Si am demisionat

Ieri la pranz am iesit val-vartej pe usa gradinitei, cu-n Pusicel atarnat de-o mana si cu o geanta de lucruri in cealalta mana si m-am dus glont la masina de unde am tinut-o drept acasa.Pe scurt: am demisionat!
Este prima oara in viata mea cand am curajul, taraia sau cum altfel vreti s-o numesc, cand imi iau hamul si prastia si-mi vad de drumul meu neuitandu-ma inapoi.
In masina m-a busit plansul ( slabanoaga ce sunt ! ), l-am auzit pe Pusic intrebandu-ma cu o voce subtire-subtirica de ce nu dormim la „gadinita”?! I-am raspuns ca ne-am luat vacanta…una prelungita si fara cale de intoarcere acolo.
Va amintiti c-am scris in prima zi de serviciu ca la reintoarcerea acasa am plans de m-am umflat?M-ati incurajat atunci si va multumesc din suflet ca ati fost aproape de mine in momente de emotie si sensibilitate.Era doar inceputul unui lung sir de nemultumiri pe care le-am tot strans si adunat si ieri am rabufnit.
Ceea ce la inceput a parut un paradis verde s-a dovedit ulterior a fi…nici nu stiu cum sa o cataloghez.La prima mea vizita si-n primele zile lucrurile chiar mi s-au parut a fi ok.Faptul ca am stat atenta si am participat la niste scene care chiar ma depasesc ca si parinte, cadru didactic, om, m-a determinat sa plec fara sa ma uit in urma, desi tristetea lui Pusi este una de proportii.
In primul rand am ramas perplexa cand am vazut ca personalul este obligat sa foloseasca aceeasi toaleta cu copiii,adica 10 cucoane sa folosim acelasi wc pe care ulterior se asaza fetitele de 5,6 sau 7 anisori.Ceilalti mici, desi existau mai multe olite, erau pe rand pusi sa faca la aceeasi oala, ca e mai simplu,nu?
Alt soc l-am avut la bucatarie vazand ingrijitoarea care ma invita sa vaslesc in oala cu supa si sa ma servesc singura.Am intrebat-o daca e normal sa intram incaltati de afara si fara sa avem parul acoperit,uniforma si halate, daca e normal ca-n bucataria unde se pregateste mancarea copiilor sa se perinde tot personalul din gradinita si apoi sa fie serviti copiii? Raspunsul a fost unul uluitor care pe mine m-a lasat fara replica:” noi aici gatim si pentru noi, facem omlete, pui pe sticla, aducem must si fructe, cand se culca copiii ne servim.”
Si „ne-am servit” incat pe parcursul unei luni intregi eu am avut de 2 ori afte in gura ( cred ca sunt 20 de ani de cand nu am mai avut asa ceva) si Pusi de 2 ori intoxicat.
Problemele continuau cu sala de grupa, care desi una mare si spatioasa era total neamenajata, caci acolo era si dormitorul copiilor.Nu aveam mese, scaunele, ci trebuia sa le folosesc pe cele pe care copiii serveau masa si daca ii asezai cate 4 la o masuta nu puteau face nicio miscare, ba fiind din plastic mai si cadeau bietii pe spate cu scaunele cu tot de-mi sarea inima.
In respectiva sala sau respectivul dormitor era un frig de-ti inghetau toate cele.Imi tot spunea Pusi ca lui este frig cand doarme si nu-mi venea a crede, dar intr-o zi am stat si eu langa el in pat, nemiscata 3 ore si efectiv am degerat.Patuturile erau „ultima moda”, probabil asa o fi, dar distanta mica pana la sol, fara saltele, si doar pe niste cearceafuri subtirele nu era suficient ca niste copilasi mici sa doarma safe, fara a raci ( de altfel, la grupa mea de piticoti de 3 si 4 ani, saptamana asta toti au fost cu febra, tuse si antibuotice, din 14 copii mi-au venit 6 cu tot cu fi-miu ).
Parintii plateau la inceput de an scolar cate 100 ron pentru rechizite si ar fi fost normal ca patroana sa ne intrebe de ce anume avem nevoie pentru a putea sustine activitatile, caci in functie de varsta copiilor, fiecare grupa are necesitatile ei ( la grupa mica, spre exemplu nu am ce sa fac cu niste caiete de exercitii grafice ).Nu s-a intamplat si cu exceptia unor caiete speciale, restul rechizitelor le procurai cum puteai, ori le plateai din banii tai ori aveai tupeu sa le mai ceri parintilor ba una, ba alta.Mie -desi nu-mi lipseste deloc tupeul- mi s-a parut o magarie sa mai cer unor oameni care platesc o taxa de 950 ron /luna ( cu tot cu optionale) sa-mi cumpere carton, lipici, hartie glasata si creponata, etc.
Exista in gradinita un dulapior care era ticsit de hainute de copii.Mirata am intrebat ce se intampla cu hainele acelea si ingrijitoarele amuzandu-se foarte tare mi-au raspuns ca-s hainele copiilor de anul trecut care-au plecat la scoala.Cum asa?Adica iti duci copilul la gradinita cu schimburi si cand vine acasa il aduci fara haine sau cum?Si de ce nu le-au sortat si sa ia la rand parintii copiilor sa-si recunoasca si recupereze oamenii hainutele?
Brusc, a aparut in scena, intr-o dimineata, sotul patroanei, cred ca e debil mintal, cu care aceasta se afla in divort sau vrea sa divorteze de el – o chestie careia nu i-am acordat prea multa importanta ca nu ma interesa viata privata a respectivei- si a intrat peste noi cand mancau copiii si ne-a spus urland ca „de maine stati acasa, eu inchid gradinita asta si vreau sa stiti c-o fac fiindca X-uleasca este o curva din 2005 cand si-a tras amanti”.In dimineata aia, pe bune, am ramas bujbe, nu-mi puteam imagina ca un om sanatos la cap poate vorbi astfel despre mama copilului sau, in fata unor angajate ale acesteia si mai ales in fata unor copii ai caror parinti platesc pentru educatia lor.Asta, desi mie mi s-a parut o grozavie, nu a reprezentat nimic in comparatie cu faptul ca-n celalalt sediu de gradinita, unde de altfel si locuiesc patronii, am inteles ca el deseori cand il apuca bazbuducii, coboara in incinta gradinitei in chiloti ca sa le „sperie” pe fete si sa plece, in felul asta pagubind-o pe nevasta-sa.Sfinte Dumnezeule ca mare esti!
In alta dimineata, brusc, ainceput sa puta ingrozitor la parterul gradinitei.Am intrebat de unde vine mirosul ala cumplit si mi s-a raspuns razand de catre tatal patroanei ca este de la prepelite.De la ce?Am belit ochii cat sarmaua si nu mi-a venit a crede ca intr-o gradinita de copii poti creste prepelite.Iaca se poate!
Apoi cainele…era inchis bine, foarte safe pentru copii, dar nu m-am gandit la aspectul putoare.In locul unde copiii se jucau, era cusca unui caine care urina si ai carui rahati tronau la mare cinste, raspandind o duhoare de-ti venea sa mori.Le-am intrebat pe ingrijitoare de ce nu spala cu furtunul zilnic sau de 2 ori /zi portiunea aceea de mizerie si raspunsul a venit ferm:” eu nu-s platita sa ingrijesc cainele”.
Acum ajung si la partea cu educatoarea copilului meu.Deci „distinsa” domnisoara, care si-a uitat lipit de geam , la toaleta, tamponul zilnic cu ceva smacuri pe el, de-am crezut ca-mi vars si creierii, in fiecare zi mi-l tinea pe puiuc la colt cu mainile sus, astfel incat copilului ii amorteau manutele.Dar nu mi-a spus mie copilul, ci lui D., care m-a intrebat de ce Pusicel ii spune ca-l dor mainile la gradi?Habar nu am avut pana nu mi-a spus ca doamna Y il tine pedepsit ca „nu sunt cuminte” , la colt cu mainile sus.Ha? Pai cum vine asta?Adica eu ii pedepsesc cel mai „crunt” pe zvapaiatii pamantului cu o bulina neagra sau ii tin pe un scaunel, jos, pret de 2-3 minute si ea s-a gasit chiar pe-al meu sa mi-l tina minute in sir ( daca-l dureau manutele?! ) cu mainile ridicate?Eu stiu ca Pusi nu e tocmai un inger si stiu ca mai capaceste copiii, stiu ca e egoist cu jucariile, stiu ca e foarte rasfatat de mine si ca are impresia ca i se cuvine totul dar de aici si pana a mi-l pedepsi in felul asta, no way!
Dar i-am zis frumos gandindu-ma ca se va razbuna tot pe el si mi-a zis ca minte copilul.Eu stiu ca Guguluful meu face nazbatii mari dar orice-ar face recunoaste senin si nu minte ca l-am verificat in multe situatii daca umbla cu cioara vopsita.Cireasa de pe tort a fost cand l-a muscat un baietel de mana si nu mi-a spus nimic educatoarea lui ( vorba vine educatoare, ea a terminat un liceu oarecare si a vandut usi de metal inainte de-a veni sa educe copiii, ca la grupele baby, in majoritate, am auzit ca-s „educatoare” de acest nivel), l-a dus la bucatarie, i-a pus gheata pe mana, l-au oblojit si l-a readus intre copii fara ca macar sa-mi spuna ce-i cu el.Cum m-a vazut, copilul mi-a aratat si am luat foc nu pentru ca fusese muscat ( sunt copii si se mai intampla), ci pentru ca nu au venit imediat sa-mi spuna.Mi-a trecut insa supararea si iar am tacut.Mare greseala!A doua oara l-a muscat cumplit de fata, i-a ramas pe obraz un „ceas” vanat si nu i-a trecut 4-5 zile nici cu gheata, cu nimic.Si atunci am scuipat flacari, am intrebat-o cu ce se ocupa ea in timp ce copilasii aia sunt lasati de capul lor si se musca intre ei, se bat si ajung la conflicte de genul?De ce nu-i tine „ocupati” ca sa nu se mai poata intampla asa ceva?!
In fine, sa nu mai lungesc vorba, l-am luat pe Pusi la mine in grupa, desi nu as fi vrut, dar i-a fost copilului mai bine.
In aceeasi zi am vorbit cu patroana si i-am spus ca eu nu-s obisnuita cu-n asemenea haos si lipsa totala de igiena, ca mi se pare nedrept ca niste copilasi pentru care se platesc bani sa stea ore intregi zilnic in felul asta.
Mi-a dat atunci mana libera sa pun lucrurile la punct.Si de a doua zi am facut reguli, am separat toaletele, la bucatarie nu mai intra nimeni, ne luam pantofi de schimb in gradinita, parintii care viziteaza gradinita sa primeasca cipici de unica folosinta, cainele spalat zilnic, dulapioarele aranjate si copiii trimisi cu hainutele proprii acasa ( in mod frecvent parintii ne aduceau la cunostinta ca au fost trimisi acasa imbracati cu alte hainute ), dulapul cel plin de haine facut colet si trimis la niste copii saraci, luate zilnic probe pentru Sanepid,personalul nu mai doarme alaturi de copii in pat la somn ca nu suntem in vacanta , ci la job,micul dejun nu se mai da la ora 10 ci la maxim ora 9 ca ulterior sa manance fructele la 10:30 si la 12:30 sa le fie foame pentru pranz, etc.
Minunea a durat numai o saptamana si jumatate, apoi au inceput vociferarile din partea angajatelor care erau invatate sa vina la gradinita ca in vacanta, mancau bine, trageau niste cafele si tigari in fata intrarii in gradinita ca aveau banci si terasa ca la bar, iar mai apoi faceau 2 activitati si mancau de pranz urmand somnul cel binecuvantat de dupa-masa ca deh! esti obosit rau.Ingrijitoarea ( una din ele, ca celalta era noua in gradinita si muncea pe branci ) in orice moment o chemai sa te ajute cu copiii la baie, la imbracat sau descaltat/incaltat iti spunea pe un ton de-ti venea sa-i spargi mecla ca ” pai si treaba io cand o mai fac, cand sa fac tot ce e de facut cand vesnic sunt la copii?” ca si cum nu copiii sunt pe primul loc, ci treaba.Care treaba…ea stie!Si mai avea o replica :” vezi ca azi nu am fumat decat 2 tigari!” si asta i-am spus ca mie, personal sa nu mi-o mai spuna ca ma scoate din sarite.Chiar nu ma privea cate tigari fuma duduca respectiva si chiar nu ma interesa daca-i ardea beregata de-un fum, atunci cand eu aveam nevoie sa cobor copiii pe scarile de marmura acoperite doar partial.
Am avut in grupa , pe langa copiii normali si-un baietel, de care eu m-am lipit foarte tare, care era retardat psiho-motor.Nu mi s-a parut o idee buna ca el sa stea in mijlocul celor mici, mai cu seama ca atentia lor se capteaza destul de greu si se mentine captata la fel de greu pe parcursul unei activitati, iar el prin sunetele si miscarile pe care le facea ii disturba total.Mi s-a explicat ca trebuie sa stea cu noi in clasa si a asta a fost.Am tacut si mi-am vazut de treaba, ce te faci insa cand copiii normali incep sa imite suntele si gesturile copilului cu probleme si cand te suna parintii celor normali sa te intrebe de ce odraslele lor fac ca niste lupi la luna?Si pe buna dreptate…
Iar joi cand m-a chemat patroana sa-mi comunice ca ea ar prefera ca lucrurile sa fie ca inainte ca fetele se plang ca nu pot manca si nu pot fuma linistite, ca e prea dura situatia in care lucreaza, eu i-am zis ca plec.Si o fi crezut ca glumesc ca i-am mai zis o data si nu m-am tinut de promisiune.Dar am luat totul si am plecat.De sub nasul ei fara sa ma uit inapoi.
Adica tu ca si patron esti de acord ca niste copii sa stea intr-o mizerie crunta, iti place sa le iei doar banii pentru profit sperand ca parintii nu vad si nu aud.Eu, una, de copii nu-mi pot bate joc!Daca pe adulti ii dau la coarda si ma sterg la cur cu ei, de copii mie mi-e tare mila si nu as putea niciodata sa-mi bat joc de niste plozisori fara aparare, fara putere, fara puncte de vedere,etc.Sunt la mana noastra, ceea ce le oferim primesc fara sa vocifereze si se multumesc bietii cu atat de putin, incat e pacat de Dumnezeu sa-ti bati joc de copilasi.
Asa incat sunt iar jobless, m-am simtit tare aiurea in toata situatia asta, ma invatasem cu grupa de copii si o sa-mi fie dor de aia mici ( chiar erau niste copii tare dragalasi ), ma invatasem sa merg iar la job sa am o viata organizata si acum stau iar acasa.Iar la urmatoarea gradinita am sa ma uit nexact ca o soacra inainte de-a imi lua vreun angajament.

L.E. : la momentul respectiv am ezitat sa scriu despre faptul ca patroana gradinitei si-a tepuit nu un angajat , doi, ci mai multi angajati si nu doar financiar, ci si prin faptul ca nu le-a facut contracte de munca, nu a platit un sfant la statul roman pentru ei, nu le-a dat oamenilor ceea ce de drept li se cuvine.A profitat de faptul ca oamenii aceia nu erau la curent cu legislatia muncii si si-a batut joc de ei.O escroaca, altfel nu se poate numi patroana.Din punctul meu de vedere, gradinita EDY – AMY trebuie sa dispara complet din piata invatamantului privat.

31 comentarii la “Si am demisionat

  1. Tu vorbesti serios… Zau daca eu imi imaginam in viata asta ca mizeria umana, ciupeala, zgarcenia si goana dupa bani pot merge chiar atat de departe.

  2. @Chibitz: si inca cum! Sunt o groaza de oameni fara creier si fara suflet care pentru un pumn de arginti isi vand si mama si tatal.Parca la restaurante nu-i la fel ca la astia dela gradi, mergi cu sufletul deschis si-i rogi sa-ti spuna daca mancarea pe care i-o dai copilului este proaspata si-ti spune la cel mai serios mod posibil ca „desigur doamna!” dupa care acasa copilul iti face o entero de nu se poate.Niste nenorociti avizi dupa bani!

  3. F urat tot ce ai povestit aici, pacat ca se intampla asa cu bietii copilasi. Si ca sa fie si mai corecta decizia ta (eu o condivid), ar trebui sa reclami mai departe, la autoritatile competente. Bafta sa iti gasesti de munca, in locul potrivit pt. tine si Pusicel.

  4. @abramburika: Petro eu nu stau sa umblu pe la autoritati sa fac reclamatii, daca parintii isi duc de bunavoie acolo copiii e ok atunci.Eu nu l-as duce pe Pusic la o gradi unde sa aiba un animal imens in curte, nu l-as duce la o gradi care nu ar avea toalete mici de copii, scari perfect safe, nu as vedea bucatareasa echipata si mai ales nu l-as duce la o gradi neautorizata.

  5. La noi e acceptabil,binenteles ca sunt si lucruri mai putin ok ,dar nimic din ce ai enumerat tu in post.partea cu pedeapsa mi se pare inacceptabila,pt asta nu i-as ierta.

  6. @abramburika: de acord, sunt si parinti care sigur nu stiu ce se intampla in gradinite, din pacate, si platesc o multime de bani, dar sunt si parinti care vin zilnic acolo, ba chiar uan dintre mamici intra frecvent si ea in bacataria copiilor si statea la povesti si tigari fiind prietena cu sora patroanei.Asadar sunt si multi care se complac in situatia asta

  7. Imi pare rau ca esti jobless,dar data fiind situatia,mi se pare ca ai luat decizia cea mai buna pentru voi.Si cand te gandesti ca dai si o caruta de bani si te astepti la altceva.Oricum,iti tin pumnii si sunt sigura ce vei gasi ceva potrivit.pup

  8. @crisscristina: decat sa stau intr-un mediu „bolnav” alaturi de oameni care nu-s profi mai bine jobless inca o vreme pana gasesc ceva pe gustul meu.

  9. M-am ingrozit de-a binelea. Cum sa-l pedepseasca pe Pusi la colt cu maine in sus? O nebuna… Of, of! De restul aspectelor nu mai zic nimic. Groaznic!

  10. @mirunaelia: vorba unei doamne cu care ne-am vazut azi: „oare de ce nu se impun masurile coercitive tuturor educatoarelor la fel?”Iar blonda nu era de specialitate, nu vazusi ca a vandut usi inainte? 😀

  11. @Dani: cred ca orice om care vrea binele sau si al copilului sau ar fi actionat la fel ca mine.Grea decizie ca e nasol cu joburile in perioada asta si probabil ne va fi greu cu banii o perioada pana gasesc altceva convenabil.Sa dea Dzeu. sa fie bine in curand!

  12. Amira , incerc sa imi imaginez ca demisia asta nu a fost o decizie tocmai usoara pentru tine , insa din cate ai descris mai sus…uau! , nu pot decat sa scriu „bine ai facut!”.M-am zbarlit de uimire si sila pe ici pe colo…mda ! 😦
    Va imbratisez si sa fie bine , asa va doresc!

  13. @Ana Maria: va fi dificil o perioada, cu siguranta, dar daca te bagi in cocina te mananca porcii pana-n final.Om scoate noi la capat cumva!

  14. @bayazidb: nu stiu de ce al tau comment a intrat la spam si abia acum l-am vazut.Da, m-am gandit sa fac asta, dar am motive intemeiate pentru care nu am facut-o pana la capat.Cand voi limpezi lucrurile probabil ca voi spune si care-i gradinita.

  15. Asta e probabil din cauză că am userul de o săptămînă.

    M-a înfricoșat povestea ta. Nu am copii, dar am crescut cu impresia că astfel de încălcări flagrante ale unei igiene minime se petrec undeva departe-departe. Nu e prea confortabil să afli că „axiome” ale vieții nu sînt nimic mai mult de un fum al iluziei.

    Discutam aseară cu o prietenă din Olanda (româncă). Și îmi povestea că mama poate să stea cu copilul doar două luni, după care copiii sînt dați la creșă. Ca mamă ce părere ai? Să riști să îți lași copilul în condițiile astea sau să fii ruptă de el de la trei luni? Din ce înțeleg ai avut o poziție privilegiată. Ceilalți părinți pot în continuare să creadă ca poveștile de la grădiniță sînt doar rodul fanteziei.

  16. @bayazidb: eu, ca mama, as preferea pentru copilul meu ( vorbesc clar doar din punctul meu de vedere ) sa stea intr-un loc sigur, sanatos si curat, deosebit de curat.Procesul instructiv-educativ deja a trecut pe planul doi cand e vorba de igiena si sanatatea copilului meu.Da, prefer varianta desprinderii de copil la 3 luni ( asta in cazul fortat in care nu exista nicio bunica , ruda disponibila ) deact sa-l las sa foloseasca o toaleta pe care o folosesc linistit si adultii.
    Si despre ceilalti parinti…ei cred ca lucrurile chiar sunt ok atata vreme cat nu au acces in interiorul gradinitei foarte des si cat nu au habar ce se intampla.Dar eu nu mi-as da copilul la o gradi ( fie ea de stat, fie proivata) daca nu ar exista wc speciale pentru copii.Nu reductoare, nu olite,ci wc-uri mici special construite pentru ei.Acolo este clar ca nu pot urina adultii.

  17. Cînd am făcut eu grădinița nu îmi amintesc să fi fost așa ceva. Și era grădiniță de protocol. Pe de altă parte, în „vest” am întîlnit ceea ce ai descris. Cred că e o problemă de voință. Îmi dau seama că sună cam ciudat, dar, într-un fel, părinții aceia nici nu vor să afle ce se întîmplă. Vor să treacă timpul pentru că s-au trezit într-un carusel din care nu se mai pot da jos mai devreme de 18-20 de ani.

  18. Doamne, nu pot sa cred! ce mizerie de oameni!!!!
    mai bine ca ai plecat, dar ma gandesc la bietii pui ramasi acolo. parintii trebuie sa mearga la job si nicio gradinita nu-i perfecta, asa ca mai inchid ochii la una-alta, dar ce povestesti tu este ingrozitor.
    daca exista o retea de informare a parintilor, eu as zice sa ii informezi cu privire la ce se intampla acolo. posteaza pe siturile pentru mamici!
    asemnea nenorociti ahtiati dupa bani, nu merita discretie.
    spune exact cum se numeste gradinita si unde este, pentru ca parintii sa stie ce se intampla!

  19. @blo: am un motiv foarte bine intemeiat pentru care momentan nu pot dezvalui numele gradinitei, dar va veni momentul cand o voi face.

  20. imi pare rau pt voi toti dar nimic din tot ceea ce scrieti nu este adevarat. eu am 2 copii la acea gradinita,unul la afther si unul la grupa mica si sunt foarte multumit

  21. @geo: dar care-i gradinita aia, draga Geo?Ca eu nu am pomenit niciun nume de gradinita si nici numele vreunui cadru didactic si sunt nspe mii de gradinite in orasul asta si in afara lui.Deci, esti amabil, sa ne spui si noua numele gradinitei cu pricina unde ai tu copiii la ” afther” ? Btw eu mi i-as da la after si nu la „afther”.Anyway, numele gradinitei il vrem fara sa-ti para rau de noi, noi toti suntem ok! 😀

  22. Pingback: Când binele dă năvală pe uşa ta ! | Fărâme şi bucăţi de suflet din viata unui Pusicel

  23. Și nici nu vor mai apare. Zicea un bătrîn: interesul poartă fesul. Dar cred că e mai degrabă: după mine potopul. Sper să nu te superi cînd și alții vor face ca tine și copilul tău va fi cel care va avea de tras.

  24. Eu sper ca al meu copil sa nu nimereasca niciodata intr-un loc de unde sa fie nevoit cadrul didactic sa plece val vartej pe usa, din motivele mai sus enumerate.In rest ,chiar nu-mi dau seama de ce ar avea copiii de tras in urma demisionarii mele.Poate ma lamuresti , daca esti amabil!

Lasă un răspuns

