Oliţa, prietena mea

Mi-e si frica sa zic hop! pana nu sar definitv de faza asta, dar incerc s-o fac.De aproape 3 saptamani Pusicel a renuntat la pampers.Mare bucurie si mare fericire am simtit vazandu-l cum renunta la ” pampesu’ meu „.M-am gandit ca nu se va termina nicicand faza asta, ca vom avea de tras suficient de mult timp, caci lui ii placeau nespus pampersii.Dupa ce mergea la baie sa-l spal, isi lua singur din punga chilotii aia hartiati si si-i punea in fata cerand cu ardoare sa stea cu ei.
Trecerea de la pampersi la chilotei nu a fost una lina, pregatirea cu olita am tot facut-o din luna iunie cand a ramas acasa de la cresa.I-am cumparat niste chilotei tare haiosi cu Thomas si cu Mickey Mouse, i-am explicat ca e baietel mare si de-acum toata lumea va rade de el daca va mai purta pampersi, copiii mari merg la olita si la toaleta.Facea ochii mari, imi spunea aprobator ca asa este dar pampersii nu se dadeau dusi veci de la noi.Si facea linistit pipi si toate cele pe chiloti, statea la fel de linistit in baltile lui si-n propria-i mizerie fara sa-mi spuna niciun sunet.Chiar ma ingrijoram vazandu-l cum sta in sucul propriu si nu da semne ca l-ar deranja ceva in privinta asta.Si-atunci am renuntat si la chilotei, l-am lasat gol pusca sa defileze prin casa, ca sa vada exact ce face si pe unde face.Si a facuttttt…de la covoare pana la paturi , cerceafuri, cuverturi, motati maronii ce tronau in mijlcoul covorului din sufragerie ( thx Kirby ca mi-ai spalat covoarele la mare meserie) , parchetul marcat ca si teritoriu unde facea continuu o balta uriasa ca ma gandeam ca are ceva cainesc in el de-i face cu ochiu’ numai partea aia de parchet si numai acolo fugea sa faca pipi.Mai apoi ne-a ajutat mult Sarata Monteoru cu plecarea noastra acolo, am fost la un bazin unde a avut mare parte din zi doar un slip pe el si uite asa putea face in voie pipi dar ce-i drept ca am avut si acolo „accidente cu mot”.Am avut pierderi de motati pe trecerea de pietoni, cand veneam de la bazin,dar deja constientiza ca face si ca nu mai e la locul lui caldut in slipi, ca bietul copil mi-a spus candid pe drum cand trecusem strada” mami, caca a fugit de la mine, nu mai e aici”.Si-am belit ochii cat sarmaua si l-am intrebat si eu ranjind fasolea ca nu ma putusem abtine” dar unde-a fugit mami de la tine?” Nu vreti sa ma fi vazut in ce hal radeam cand l-am vazut tronand in mijloc de intersectie si mai apoi cum icneam cand m-am dus sa strang mai intr-o parte putoarea, ca sa nu calce altii in norocul lui fi-miu.Bleah! Ulterior, si-a marcat teritoriul si-n pensiune, in mijlocul salii de mese a anuntat foarte serios, pe un ton grav” mami, caca meu a fugit iar de la mine!”, era sa ma inec cu mancarea, ca eram la masa si noroc cu mama ca s-a dus sa stranga mizeria, ca altfel vomitam pana muream.
Si apoi intr-o buna zi si-a luat singur olita si ma anunta ca face mtatul direct in olita.Rezolvasem partea grea a problemei dar nu si pipiul.Am crezut la un moment dat ca el chiar nu e pregatit sa faca pipi la olita, ca nu simte cand ii vine sau whatever, ceva i se intampla.Si atunci in casa statea cu chiloti sau fara, afara puneam pampers.
La Slanic Moldova a inceput sa-mi spuna ca el vrea sa faca si pipi la olita, am inceput sa aplaudam si sa recompensam fiecare mica reusita de-a face pipi la olita, m-am bucurat ca un copil mic alaturi de el cand mi-a spus serios „mami, eu nu mai veau pempas goioc!” ( adica deloc) Si din ziua aia nici ca i-am mai pus, afara la joaca alearga si ne spune” veau pipi a pom!”, in casa isi da singur chiloteii jos si ne anunta ca „veau fac …” ( dupa caz, ce-i vine).Noaptea insa suntem tot cu pampersii dupa noi, caci bea multe lichide si nu simte cand ii vine sa faca pipi, este inca o alta etapa de rezolvat, dar sunt super multumita ca am renuntat macar ziua la pampers, chiar nu-i mai suportam si nici baneste nu mai voiam sa cheltui pe ei niciun leut.
Ma declar fericita maxim ca mama de baiat mare care poarta si el chiloti, a intrat in randul lumii 😀

8 comentarii la “Oliţa, prietena mea

  1. Felicitari Pusicel! M-a distrat „mersul” pana la olita :)). Dar ce mai coteaza drumul…:).

  2. Felicitari! Eu te-as sfatui sa scoti si noaptea. Incet, incet o sa constientizeze. Noi la doua zile dupa ce a inceput sa faca pe olita i-am scos pampersul si noaptea (dar observasem deja ca nu face noaptea, pampersul de dimineata era uscat). Sa pui paturici absorbante pe sub cearsaf, sa fii sigura, ca altfel strici salteaua, ca urina nu mai iese din ea.

  3. @Laura: asa mi-a spus si o alta mamica, sa i-l scot si noaptea ca altfel il derutez complet.Am sa incerc figura cand vin din concediu ca acum nu prea pot , ma tem sa nu le distruga salteaua grecilor 😀

  4. Felicitari, Ayan!! Incearca sa vezi daca mai face pipi noaptea in cazul in care nu bea lichide inainte de culcare.La Eric asa a fost.Cum nu ii dadeam sa bea exact inainte de somn, nu mai facea deloc pipi pe timpul noptii. Apoi, la fel cum ti s-a mai spus, pune-i paturele absorbante sub cersaf in caz ca se intampla accidente.Succes in continuare si un mare bravo pt voinic!

  5. @sabna:cand venim din vacanta incerc varianta asta pentru noapte, fara lichide, fara pampers in timpul noptii si paturici absorbante.pupici

  6. Am dat intamplator peste blog si scrierea asta cu olita mi-a inseninat ziua, ca si noi sunem la a 2-a incercare de renuntat la scutece, merge greu de tot dar umorul tau e de pus la suflet!

  7. @Elena Mitrofan: multumesc frumos pentru cuvintele tale calde :-D, umorul de atunci era cam „negru” din cate imi amintesc,la cat de multi motati am spalat, sters si curatat, dezinfectat.Accidente au fost pana acum ceva vreme ( ma refer la pipi ) dar de motati prin chiloti sau pe alte teritorii, slava Cerului, am scapat! seara frumoasa 😀 si bafta la scapat de motati !

Lasă un răspuns

