mi-a zis:” i-ai cautat, acum spala-te cu ei pe cap !”

  10. @copacul: noi radem aici, dar sincer eu cred ca unii oameni ( uite cazul meu ) suntem magneti pentru scelerati d-astia.Am atatea exemple ca as scrie un roman.Odata o sa ma apuc de povestit ce intamplari am trait eu in perioada in care am fost ghid de turism.Acolo povesti si nu aici !
    Povestea ta a fost haioasa tare, insa si cu infiatul asta este cu dus si intors, sunt copii naturali care ajung niste lepre si copii infiati care-si fac parintii adoptivi super mandri.Asta-i si o loterie…

  11. Deci tu nu vrei sa faci un bine neaparat ci mai degraba sa bifezi chestii…hm…eu cred ca dorinte din astea merg atunci cand faci tu insati ceva nu cand sunt si altii la mijloc.
    Adica ,ok,vreau sa ma dau cu parasuta indiferent de cat costa ori de ce risc, imi asum si gata, dar sa caut familie ca sa fac eu ceva ce am citit cand eram mica, nu stiu, mi se pare prea mult.
    Lucrurile astea trebuie sa vina din suflet, din iubire, din dorinta de a fi parinte spiritual pt cineva anume pe care-l respecti,iubesti si admiri, nu asa, vreau sa nasesc pe oricine, oricum,in orice conditii ,doar ca sa zic ca am facut si eu asta, nu numai x sau y.
    Cand esti pregatita intr-adevar pt un lucru eu cred ca se intampla, firesc si normal…

  12. Sti , nu vreau sa te superi , dar cred ca Doamne-Doamne ti-a aratat ca ai sarit putin peste margine…adicatelea , e bine sa faci asta , dar nu cand zici tu ca asta te ajuta si ca e un pic de profit din actiune…me-ntelegi! Mno , Amiruto , nu sunt carcotasa si exact sa scriu eu ca Gica Contra ,acum , iti mai lipseste…da’ vreau si eu sa zic ca trebsoara asta cu botezatul si gestul cresinesc vine taman cand te astepti mai putinel si cineva te cheama sa faci asta….nu te oferi tu.Este minunat si extraordinar gestul pe care ai dorit sa il faci…ma plec in fata ta pentru gestul asta , dar…lasa-l sa vina si sunt foarte sigura si ferm convinsa ca atunci cand momentul va fi prielnic si tu te vei astepta mai putin , un copilas ingeras va avea nevoie de tine , sa ii devi mamica spirituala.Rabdare… 🙂
    Cat despre viitorii fosti fini , bine ca ti-a fost dezvaluita intentia lor la vreme…si ai taiat la timp legatura.
    Sa fiti sanatosi si spor la casuta! 🙂

  13. @Ana Maria: de acord cu tine ca nu a fost scris acum sa o fac, singurul lucru din tot ceea ce ai scris si nu am inteles este faza cu ” un pic de profit din actiune”,pai care Dumnezeu sa-mi fie mie profitul?Ca poate tu te-ai gandit la altceva si nu la profitul de care zic eu, d-asta intreb…

  14. @Ana: in acceptiunea mea a crestina pe cineva este un bien cu mult mai mare decat a pune un termopan la o scoala.Dar , fiecare vedem lucrurile in felul nostru, tu nu ai sa-mi schimbi mie optica si nici eu pe a ta.Cred ca deja impingi lucrurile pe o panta despre care eu nu am vorbit, comparatiile tale nu sunt deloc unele ok.In plus, asa cum am scris, nu am cautat pe nimeni, pur si simplu discutam cu o tipa despre dorinta mea, dar nu la modul de anunt pe net.Daca imi doream sa gasesc o familie, postam aici pe blog asa cum am postat anuntul cu hainute de donat si alte cele.Chiar am scris ca m-am mirat ce noroc sa se intample ca o mamica -cunostinta a aceleasi tipe sa isi doreasca nasi.Hai sa nu rasucim cuvintele si sa dezvoltam o situatie care nu exista.
    Si spune-mi, te rog, cati dintre cunoscutii/ prietenii tai au cu adevarat niste nasi asa cum ii descrii tu?Iubirea , admiratia si respectul se dezvolta de ambele parti si nu numai din partea nasilor.Sunt de acord ca e normal sa ii cunosti pe oamenii pe care- i cununi, dar nu intotdeauna iese bine chiar si intre cunoscuti.Am exemple garla…
    Mai apoi,gandeste-te ca sunt multi oameni care fac gestul asta ca sa ajute pe cei nevoiasi care nu-si permit niste nasi, nasitul chiar impune niste cheltuieli si pe mai departe intretinerea unei relatii pe care unii nu si-o permit pur si simplu.daca ar fi vorba numai de iubire si respect s-ar gasi pe toate drumurile oameni care sa se inghesuie la nasit.Nu e asa deloc, din pacate!

  15. Povestea asta m-a dus cu gândul la zicala aia cu: „dacă voi nu mă vreţi, eu te vreau!“. E râsu-plânsu’.
    Să vină la mine cineva să se ofere să ne cunune (că nu făcurăm nunta, am trecut doar pe la Starea Civilă), să fie oameni ca voi şi eu să fac fiţe! Nu e lipsă de caracter?
    Bine că ai scăpat de ei şi sper că ai realizat de ce nimeni nu s-a încumetat să fie, până acum, naşi la copil.

  16. @niciodatasingura: ba pardon! Noi am fost aia mega fitosi in varianta lor, avem „aere de domni” ca am avut pretentia sa ne puna mancarea pe o fata de masa.Trist este ca ai lor copii vor gandi la fel ca si ei, iar astia sunt din ce in ce mai multi.Li s-a parut ca sunt o ” panarama de femeie de 2 lei” pentru ca le-am spus in ultimul mail sa-si invete fetita sa nu mai pipaie toata mancarea cu mana ca nu e frumos si nici igienic, ca pipiul facut la olita se arunca si nu se lasa in toaleta sa miroasa a urina si nici apa din cadita unde speli copilul la fund de caca nu se lasa in mijlocul livingului astfel incat copilul meu a bagat mana si se juca cu apa aia.Desigur ca eu am fost o ‘panarama” si Kiki ala vinovat ca si-a bagat mainile in cacatul altuia, dar ce poti sa mai zici?!
    Si voi nu va casatoriti ca nu gasiti nasi?Sau doar ati amanat-o? 🙂
    Eu stiu ca exista in ziua de azi foarte putini oameni care sa se bage sa naseasca, iar atunci cand cineva iti da o mana intinsa nu te comporti asa.Dar asta-i strict parerea mea…si a ta 🙂

  17. Imi pare rau pt intamplare, dar sunt si de acord cu Ana-Maria. Locurile unde esti chemat sunt cele mai bune. Dar pana ajungi acolo, trebuie sa-ti manifesti intentiile sincere, pupand multe broaste raioase. Nu prea ne ies planurile cum vrem, slava Domnului ca nu avem parte de ce ne-am dorit in viata…

  18. @Cuvanta: eu chiar nu m-am suparat, am ajuns din fericire la intelepciunea sa cred ca atunci cand lucrurile nu se intampla asa cum vrem noi, Dumnezeu stie mai bien de ce ne fereste.Vorba ta, pupam noi broaste raioase, dar macar nu ne si transformam in unele ca ele.Bleah!

  19. Acum sincer, da sincer, fara sa ne incurcam in cuvinte :aia chiar erau amarati ?vorbeau de menajera doar asa in gluma? din ce ai scris reiese ca erau mitocani, dar amarati in niciun caz.

  20. Sa nu fie vreun semn…zic!
    Iti aduce aminte de vreo alta fapta pe care le-ai platit-o si tu altora tot asa…….
    Zic asta pt ca vad ca ai o relatie buna cu Dumnezeu si crezi in El. Poate e un semn!

  21. @Ana: nu erau amarati dar nici foarte bogati,oameni normali, chiar aveau menajera dupa spusele lor,dar nici a avea o menajera la curatenie nu mi se pare ca e ceva nemaipomenit.Ma rog, exact cum spuneam anterior, ceea ce mie mi se pare ok poate altora li se pare nu stiu ce nemaipomenit sau nu…

  22. Pai daca aveau bani inseamna ca nu aveau nevoie de la nasi sa le cumpere si sa le faca ci doar asa, la modul amical. Iar pt asta cred ca-si gaseau si ei niste rude,prieteni,ceva, poate chiar primii nasi( cei de casatorie, ai fetitei..),daca n-au gasit, in conditiile in care nu ar fi avut asteptari financiare, atunci clar era o problema cu ei ( de educatie, caracter,etc).

    In rest, daca vrei sa nasesti pe cineva necunoscut, sau, ca parinte, accepti niste necunoscuti sa-ti boteze copilul, eu cred ca asta impune cu necesitate ideea de ajutor financiar din partea nasilor( adica sa dispui de mult mai multe,dpdv financiar, decat finii). Iar asta inseamna „facere de bine”, ‘filantropie” ,”darnicie”,”dorinta de a ajuta niste oameni care n-o duc bine”care trebuie cantarita si vazut precis daca poti si daca se merita.
    Sa nasesti mi se pare un pic mai mult decat o simpla prietenie care se poate lega de oriunde.

  23. Eu nu inteleg o treaba: Cum te-ai putut abtine? Asta chiar nu o inteleg. Asta e… Nu trebuie sa te intristezi ca nu ai reusit sa botezi un copil. La noi se mai zice in Biserica atunci cand sunt copii saraci, fara nasi si intreaba daca se ofera cineva sa tina lumanarea la botez. Incearca si asa, sa intrebi un preot.

Lasă un răspuns

