Poezii pentru cei mici

Undeva prin luna ianuarie, o prietena draga mi-a trimis niste poezii pe mail, pentru Ayan.Am uitat de mailul asta si azi cand am rasfoit casuta postala electronica l-am regasit.Mai jos aveti poezii minunate pentru cei mici:

PISICA
Pisicuta mea vargata,
N-are nicio grija,iata:
Toarce si abia clipeste,
La ce oare se gandeste?
O privesc,mi-e tare draga
Leganand usor din coada.
Cred ca are-un plan al ei,
Sa vaneze soricei.

CAINELE
Toata noaptea sta de paza
Catelusul Azorel;
Constiinta-i este treaza,
Am incredere in el.
Pe aleile insorite
Ne plimbam de dimineata.
Este fericit si stie
Sa se bucure de viata.

IEPURELE
In gradina,la bunici,
Intr-o cusca stau gramada
Ghemotoace mari si mici,
Urecheati cu blana alba.
Iepurasii cei fricosi
Se ascund,fara sa stie
Ca le-aduc morcovi si varza
Sa le fac o bucurie.

VACA
Iarba grasa mult ii place
Rumega incet si tace.
Este darnica si buna
Si imi da laptic cu spuma.
Uneori priveste bland
Si se-ntreaba cine sunt?!
Eu ii spun: Un copilas
Care vine din oras.

OAIA
I se spune si Mioara..
De cu zori si pana seara
E cu turma la pascut,
Asta-i place cel mai mult.
Lana deasa cand ii creste
Cu mult drag mi-o daruieste
Sa-mi fac haina calduroasa
Pentru iarna cea geroasa.

CALUL
Elegant si fara graba,
Tropa-trop merge pe strada
Un calut ciocolatiu,
Drag imi e de cand il stiu.
Uneori se pierde-n zare
Purtand saua in spinare,
La concursuri e poftit
Fiindca e neobosit.

PORCUL
In orice gospodarie,
La tara sau la oras,
In cotet doarme purcelul,
Mititel si dragalas.
Daca il hranesti cu grija
Creste iute,ca-n povesti.
Este mancacios din fire
Si de-aceea il iubesti.

MAGARUL
Zbiara ca un disperat,
Este incapatanat,
Dar m-ajuta la urcus
Urecheatul magarus.
Rage-ntruna,i-ha-ha,
Face zilnic doar ce vrea.
Cred ca-l voi ruga frumos
Sa fie politicos.

PONEIUL
Poneiul e-un cal mai mic,
Asemeni unui pitic,
Ma-nvata sa calaresc
Si cu drag il ingrijesc.
Il perii,ii dau mancare
Si-l duc seara la culcare.
Maine,de-o fi timp frumos
Ne-om plimba in sus si-n jos.

GAINA
Cotcodac-cotcodac,
Un out acum eu fac!
Este proaspat si e bun
Sa-l fierbi la micul dejun.
Sunt gaina-gospodina
Ziua ingrijesc gradina
Si fac ordine-n cuibar
Ca si omul gospodar.

COCOSUL
Mandru trece prin ograda
Dand din aripi cateodata.
Isi da creasta intr-o parte
Si priveste-n zari,departe.
C-a vazut el o gaina
Chiar in curtea cea vecina
Cand privea duios spre el…
Strengarelul cocosel!

RATA
Mac-mac-mac
Mereu pe lac,
Tare-i place sa se joace
Chiar si-n unele baltoace.
Cand ies puii din gaoace
Ea inotatori ii face
Ca e mama grijulie
Si-i invata tot ce stie.

CURCANUL
Ingamfat,se plimba tantos
Prin curtea vecinului,
Intre pasari nimeni n-are
Salba mandra ca a lui.
Parca-si spune-n gand curcanul:
Puneti-va pofta-n cui,
Nici pe un sac de graunte
Nu dau salba nimaniu!

PORUMBELUL
Porumbelul mic si bland
Cand e-n zbor,cand pe pamant.
Mesager al pacii-n lume,
Este o mica minune.
Din palma imi ciuguleste
Si deloc nu se sfieste
Apoi zboara pe-o crenguta
Sa curteze-o porumbita.

PAPAGALUL
Papagalul meu frumos
Este foarte curios.
Fluiera,in jur priveste
Si graunte ciuguleste.
Are pene colorate,
Parc-ar fi incondeiate,
Doi bujori in obrajori
Si-un mot zburlit uneori.

2 comentarii la “Poezii pentru cei mici

Lasă un răspuns

