Lectie de suportabilitate

Pusicel a fost plecat de langa noi, in vacanta cu bunicii, la Sarata Monteoru, initial pentru 14 zile, reducandu-se concediul- tratament la doar 11 zile caci copchilul este prima oara dupa un an intreg incheiat bolnav.Dar bolnav rau, cu febra mare, cu lipsa poftei de mancare, amigdalele pline de puroi si mari cat China, cu lipsa de chef, zacut in pat si tot tacamul omului bolnav.
A inceput totul ieri dupa-masa cand vorbeam la telefon si l-am simtit molateco-trist.Intrebandu-l ce are, mi-a spus ca-l doare burtica si gatul.Un gand negru mi-a trecut fulgerator prin cap, caci stiu ca intotdeauna cand il doare gatul si mai apoi burtica imi va face febra.Si febra mare! Iar eu, greu-incercata de febrele lui celebre cu 40 grade necedand cu niciun antitermic, ma sperii grav.Si ma ia raul de frica.Urasc febra lui si urasc sa fie bolnav.
I-am chemat acasa,ai mei au spus ca poate o sa-i treaca si sa mai asteptam, sa nu renunte la bilet, la tratament, la aerul de acolo.Ma apucasera bazbuducii, nu mai voiam sa stea acolo Chichi fara mine.Au vazut ca nu se inteleg cu nebuna si si-au strans calabalacul si au vent in Bucuresti.De cum l-am vazut cand l-am scos din masina am stiut ca e bolnav.Si bolnav tare!
Are asa o fata de copil chinuit si e cuminteeeeee, da’ cuminte rau de tot! Cere doar baie si sa se culce.Ramasese doar chestia de cateva minute sau o ora pana la febra.I-am dat paracetamol sirop ( lui ii merge minunat acest produs descoperit anul trecut si pe care il am continuu in casa ), sperand sa impiedic instalarea puseului de febra.Azi-noapte insa frigea, cu toata racoarea noastra din camera, el ardea rau, ii frigea fatuca si manutele.L-am trezit si l-am doftoricit, l-am mangaiat si s-a culcat la loc.
De fiecare data cand este bolnav ma rusinez de mine, ma inclin in fata lui, ma gandesc cat de rasfatata sunt eu si cat de imatura sunt comparativ cu un copilas de 3 ani.
De cate ori sunt bolnava ( ultima oara am fost bolnava tare in iarna ) eu ma vait de ma stie intreg orasul, plang, ma dau de ceasul mortii, le spun tuturor celor apropiati ca mor, medicamentele pe care trebuie sa le iau mi se par cumplite, ma stramb, il chinui pe D., ii chinui pe ai mei.Sunt o teroare pe scurt.
Copilul meu? Inghite absolut orice ii dau, sta sa ii iau temperatura rectal fara sa cracneasca, accepta sa bea orice ceai, tinctura, sirop, orice i-as da si cu orice gust infect spunandu-mi doar atat :” mami asta-i cam scarbosel! ” dar il inghite fara mofturi.Cand ii este rau de tot zace in pat fara sa scoata un sunet, sta singur si rabda in tacere durerile ce-l chinuiesc.Vrea doar sa fiu pe acolo sa ma auda si sa se stie in siguranta probabil.
L-am culcat cu mine sa il controlez daca face febra noaptea, el si-a facut griji pentru odihna mea, pentru cat de obosita am sa fiu eu maine la job.
I-am facut aerosoli, imi aduce singur aparatul, isi tine singur mascuta si ma anunta cand se termina medicamentul din recipient sa scoatem aparatul.
Nu plange, nu se vaita, nu cere ajutor, sta linistit in pat ducandu-si singur povara durerilor sia febrei ce-l sacaie.
Probabil are iar o amigdalita pultacee, probabil a luat vreo viroza, maine abia mergem la medic sa aflam diagnosticul si medicatia necesara.
Ma inclin in fata ta Pusichi al meu, te ador si tare mult as vrea sa pot fi ca tine.Te iubeste mami mult si te pun pe picioare repejor ca avem iar de mers prin vacante.

4 comentarii la “Lectie de suportabilitate

  1. Nu putem decat sa va incurajam de la distanta si sa va uram insanatosire grabnica! Pusi e puternic, si nici tu nu esti mai prejos! Se face baiatul mare si puternic 🙂

Lasă un răspuns

