Arome,arome

Ieri mi-am facut o curatenie in dulapul cu parfumuri, am gasit o sticla pe care o pastrez de ani de zile a primului meu parfum de calitate.Cat am fost mai mica nu se gaseau parfumuri, imi amintesc ca toate doamnele din juru-mi,pe atunci domnisoare,foloseau diverse spray-uri pe post de arome imbatatoare a iubitului cu care urmau sa se vada.Aveam 2 vecine -surori, tare frumusele si cochete, care foloseau deodorante precum Favorit, Farmec,etc.Imi amintesc ca deo ala Favorit mirosea super bine pentru vremurile alea, adica erai super tare daca aveai un asemenea miros pe tine.
Cu trecerea anilor si intrarea mea in liceu au inceput sa apara firme precum Oriflame si Avon, de unde imi cumparam diverse arome – la un moment dat devenisem si distribuitor – unele dintre ele mirosind chiar foarte bine dar nefiind aroma durabila in timp.
Primul meu parfum de calitate, un parfum pe care mi l-am cumparat singura din prima mea excursie in Grecia ca si ghid, a fost Eden de la Cacharel.

Parfumul asta l-am adorat o vreme, era o combinatie dulceaga si proaspata, continea: Bergamota, Lamaie, Mandarina, Piersica,Tuberoza, Iasomie, Crin, Trandafir,Lemn santal, Patchouli, Lemn cedru si Tonka.Ma dadeam cu el doar la ocazii, in general il foloseam cand ieseam in cluburi, la intalniri,etc.
Apoi am fost tare indragostita de alta aroma, de data asta cu mult mai dulce decat cel dintai si anume Kenzo Jungle L’Elephant.Un parfum oriental tare care te va invaluia de aroma de patchouli, vanilie, si ylang-ylang durand ore bune pana la disparitia mirosului.Problema cu aceasta aroma era una mare ca mie mi se pare un parfum de seara si nicicum de zi, de dimineata, de mers la job cu autobuzul mirosind a Kenzo L’elephant.Dar este parerea mea si in consecinta il foloseam mai mult seara decat zilnic la scoala, job.etc.

Paralel cu el am avut un alt parfum de zi, desi tot dulce si imbietor dar mi se parea mai potrivit si pentru dimineata, Dolce Vita de la Dior.Era o combinatie din: Bergamota, Piersica, Cardamon, Grapefruit,Magnolie, Lemn de trandafir, Crin, Scortisoara,Lemn de cedru, Santal, Vanilie si Castore.

Daca stati si observati toate parfumurile care imi plac la nebunie sunt dulci spre foarte dulci, au bergamota, lemn de santal, vanilie si patchouli in esenta si sunt destul de tari.
Ulterior am inceput sa plec mult si la fiecare plecare imi cumparam cate un parfum, am primit multe parfumuri de la un fost lover de-al meu care la fiecare iesire de-a lui imi aducea si-un parfumel.Aveam la un moment dat un dulap plin de arome diferite, unele zaceau nefolosite, altele erau utilizate doar pentru a nu sta degeaba in dulap.Firme si arome diferite, case mari de parfumuri care aveau diverse arome de la dulce la floral-primavaratec, dar nu imi amintesc cu mare dragoste decat de unul singur, un parfum pe care il iubesc chiar si azi la multi ani de cand nu-l mai gasesc.
Unul dintre cadouri a fost o aroma superba care ma invaluia calm si bland la fiecare pulverizare, care dura enorm in timp si a carui miros mi-a placut cel mai mult ever.Este o combinatie uluitoare de frunze de smochin si bergamota, garoafe, bujor, frezie si iasomie,lemn de santal, patchouli si vanilie.Este CRISTOBAL de la BALENCIAGA.

Se spune ca fiecare femeie trebuie sa-si gaseasca in timp o aroma care s-o reprezinte si careia sa-i ramana fidela.Pe mine m-a reprezentat cel mai bine acest parfum.L-am folosit ani de zile ( vreo 6 ani ), cumparandu-mi de la Duty Free sticle cu aroma minunata, pe care le aveam in dulap, pe mine, intarse mirosul deja in haine, in casa, peste tot.
La ultima sticla cumparata nu aveam de unde sa stiu ca va disparea si nu-l voi mai regasi nicicand.Nu l-am mai vazut nicaieri in Grecia, nu l-am vazut niciodata in Romania si putini sunt cei care cunosteau acest parfum minunat.
Mi-am gasit apoi un alt parfum pe care-l iubesc si azi si care se gaseste din plin, este One de la D & G.Nu este atat de dulce precum celelalte, dar are iz dulceag si de prospetime.Este un parfum care are in esenta: Chihlimbar, Vetiver, Vanilie, Trandafir bulgaresc, Lemn de santal, Citrice, Mosc, Mandarina, Cedru, Fructat, Bergamota, Iasomie, Grapefruit, Pruna, Trandafir, Coacaz negru, Bujor, Crin din vale.

L-am folosit – si mai am inca jumatate de sticla – timp de 4 ani continuu, il iubesc inca si nu pot spune ca m-am plictisit de el.
In vara asta am achizitionat alte 2 arome care mi-au starnit interesul si m-au facut sa renunt la One pentru o vreme ( in general renuntarile sunt de domeniul anilor 😀 ).Sunt tot parfumuri dulci, sunt parfumuri care-mi plac mult in contact cu pielea mea si care ma fac sa ma simt foarte bine purtandu-le.
Primul dintre ele este La roue de la fortune 10, de la D & G.Desigur ca esenta este din : Patchouli, Iasomie, Gardenia si Tuberoza.Este un parfum care poate fi purtat la orice ora a zilei, se poate si seara purta linistit, este dulce, cald si cu miros bland.
Deja sunt in love cu el, il port zilnic chiar si la piata daca merg, un strop tot imi pun, imi place mult de tot.

Al doilea parfum este unul destul de vechi ca si serie ( 2001 ), dar pe care eu nu-l stiam.Este desigur cu iz dulce si floral.Se numeste Deep Red de la Hugo Boss.In compozitie esenta lui are: Vanilie, Lemn de santal, Citrice, Lemnos, Mosc, Mandarina, Cedru, Fructat, Frezie, Coacaz negru, Para, Clementine, Pittosporum si Ghimbir.

Desigur ca exista si parfumuri care-mi displac total, ba la unele imi vine efectiv sa vomit, majoritatea parfumurilor care-mi displac sunt cele de la Chanel.NU exista nici macar un parfum de la aceasta casa mare de parfumuri care sa-mi placa.
Voua ce parfumuri va plac, ce casa de parfum va este cea mai draga si mai ales aveti vreun anume parfum care va reprezinta?

7 comentarii la “Arome,arome

  1. Eu, eu ,eu prima :))). Primul meu job a fost la un magazin de cosmetice si parfumuri. Deci trai pe mine nenica :))). Oricum eu is mai clasica si aromele pe care le indragesc sunt cele mai florale. Am ramas cu o durere mare de cap, atunci cand am spart un tester de la chanel si a mirosit in magazin 2 saptamani a un parfum care nu mi placea deloc si mai era si super puternic. Nu mai stiu care a fost primul parfum dar in momentul de fata am :miracle (cel clasic), care imi place de mor, 2 parfumuri de la bvlgari, unul omnia iar celalalt nu stiu… dar nu mi place si mai am pt.seara (eu il folosesc seara ca mi se pare mai tare) emporio armani. De a lungul timpului mi a mai plavut bvlgari bleu, imi place jadore multtttt si dior addict.

    Pupiciiii.

  2. Ah, si mie imi plac parfumurile duuuuulci. Am avut si eu Eden, de la Cacharel, intr-adevar miroase bine, chiar uitasem de el, noroc de postare:). Parfumurile mele de suflet sunt: Armani- Code, Gucci- Envy Me , Escada- Signature si Mango- Lady Rebel. Pe ultimul l-am descoperit vara trecuta si inca mai am din el , n-as vrea sa-l mai termin vreodata:) De curand am primit un Bvlgari- Omnia insa, cu parere de rau, nu ma prea incanta…

  3. @silvia: emporio armani -she ,am avut si eu,mi se parea un parfum foarte „prospat” , apoi am uitat de j’adoreee, daaa, e un parfum minunat.Si ce fericire sa lucrezi intr-un magazin de parfumuri si cosmetice!Chiar ca trai pe tine, nenica 😀

  4. @sabina: envy me e parfumul de suflet al maica-mii + ca ea se da cu niste chaneluri cu mirosuri „dubioase”.DE signature si lady rebel…nu am idee dar am sa le caut si am sa vad cum miros.omnia nu-mi place deloc si-n general parfumurile de la bulgari nu-mi prea plac.si de amarige mariage uitasem :-D, ce bine ca ne reamintim despre anumite lucruri, impreuna.va pup

  5. Sa pun si eu lista mea :
    J’adore ( in ambele versiuni – cea light, de vara si cea intensa, normala ), e parfumul meu obisnuit si incerc, sa am mereu un flacon de rezerva
    Samsara ( primul meu parfum adevarat, de cite ori il folosesc, imi amintesc de nunta noastra ), dar numai pentru iarna si de ocazii
    White Linen ( si el cu doua versiuni, de obicei iau parfumul de vara )
    Biotherm – aici nu-mi amintesc numele – e o serie cu miros fructat ( galben – lamiie, portocaliu – portocala si albastru – asta-mi place, e ca o apa proaspata, pentru vara, e perfect )
    Manifesto – Isabella Rossellini – greu de gasit, dar nu renunt, sa il caut …

  6. @Dani: Samsara este un parfum cu-n miros superb, mi-am adus aminte ca-l avea o colega de-a mea si vesnic eram cu nasul in gatul ei :-D.Ultimele 3 parfumuri nu le stiu dar e ok sa aflu parfumuri de care nu stiam ca sa merg sa testez aromele.

Lasă un răspuns

