Dansul , pistoalele si moldoveanca

Ideea cu dansul mi-a venit intr-o dimineata de vacanta cand Kiki ne-a facut niste demonstratii uluitoare pe diverse ritmuri muzicale :-D.Ne-am amuzat atunci copios si am decis ca ar fi ok sa-l ducem sa se lalaie in mod organizat.
Intamplarea a facut ca pe langa noi sa existe un club de dans deschis de bebelusa Oana de la „Carcotasi”.La sfarsitul lui august am fost la prima lectie de dans sportiv.
Profesorul, Stefan, este un tip fix pe gustul meu ca si pedagog, prima lectie mi s-a permis sa asist in intregime ca sa vad ce si cum se face.Mi se pare mai mult decat rezonabil ca sa vedem si noi parintii pe ce dam banii.
Ayan este cel mai mic dintre copii ca si varsta ( majoritatea au 5 ani, sunt cativa si de 4 iar apoi se sare la cei peste 6-7 ani ), dar il ajuta faptul ca este extrem de dezvoltat pentru un copil de 3 ani si pare uneori de-o seama cu cei de 5 ani.Problema este ca la 5 ani insa te concentrezi si percutezi in cu totul alt mod decat la 3 ani.Dar eu l-am incurajat, i-am spus ca e minunat cum se misca desi el era pa de tot cu sincronizarea :-).Mie insa mi-a placut de Stefan foarte mult, se ocupa de fiecare copil in parte, este bland dar si incisiv atunci cand este necesar, stapaneste grupa de copii perfect si are un tact de-a lucra cu ei incat Kiki este nerabdator sa mearga la dansuri.
Am ales un abonament cu 2 sedinte /saptamana ( 8/luna) la 120 ron plus un masaj gratuit pentru parinti ( cel mai demential masaj pe care l-am facut eu ever! ), mi s-a parut ca cel de 12 sedinte pe luna este prea mult pentru Kiki.NOi mergem fix pentru destinderea si distractia lui, nu am nicio pretentie de vreo performanta, nu ma intereseaza ca la sfarsitul anului sa-mi stie salsa si merengue.Vreau sa faca ceva organizat, sa se afle alaturi de alti copii si mai ales sa se disciplineze, caci orice activitate extra gradinita il invata sa fie mai rabdator, sa se comporte civilizat cu ceilalti, sa fie responsabil, etc.

Lectiile de dans au loc intr-o sala spatioasa, dureaza o ora si sunt extrem de mandra ca al meu Kikisor are rabdarea si echilibrul sa stea concentrat si sa lucreze fix 60 minute, la varsta lui.
Ma uit la alti copii cu mult mai mari decat el care plang,se plimba in sus si in jos, se scarpina in toate gauricile, vor la wc de 100 ori, o vor pe mama, mamitica sau bunica.De asta am spus ca Stefan imi place extrem de mult cum lucreaza, ii stapaneste si reuseste sa ii tina ancorati in lumea dansului pret de o ora intreaga in care ia pauza mici si dese de cate-o gura de apa ca sa se mai destinda.
La fix a treia lectie de dans, eram deja calcata pe bataturi de o mama care cara dupa ea 2 fetite de varste relativ apropiate, una mai zurlie ca cealalta, insa cea mare un dezastru.Pe cuvant de om, daca mie mi-ar fi facut Kiki asa ceva in societate eu luam cu el niste masuri mega radicale.
fetita cu pricina a trecut pe la toate formele de dans si pe la toti profesorii, a inceput baletul cu Oana si a muscat-o de burta la prima ora, a urmat apoi batuka, a venit la dans sportiv, apoi iar balet, iar batuka si iar dans sportiv.
Primul meu contact cu ma-sa a fost la prima noastra ora cand fii-sa a intrat si a iesit din ora de nshpe mii de ori, lasand usa larg deschisa in conditiile in care 2 geamuri sunt si ele deschise in sala de dans , iar copiii toti transpirati.
Booon, atunci am tacut si nu am zis nimic…
La a doua lectie povestea s-a repetat dar de data asta copila aia la balet si iesea din ora de balet sa vada ce fac copiii de la dans sportiv, lasa iar usa vraiste si se cara s-o caute pe ma-sa.Apoii venea ma-sa cu plodul alalalt, o baga pe usa pe aia mica si lasa usa laaaarg deschisa sa vada aia mica ce se intampla inauntru ca se plictisea asteptand-o pe sora-sa.Atunci i-am zis pe un ton calm ca o rog sa nu mai tina usa deschisa ca e curent.Acelasi lucru i l-au mai spus si alte 2 mamici care asteptau ca si mine, au rugat-o sa-si tempereze copiii, caci deranjeaza ora in felul asta.A durut-o fix in cur de noi toate, ne-a sfidat si ne-a spus ca ea este avocata.Ce avea sula cu prefectura nu am inteles niciodata!
La a treia lectie eram deja nervoasa cand am ajuns la dans si cand cu o nesimtire crasa a aparut individa asta m-au apucat toate spumele si m-am ratiot la ea dar fara efect.Mi-a spus ca daca nu-mi convine ce face ea acolo sa stau acasa.Mamele din jur mi-au spus ca e nebuna si nu o scoatem la capat cu ea.Totusi si-a luat plozii si a plecat!
Afara, pana la autobuz, avem de mers o portiune de drum pe un trotuar care trece prin dreptul unui parc.In parc zana isi dadea odraslele in leagan.Cum m-a vazut imi striga dna avocat, lasand la o parte faptul ca in parc erau numai copii de diverse varste:
-” Fa zdreanto, curva cu 2 fete, cum ti-ai permis sa-mi faci tu mie, unei avocate, observatie?”
Pe moment am inaintat si am vrut s-o ignor, ma gandeam ca eu nu am sa ma pot stapani si am sa-i bag carne la greu si mi-era jena rau de copiii aia care vor asista la un spectacol gratuit.
Dar dna. avocat avea mancarici la limba.S-a luat de Kiki.L-a facut ” urat, retardat, gras si nespalat, fara haine de firma si prost”.
Mneahhhh…deci pe mine ma poti face cum vrei, de mult timp nu ma mai bag in polemici si nu ma mai cert cu nebunii, ii las sa-si faca numarul si le dau ignore.Dar cand vine vorba de copilul meu vad rosu.Si la ea am vazut visiniu.
Si am aflat ca e si moldoveanca din „Ucrainia” si i-am dat atunci sa auda…vai steluta ei ce i-au auzit urechiusele.Am facut-o sa planga, la propriu.Pusese mana pe telefon ca ea cheama politia, vorbea singura de nebuna,le spunea „politistilor” :
„-Nu stiu strada domne, aici la cladirea asta unde fac eu dansuri cu fetele, e o cladire mare! „:-D I-am strigat eu, s-o ajut ca suntem in Bucuresti pe stanga, pe dna avocat trebuie s-o reperati oriunde.
Apoi m-a amenintat ca barba-su e judecator si o sa fac puscarie ca am injurat-o :-D, pffff! o tragedie ce i-am produs.
Imi spusesera cei de la sala ca nu au mai primit-o si vine totusi pe acolo.M-am crucit, pe bune!La varsta ei sa fie atat de bolnava cu capul…
Cum, frate, sa mergi sa te iei pe strada de cineva folosind asemenea apelative cu copilul de mana?E drept ca nici eu nu-s mandra de ce grozavii de injuraturi a auzit Kiki din gura ma-sii cea dezlantuita ( caci e grele rau cand ma dezlantui! ), dar totul are o limita.Zi-mi mie ce poftesti, dar nu imi veni cu jigniri asupra copilului cel nevinovat care nu a scos un cuvintel, ca te fac praf !
Din toata povestea asta,s-a intors la sala nebuna si le-a povestit plangand ca am agresat-o si am amenintat-o cu moartea, ca vin cu pistoalele s-o impusc :-D, mi s-a falfait fix de aberatiile ei, sunt insa extrem de fericita ca am reusit sa nu mai vina nebuna la dansuri.Iar orele acum decurg maxim de linistit si de frumos !

Lasă un răspuns

