Mâncare chinezească şi pâine de casă

Saptamana trecuta, fiindca am stat acasa si am avut mai mult timp liber, am dat jos de pe dulap mult uitatul nostru wok drag si m-am apucat de gatit mancare chinezeasca.Am cumparat diverse sosuri, diverse mirodenii,carne de pui, carne de porc si orez.
Am avut 4 zile de chinezarii, Pusicel a decoperit combinatiile minunate pe care le poti face in wok si e indragostit de amestecurile pe care le-am creat in tigaia minunata.
Scriu aici 2 retete, una cu porc si alta cu pui, ca sa aveti o idee, apoi va jucati fiecare cu ingredientele si cu gusturile care va plac.Noi asortam mancarea asta cu orez si este o minunatie.
Pui cu curry si legume in 5 culori:
2 morcovi taiati felii cu aparatul de curatat cartofi
2 bucati de albitura
2 ardei grasi verzi
2 ardei kapia rosii
2 rosii
sare, piper, patrujel, curry
2 linguri ulei de masline
2 pulpe de pui dezosate
sos soia, sos soia light, sos picant
Se pune uleiul in wok si bucatelele de pui taiate marunt, apoi se pun legumele taiate fasiute si se adauga condimentele in orice ordine doriti.Ulterior, adaugati legumele taiate toate fasii subtiri si se amesteca din cand in cand pentru omogenizare.La foc mic in 20 minute este totul gata si arata si au un gust demential.Iaca si dovada :

Această prezentare necesită JavaScript.


Reteta cu carne de porc o fac diferit in sensul ca nu pun curry, nu pun sos picant , ci numai sos de soia light si sos de soia normal.Si se face mult mai repede decat carnea de pui.La reteta cu porc nu am facut foto ca eram grabita sa devoram :-D.
Mai scriu aici o reteta despre care m-au intrebat mai multe persoane si carora tot nu am ajuns sa le-o scriu / spun asa cum trebuie.
Paine de casa
Cei apropiati mie stiu ca din martie anul trecut noi nu mai mancam acasa decat paine facuta de mine la masina.Si este extrem de buna, extrem de sanatoasa si usor de facut.Cand am cumparat masina de paine, executam intreaga operatie numai in cuva masinii, iesea o paine mai inalta dar nu suficient de bine dospita , desi programul de coacere era pe maxim.Asadar am hotarat sa scot partea cu coptul painii din intreg procesul de fabricatie si a ramas doar partea cu amestecatul ingredinetelor in masina.
Eu fac painea dupa o reteta pe care am dibuit-o singura caci cea din carte nu ma- ajutat niciodata sa fa vreo paine, mi-au iesit numai mizerii bune de aruncat la cosul de gunoi.
1 pachetel drojdie dr.Oetker ( fie proaspata, fie uscata )
420 ml apa de la temperatura camerei ( eu pun plata )
1 ou
1 lingura de ulei ( eu pun de masline )
2 prafuri de sare
750 gr faina
Se pun in cuva masinii de paine, in ordinea scrisa de mine, dupa cum urmeaza: 300 ml apa, 2 linguri ulei de masline, sarea si drojdia care daca e proaspata se topeste in 120 ml apa ( daca e drojdie praf, atunci apa se pune de la inceput 420 ml si parful drojdie la sfarsit, dupa faina ).Apoi se pun 750 gr faina si se fixeaza masina pe program.( eu o fixez pe programul 1 ).
Dupa 1 ora scot coca, o intind pe masa data in prealabil cu faina si o impart in 2 bucati mari pe care le asez in formele de copt ( se pune in forma de copt hartie pergamentata ) , le las la crescut 40 minute si apoi le ung cu ou ( batut ca la omleta ) painicile si le las in cuptor fix 10 minute.

2 comentarii la “Mâncare chinezească şi pâine de casă

  1. Atat de putin coci painea? Doar 10 minute? Am si eu masina de paine, dar recunosc ca mi-e mai comod sa cumpar, iese painea cam tare si nu-mi place in mod special. O sa incerc si eu varianta cu coptul in cuptor. Mie mi-a mers reteta din carte, in general.

  2. @Laura Frunza: doar 10 minute si iese minunata.Am uitat sa scriu ca la sfarsit, dupa ce scot painea din cuptor, o invelesc in carpa cam jumatate de ora sau o ora sa se raceasca acolo ca sa nu se intareasca.Sa incerci ca iese dementiala!

Lasă un răspuns

