Gradinita de stat vs.gradinita privata ( 2 )

Despre gradinita de stat am mai scris aici , a trecut o luna si sunt inca incantata de alegerea pe care am facut-o, mutandu-l in sistemul de stat de la cel privat.
Diferentele intre gradinita de anul trecut si cea actuala sunt destule, incepand cu meniul variat ( culmea ironiei, aici platim doar 13 lei /zi mancarea ) si terminand cu comportamentul personalului vis-a-vis de parinti.Imi place mult structura meniului, ceea ce la toate gradinitele private ma stresa maxim: nu exista gustarea de la ora 10 – 10:30.Cum dracu’ sa mai manance un copil la pranz daca ii dai micul dejun la 8:30-9, apoi gustare la ora 10-10:30 si la pranz la ora 12:30 mancare? Cel putin la noi, Kiki care este un mega mancacios si nu a facut ever mofturi la nimic, nu poate manca la pranz daca intervin cu vreo gustare dupa micul dejun.
Meniul de la micul dejun contine:gem / dulceata,ou, sunca, branza frecata cu unt si verdeata, biscuiti, lapte si ceai,gris cu lapte / orez cu lapte/ croissoante.
La pranz le-a dat de la fasole verde, mazare, ciulama de pui, cartofi frantuzesti pana la mamaliga cu branza si smanatana, conopida, giveci de legume, piure, perisoare in sos alb, paste milaneze,etc + variate ciorbe / supe.
Gustarea cu fructul o au la pranz dupa felul doi,o banana/ mar/para/ struguri intregi ( nu jumatati de banana sau mar/ para cum am vazut la absolut toate particularele cu care am interactionat eu!) .
La ora 16 dupa somn, somn la care nu li se pun inainte de-a adormi desene animate, au o gustare gen cozonac, placinta cu diverse umpluturi facute in gradinita, briose cu un alt fruct,etc.
Am avut si sedinta cu parintii, ni s-au cerut doar acum la inceput de an 300 ron ( vor sa ia mobilier nou si lampi cu becuri mai puternice + caiete de lucru pentru copii ), ni s-a dat o lista cu rechizite care a costat cam 150 ron, am stabilit si optionalele ( eu am ales engleza si dans, 4 ron /sedinta de 15 minute de cate 2 ori pe saptamana ) si am fost de acord sa anagajeze inca o ingrijitoare contra unei sume de inca 10 ron/luna la taxa gradinitei.
Oricum ar fi, nu ajung la suma de la particulara si rezultatele deja se vad.In doar 3 sedinte de engleza el a invatat sa numere pana la 10 , a invatat culorile si cateva animale domestice.La dans nu am aflat inca nimic din ce se intampla acolo,el imi spune ca e ok, ii place mult.Mi-a aratat doar o figura cu mainile si atat :-))
Zilnic eu il duc la gradi si taica-su il ia, zilnic e imbracat curat si l-am gasit mereu schimbat cand s-a udat/ murdarit/ patat de la pictura.La particulara ii cumparasem o aparataoare pe care sa i-o puna la pictura peste bluza si absolut toate bluzele au fost distruse cu nush ce dreq de acuarele foloseau caci broneta de educatrice uita mereu sa-i puna vesta protectoare.Avea multi copii, sarmana!
revenind la stat, in clasa lui Kiki sunt momentan prezenti numai 12 copii, la somn ramanand numai 9 dintre ei.
Zilnic am un feedback fie eu, fie D. despre copil, ni se spun si bune si rele, nu numai lucrurile ok ca la privat, Kiki oricum spune tot, absolut tot ce face acolo deci in felul asta am si ocazia sa-l verific sa vad daca mai „infloreste” pe ici , pe colo.Pana acum nu l-am prins cu minciunele.
Mare noroc sa gasim o gradi de stat asa cum mi-am dorit, la bani rezonabili si cu personal calificat, cu educatoare care fac de ani de zile asta si stiu exact cum sa gestioneze toate situatiile, inclusiv pe cele de criza.
Pentru ca eu cred ca a fi educatoare nu inseamna numai sa-i inveti ceva pe copii, inseamna sa te apropii de ei, sa te imprietenesti, sa le cuceresti sufletul si mintea si sa lucrezi cu ele in cel mai fair mod posibil.A-ti bate joc de copii , de increderea pe care ei ti-o acorda ca si adult, este cea mai mare nenorocire.Daca adultii ( unii dintre ei ) merita ” biciuti ” in cele mai crunte moduri posibile, copiii sunt la mana cadrelor didactce si nu pot tolera nici sa scoti bani de pe urma lor, nici sa faci comert cu vise pentru copii si parintii care-si dau si viata pentru ce au ei mai de pret.
In putine cuvinte cum ar spune cantecul asta, pe care eu il ador:

4 comentarii la “Gradinita de stat vs.gradinita privata ( 2 )

  1. Si Ana a fost initial la o gradi de stat si dacă nu i-ar fi plecat educatoarea, am fi rămas acolo. Ce pot eu sa spun, este ca spre deosebire de grădinița particulara unde am ajuns, la cea de stat nu s-a îmbolnăvit decât o data și atunci doar niște muci ordinari. La cea particulara însă, a făcut viroze peste viroze, păduchi, iar colegi de-ai ei de clasa au ajuns inclusiv în spital cu scarlatina.

  2. Mi-a placut articolul si este adevarat . Si noi suntem foarte multumiti de gradinita de stat unde merge prichindelul nostru . Are o educatoare si o directoare de basm , la fel tot personalul . Si cu optionalele suntem la fel de multumiti . Totul este perfect, gradinita si clasele sunt chiar frumoase si foarte curate . Deci se poate oameni dragi . Multumiri tuturor celor care se ingrijesc de puiutii nostrii . Cu drag

  3. @trezire divina: am auzit si de la stat niste povesti nu prea de basm, consider insa ca noi am avut noroc si cred , din discutiile cu alte persoane, ca cei mai multi avem noroc la stat, exista insa si cazuri de povesti nasoale dar sper sa fie izolate doar.De exmeplu mi-a povestit o prietena ca si-a gasit fetita singura in baie ( fetita are abia 3 ani ) si educatoarea nu stia ca a plecat din clasa.Deci sunt si cazuri d-astea, dar pe cei mai multi parinti cu care am discutat, ca si tine si ca si mine spun ca sunt super multumimti. imbratisari 🙂

Lasă un răspuns

