Târgul de joburi, octombrie 2011

Sambata am dat o raita pe la targul de joburi, organizat ca-n fiecare an la Sala Palatului.Anul asta m-am dus de curiozitate, sa vad ce noutati au adus targului, organizatorii, caci asa se laudau prin media.
Ce-am gasit acolo?
Aceeasi imbulzeala, multi, multi tineri ( unii studenti, altii absolventi ), tineri frumosi care aratau mai ok ca-n alti ani, tineri care mi s-au parut mult mai schimbati decat generatiile pe care le-am vazut anii trecuti pe acolo ( poate a fost doar o aparenta ).Aceleasi companii mari de IT , outsourcing, aceleasi multinationale care cautau oameni pentru call-center si pentru tehnical support, aceleasi banci si reprezentante auto care racolau ingineri, vesnica Coca-Cola care anul acesta avea posturi deschise in momentul actual numai pe vanzari si nelipsitele firme de recrutare si leasing de personal( care s-au inmultit si s-au inmultit…).
Noutatea o reprezentau firmele din domeniul alimentar, pentru prima data i-am vazut pe cei de la Delaco, Mic Ro si Lidl ( ultimele doua angajau muncitori si vanzatori iar cei de la Delaco momentan numai la financiar aveau pozitii vacante), au venit in premiera si cei de la L’Oreal care angajau tot la vanzari si la financiar, i-am revzut si pe Nestle si Philip Morris cu vesnicele lor locuri vacante la financiar si in vanzari.
Ceea ce m-a surprins in mod placut a fost faptul ca anul acesta se cerea iar experienta in domeniu, aveau si pozitii multe de entry -level, dar, in speta, pozitiile deschise la momentul de fata erau pentru cei cu esperienta.Spun ca m-a surprins, pentru ca o buna perioada de timp, peste tot, se angajau numai tineri absolventi.
Am lasat niste cv-uri pe la firmele de outsourcing care cauta oameni vorbitori de limbi „ciudate si rare” ( mie greaca nu mi se pare nici ciudata si nici rara, doar rar cunoscuta de vorbitorii din Romania ), am discutat cu o donnisoara recruiter care incerca sa ma convinga sa aplic pentru un post la call center , post part-time, ceea ce nu ar fi fost rau daca ei nu s-ar fi aflat in capatul celalalt al orasului si daca as fi putut ateriza la timp intre o ora libera pe care as avea-o intre 2 joburi.
Am vazut anul acesta ( or fi fost si-n anii anteriori dar nu i-oi fi vazut eu ) o firna de consiliat doamne, am luat de la ei si-un mic catalog cu multele probleme expuse acolo, probleme intampinate de femei in cadrul companiilor.Suntem cu mult mai „napastuite” la job, doamnelor, decat barbatii.Ahhhh, ca d-aia mi-am dorit eu, din suflet, un baiat! 😀 De la abuzuri intelectuale, sexuale, discriminari pe baza faptului ca „femeile nu-s bune la asta…” pana la nedreptatile pe care le comit angajatorii fata de mamele intoarse din CIC, fata de mamele care aleg sa se intoarca mai devreme la job dar nu-s remunerate si nu se tine cont de drepturile lor in totalitate, toate acestea si multe alte probleme legate de femeia la job si ale sale dificultati erau consiliate de catre toti cei care sustin proiectul „Femina-ghid de bune practici privind respectarea egalitatii de gen si de sanse pe piata muncii”.
Cozi imense si imbulzeala masiva era la standurile celor cu firme de recrutare, standuri unde tinerii absolventi si nu numai erau consiliati in privinta realizarii unui cv corect si cu sanse mari pentru a fi chemat la un interviu, tineri multi in speta se buluceau acolo crezand ca niste domnisoare de 20 ani detin secretul absolut in realizarea unui cv beton.
Pe scurt, mie mi-a placut mai mult anul acesta, lume ok, mai civilizati decat anii precedenti si oferte multe de munca pe bani putini insa ( mi-a soptit o tinerica careia i-a placut fata si zambetul meu ).Cam asta a fost in viziunea mea targul de joburi , octombrie 2011, Sala Palatului.

Lasă un răspuns

