Jurnal de călătorie estivală: Slănic Moldova

Anul trecut am revenit in Slanic Moldova, dupa multi ani, in care nu mai fusesem in acest colt de rai, unde multa lume nu merge din varii motive.Am gasit atunci pe net, la repezeala o pensiune unde aveam toate facilitatile si unde ne-am simtit extraordinar de bine.Doar ca aceasta pensiune era mult prea departe de izvoarele cu apa minerala pentru care si mergem, motiv ce ne-a determinat ca anul acesta sa alegem ceva mai central.
Initial am gasit o alta pensiune unde cazarea era mult prea scumpa pentru conditiile pe care le si ofereau, astfel incat dupa ce m-am gandit bine am ales sa stam la o vila de pe vremea lui Ceasca, dar renovata.Fiind vara, nu m-a incomodat faptul ca nu-s trermopane la geamuri, ci inca tocaria de lemn, dar intretinuta foarte bine, nu m-a deranjat faptul ca nu am nu stiu ce modern mobilier, atata vreme cat am avut promisiunea ca spatiul este mare si Pusi poate alerga in voie prin camera.
Vila Palas o recomand cu cea mai mare caldura tuturor celor fara fite, tuturor oamenilor care-si doresc un concediu linistit in conditii civilizate, dar nu extrem de moderne.Si cand spun nu moderne ma refer la faptul ca in baie nu exista cabina de dus ( eu urasc cabinele alea moderne, caci nu-i pot face baie cum trebuie lui Pusi, nu pot sa-l spal lejer fiind spatiul stramt si mic ) ci cada clasica, bateriile sunt inca cu robineti pe care-i invarti si nu cu baterii gen limba, nu exista termopane, dar exista paturi comode si mari, curatenie si liniste, balcoane mari si spatioase si oameni draguti si serviabili, plus o parcare uriasa unde masinile stau in siguranta parcate.
Daca m-am reintors la Slanic iar, este pentru aerul extrem de curat,pentru linistea din statiune care te ajuta sa te odihnesti si sa-ti incarci bateriile, pentru izvoarele termale despre care am mai scris si-n alte postari pe blog.In principal merg acolo pentru ca lui Pusi ii prieste de minune, doarme foarte mult, mananca foarte bine ( nu ca ar avea el vreodata probleme cu mancatul! ) si se joaca in linsite si aer de munte, cu multe paduri si foioase.
Anul acesta am incercat si salina de la Targu Ocna, dar nu am intrat decat o zi caci nu mi-e placut deloc si nu mie in sine nu mi-a mers bine, Ayan a tremurat continuu si mi-a spus ca vrea sa plecam ca ii este tare frig si nu-i place( asta in conditiile in care era imbracat cu pulovere, cu capul acoperit, cu dres ).
La salina am ajuns cu masina personala, de la Slanic sunt 36 km dus – intors, se poate ajunge si cu autobuzele de stat la care plata unui bilet este de 10 ron dus-intors pentru distanta indicata.De la statia de autobuz se mai merge pe jos pana la casa de bilete unde iti achizitionezi un tichet pentru adult cu 18 ron ( asta daca nu iti iei un abonament pentru minim 8 intrari si platesti atunci 16 ron/zi/adult ) si copiii de la 2-14 ani platesc 9 ron/ intrare.In cazul nostru, desi Ayan implinise 2 ani, nu am platit decat eu cei 18 ron.
Accesul in salina se face tot cu autobuze, mai mici si mai moderne ca cele de la Praid, autobuze pe care le iei din apropierea casei de bilete, dupa ce treci de niste bare si un taxator exact ca cele de la metroul bucurestean. ( am inteles ca salina asta este privata si nu de stat ca la Praid, de aici si toate imbunatatirile acestea dar si pretul ridicat ).Autobuzul coboara mai lin si mai incet ca si viteza, soferii sunt mai umani si se gandesc probabil ca transporta oameni si nu sare grunjoasa.La Praid era horror coborarea, ne ducea cu o viteza si in curbe doar nu ne rasturnam.
Salina in sine este maricica, mi s-a parut o idee mai mica ca cea de la Praid, are biserica, locuri de joaca, are banci pe care s epoate sta si butona la un pc caci exista wireless, are magazine si cafenea, toalete si-n plus are si o cascada micuta ornamentala.Ca si aspect mi-a placut , este mult mai putina lume decat la Praid, gasesti linistit o banca unde sa stai, loc si spatiu la locurile de joaca, lumea mai putin adunata de peste tot si oamenii mai calmi.Cel putin o prima impresie despre acest loc.
Singurul inconvenient a fost frigul resimtit de Pusi, pe drum a adormit bustean cum a iesit din salina, semn ca aerul ala sarat l-a doborat.
Nu m-as mai duce la salina asta si chiar ma gandesc la eforturile pe care le fac parintii care-si duc copiii zilnic in salina din Slanic Moldova, nu e tocmai accesibil sa platesti zilnic 20 ron transportul + 16 ron intrarea la salina adult+ 9 ron copil, la un simplu calcul ti-ar trebui zilnic 45 ron pentru un adult + copil deci cel putin 10 intrari duc la o cheltuiala nu tocmai la indemana oricui.
La strandul termal nu am intrat, l-am vazut cocotat pe o colinuta langa iesirea de la salina, nu stiu nici preturi, nimic dar asa cum este pozitionat nu mi-a placut si nici nu m-as duce.Categoric pentru salina prefer Praidul de o mie de ori mai mult decat cea de la TG.-Ocna.
La Slanic am stat 10 zile, chiar m-am odihnit si linistit atat de mult, incat nu-mi mai venea sa plec si-n Grecia
Recomand cu multa caldura aceasta statiune, e benefica pentru multe lucruri si mai ales pentru a vindeca cu apele sale naturale probleme mari de stomac, fiere care se poate tamadui neajungandu-se la cutit, rinichi, afectiuni respiratorii, circulatorii,etc.
Lui Ayan i-am dat sa bea intreaga perioada ( si m-am mirat de ce copil docil am, cum a putut s abea el apa aia sarata si sulfuroasa ) apa de la izvorul 1, pentru orice fel de alergii.Se spune ca se diminueaza foarte mult starile alergice dupa cura cu acea apa.Desigur ca nu dupa 10 zile , ci dupa 2-3 ani de mers consecutiv.Si la anul mergem sigur cateva zile la Slanic sa ne „usuram” fierile si alergiile.
Poze cu imagini din Slanic aici

Lasă un răspuns

