Treceri line

Ultima mare reusita a lui Pusi este trecerea de la pampersul de noapte la somnul fara pampersi.S-a produs la fel de lin ca absolut toate schimbarile care au avut loc in viata lui, in doar 3 nopti de udat patul s de trezit la toaleta.
Seara merge la toaleta,inainte de-a dormi, se culca si toata noaptea nu mai face pipi deloc.Daca se intampla sa-l treaca, ma striga si mergem la toaleta impreuna, asta intamplandu-se doar o singura data de la renuntarea la pampers.Ce-i drept, am renuntat si la bautul lichidelor inainte de culcare ( laptele l-am mutat undeva la ora 18, apa multa inainte de somn…deloc aproape ).
Nu stiu daca este vorba de faptul ca am fost binecuvantata cu un copil bun sau pur si simplu felul in care eu l-am formato-educat pana acum a facut ca aceste treceri de la o stare la alta sa aiba loc fara nicio bataie de cap, fara stres si fara chin.
1.Prima renuntare a fost aceea cu tetina biberonului, am trecut la 8 luni de la tetina la ciocurile de silicon.Pur si simplu intr-o zi le-am cumparat,le-am sterilizat si i le-am dat sa se joace cu ele in gura ca sa se obisnuiasca.A molfait o zi intreaga o sticla cu apa cu cioc si a doua zi a baut laptele fara probleme.
2.A urmat apoi suzeta.Pe la 10 luni a fost bolnav de o viroza si nu a putut sa mai respire deloc pe nas, in felul acesta suzeta n-o mai putea tine in gura, caci respira numai si numai pe gura.Am considerat ca este momentul sa scapam de suzeta care supta in exces deformeaza dentitia si nu ajuta la nimic, cu atat mai putin la linistirea copilului la varste inaintate.Este fix aceeasi chestie ca si suptul degetului /paturicii/prosopului pe care le practica unii copii pana la varste destul de inaintate si nu si din vina lor ci din comoditatea si pentru linistea parintilor, parerea mea!
Am ascuns atunci toate suzetele si mi-am spus ca oricat de mult se va vaita dupa ea nu am sa cedez si nu am sa i-o mai dau.Imi amintesc ca seara la culcare plangea, isi mai aducea aminte si in timpul zilei si iar bocea.A durat vreo 2 saptamani pana a uitat complet de suzete.Apoi am uitat eu si intr-o zi la vreo luna de cand renuntase la suzete le-a gasit intr-un dulap in care le pusesem si omisesem sa le arunc de acolo.Le-a luat, s-a uitat le ele, mi-a spus „nu,nu” si asta a fost tot.
3.La 1 an am renuntat complet la biberon, la tot ce insemna sterilizari,tetine,ciocuri si alte accesorii cu care vin si functioneaza biberoanele.Am trecut la fel de lin si de firesc la sticla cu pai.
4.Mancarea pasata a ramas si ea o amintire de pe la 1 an, la 1 an si 3 luni Ayan a pus mana pe lingurita si a inceput sa manance singur, fara ajutor, fara sa arunce mancarea pe jos sau pe pereti.Murdarea desigur imprejurul lui, se murdarea si el din cap pana in picioare dar nu arunca cu mancarea.
5.La 2 ani am renuntat la pampersul de zi, nu am renuntat atunci si la cel de noapte ca mi-era si mie si lui D.o lene crunta sa ne trezim noaptea, ma gandeam ca va dura mult sa il obisnuim sa se trezeasca.La pampersul de zi am lucrat ceva atunci cand facea pipi, am avut accidente si mai mari si mai mici, am purtat olita dupa noi in toate concediile, am „lucrat” vreo 3 saptamani – 1 luna la aceasta renuntare si a fost un succes total vara trecuta.
6.La sticlele cu pai a renuntat anul trecut cand a mers la gradinita, pe la 2 ani si 4 luni, a trecut la bautul din cana si sticle de adulti.
7.Anul acesta am renuntat la imbracatul de catre noi si incaltatul, mai lucram inca la dezbracat, caci sunt articole vestimentare care ne dau de furca.
8.Am renuntat de jumatate de an si la olita, merge singur la toaleta , nu vrea nici colacul lui, face pe toaleta noastra si se descurca de minune.
O alta chestie pe care o muncim cu sarg este invatatul sa se stearga singur cu hartie la fundic, urmeaza imediat gradinita si acolo nu-l va sterge nimeni si el nu stie cum vine asta ca noi toti il spalam si anul trecut la gradi se abtinea sa faca pentru ca ” nu ma spala nimeni si nu-mi place sa ma dea cu servetele umede!”
Cam asa au decurs la noi toate trecerile astea, cam asa am renuntat noi la chestii care pe unii parinti am citit ca i-au terminat cu lunile, ca s-au chinuit cumplit atat ei cat si copilasii lor.

Lasă un răspuns

