Meniul de Crăciun, 2011

In fiecare an gatesc mult de Craciun si fac cozonaci la masina de paine, desi intotdeauna suntem plecati de acasa brambura.Anii trecuti am plecat la munte, dar am gatit la intoarcere o gramada de mancaruri.Anul asta, timpul nu ne mai permite sa plecam si nici nu am chef, nu stiu cum , dar fiind fara zile multe libere nu as fi plecat de acasa.
In ziua de Craciun insa vom pleca pe la rude , apoi vor veni ei pe la noi si a doua zi ne mai trec pragul si alti oameni dragi, asadar Craciunul asta stam strict acasa si bucatele trebuie sa fie pe masa ca sa avem Craciun imbelsugat, cum se spune din batrani.
O sa fac ceva traditional anul asta, nu ma mai complic ca anii precedenti cu delicatese migaloase care necesita mult timp.Acum nu voi avea decat sambata la dispozitie sa gatesc si atunci trebuie sa ma rezum la clasicele porcarii si la meniul traditional.
M-am gandit sa fac asa:
-salata de ciuperci cu maioneza
– oua umplute mai altfel
– diverse sortimente si aranjamente de antreuri
-reteta asta am facut-o si anul trecut si a fost o minunatie, in consecinta si anul acesta o repet
friptura de porc pe pat de varza acra cu cartofi
clasicele sarmale in vas de lut, dar eu am sa fac si sarmalute in foi de vita cu carne de pui pentru Pusicel
– cozonaci
o placinta cu branza, minunata si rapid de facut
tort cu crema de lamaie doar ca eu fac crema in casa si nu folosesc budinca din plic pentru a putea sa-i dau si copchilului sa manance.
Cam asta m-am gandit sa prepar, voi ce faceti de Craciunul asta, cu ce bunatati va laudati anul asta, ce puneti pe masa de Craciun si cu ce va surprindeti invitatii?

12 comentarii la “Meniul de Crăciun, 2011

  1. Salata de ciuperci cu maioneza,telina cu pui,sarmale,carnati,lebar si toate cele,crema de zahar ars,tiramisu(eu cu torturile nu prea le am,nici nu imi plac)si mi-au facut cu ochiul de pe blogul Laurei ouale umplute.Musafiri nu avem,asa ca macar sa mancam noi tot ce vom face:)Sa inteleg ca esti tot acasa?Cum te mai simti?Pupici

  2. @cris: mmmmmm telina cu pui cred ca-i savuroasa, la fel si tiramisu care-i bun dar e migalos, asa-i?Da, azi sunt inca acasa,carne vie am pe mine dar de maine merg la treaba, nu mai este chip de stat.pup si eu

  3. Da,da.eu as manca non-stop telina cu pui daca nu m-as gandi ca ma fac cat casa.Iar tiramisu se face f repede.In schimb cred ca o sa iti fur reteta pt cozonaci in masina de paine ,nu am timp si nici nu cred ca mi-ar iesi altfel.Sa te faci repede bine,sa fii in forma pt Craciun

  4. Mama, ce pofta mi-ai facut. Eu nu gatesc cine stie ce, m-am saturat de gatit, un pui in crusta de sare si niste dulcegarii ceva si gata, ce atata mancare?!

  5. Doamna, o sugestie, vezi ca exista si budinca la plic, bio. Nu e chiar asa bau-bau pe cat pare. O gasesti in magazinele DM sau pe biobunatati.ro. Din tortul ala sa-mi pastrezi si mie.

  6. @Laura: doamna eu nu am timp sa alerg la DM, mai bine fac eu acasa crema ca iese buan de tot.O sa pastrez…dca nu devoreaza astia tot 😀

  7. Din tot ce ai mentionat, cel mai mult imi fac cu ochiul sarmalutele de pui in foi de vita. Desi imi plac foarte tare sarmalele in foi de vita, nu sunt o mare fana a carnii tocate de porc deci pentru mine ar fi reteta perfecta. Mare grija, insa, daca te mai emotionezi asa tare s-ar putea sa nu reziste stomacul si la emotie si la friptura de porc pe pat de varza. Deci iti urez liniste si relaxare maxima!

  8. Noi pregatim asa: Ciorba radauteana, salata cu pui si porumb(ceva gen salata beuf doar ca se pune si piept de pui si porumb), friptura de porc, sarmale, racituri(de pasare) si ceva dulce(nu stiu inca ce). Mama ce mi-ai deschis apetitul pt oua umplute…….deja am gura apa.Cred ca o sa fac si de-astea.

  9. Pingback: Meniul de Craciun, 2012 | Fărâme şi bucăţi de suflet din viata unui Pusicel

Lasă un răspuns

