Copilul – atom, generator de conflicte

Nu stiu altii cum sunt…si aici nu scriu inceputul de la „Amintiri din copilarie” de Creanga , ci scriu despre faptul ca Pusi este un copil atomic.Este intruchiparea agitatiei pe lumea asta, este copilul cel mai obositor, care solicita parintele/ bunicii, apropiatii in mod maxim, copilul cu toane, copilul care se tavaleste pe jos, plange, se da cu dosul de pamant cand iti e viata mai roz, se intinde pe trecerea de pietoni cand masini multe cu soferi bucuresteni grabiti suduie,, ca si-asa treci prea incet pentru gustul lor, amarata aia de trecere, urla din toti rarunchii pe unde-l apuca, arunca cu obiecte si cu ce are la indemana in capetele cui il enerveaza, se impune si crede ca totul i se cuvine, are nabadai care nu pot fi stavilite nici cu raul, nici cu binele, nici cu vorba aspra, nici cu vorba dulce.
De multe ori stau si cuget la vorba aceea „ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea sa se si indeplineasca!” Mi-am dorit din suflet un baiat, mi l-a dat Dumnezeu, un baiat destept, frumos si tandru, vesel si zburdalnic.Dar cred ca in ultima parte a gresit reteta, a pus prea mult din zburdalnicie, prea mult din caracter puternic.Este ceva de groaza ( nicicand nu am crezut ca-s capabila de atata rabdare, toleranta si stapanire de sine), oricat de calm ar fi un om il scoate din pepeni, are o atitudine ferma si hotarata ca si cum ne-ar transmite clar” voi puteti sa va raciti gurile alea cat doriti, eu fac numai ce ma taie capul si cum vreau eu!”
Postul asta il scriu pentru ca aseara m-a pus iar intr-o postura deloc placuta fata de alti parinti/ bunici.La locul de joaca, el vrea mereu sa fie cel dintai, nu stie sa astepte, nu stie si nu vrea sa stea la rand ( a se intelege ca mi-am batut gura si am explicat de miliarde de ori cum trebuie sa avem rabdare, sa stam linistiti sa asteptam, bla, bla, bla ), nu-i lasa pe alti copii sa se joace decat dupa ce a terminat el la locul respectiv.In statiunea asta unde suntem acum, exista doar 2 parcuri amarate, cu 2-3 leagane, un tobogan mare si unul mai mic, din fier ambele, cel mai mic are si-un tub care acopera practic toboganul, astfel incat in timp ce sa da copilul nu vezi mai nimic din ce se intampla in tubul respectiv.
Asadar, acum 2 zile, Ayan era sus la gura toboganului pregatit sa se dea pe tub, langa el o fetita de vreo 5 ani – la fel de incapatanata ca si el- nu a cedat in fata lui asa cum au facut alti copii si a vrut sa se dea inaintea lui prin tub.Era greu sa pot urca eu pe un tobogan de copii si sa-i despart, am vorbit cu Ayan s-o lase sa se dea dar nu a cedat in ruptul capului, parintii fetei stateau comod pe-o banca si nu interveneau deloc, astfel incat l-am lasat sa se dea jos ca sa-l pot lua de acolo.Nici prin cap nu mi-a trecut ca fetita aia la 5 ani se va baga prin tub impreuna cu el.Dar a facut-o…Ayan are o forta inimaginabila pentru un copil de 2 ani, cara intr-o mana un bidon de apa de 5 litri fara probleme, in momentul cand a vazut -o pe fetita langa el in tub, a impins-o cumva si fetita avand o bratara din bile pe mana si-a rupt bratara in „luptele” ce s-au dat intre ei in tub.La iesirea din tobogan a inceput sa planga disperata si s-o strige pe maica-sa ca si-a rupt bratara.Eu am crezut ca maica-sa o va dojeni ca e mai mare si ca nu trebuia sa se bage in acelasi timp cu Ayan prin tub si nicidecum nu mi-a trecut prin cap ca pentru o porcarie de bratara de 2 lei isi va chema si sotul si o vor bate pe cea mica simultan.Am ramas efectiv masca, ma uitam ca la un fim la ce se petrecea acolo cu fetita respectiva.Dupa ce a incasat dupa ceafa cateva palme de la ma-sa, a urmat o urecheala crunta de la ta-su in timp ce i se spunea :” esti o tembela, o fraiera ca nu poti fi smechera ca altii.L-ai vazut pe asta mic cat de smecher este?” Ma uitam la ei, ma simteam super rau ca din cauza incapatanarii lui Pusicel, fetita si-a rupt bratara si am intrebat incet mamica dezlantuita cat costa bratara pentru care o bat atat de rau.Stupoare, a inceput sa tipe la Ayan ca e un „smecher mic si tampit, ca nu e educat”.I-am dat 5 lei pentru care a facut tot circul ala, i-am spus ca nu asa se educa un copil, sa-l bati sa-l omori pentru o saracie din plastic pe care o gasesti pe toate standurile bazarului din statiune si am plecat.Pe drum m-am simtit extrem de rau, ma gandeam ca daca Pusi ar fi mai maleabil ca si copil, daca m-ar asculta putin am putea evita circurile de genul asta.
Aseara, pe o alee din parc, a gasit un copilas cu care a alergat de zor, in jocul lor a intervenit si fratele mai mare al baietelului.Nu stiu cum din alergarea cu pricina Ayan l-a izbit pe cel mic dintre frati si l-a daramat, cel mic lovindu-se cu capul de asfalt destul de tare.Am alergat si l-am ridicat pe cel mic, bunica acestuia mi l-a smuls din brate si mi-a spus sec:” luati-va copilul asta rau si plecati de aici!”.
Am ramas in mijlocul aleii cu-n copil „rau” care plangea ca se speriase si el, l-am luat de mana si am plecat.Pe drum am inceput sa plang usor, m-am simtit iar tare rau, mi se facuse iar inima mica la gandul ca el iar facuse o boroboata si lumea l-a respins.Pe de alta parte cred ca adultii un au comportament total aberant, a fost si Ayan lovit, batut, impins, dar niciodata nu am spus vreunui parinte / bunic ca al lor copil e „rau, tampit”.Ba, din contra, am spus mereu ca „sunt copii, se mai intampla la joaca”.M-am lovit de atitudini ostile, de oameni care l-au jignit pe Pusicel si mie mi-au infipt in inima pumnale.
Cum sa-l temperez daca asta-i firea lui, artrebui oare sa-l tin deoparte de ceilalti copii, ar trebui sa nu-l mai las la joaca in locuri publice, ar trebui sa-l bat si eu la fel cum fac ceilalti parinti pentru a le da lor satisfactii sau cum ar trebui sa procedez?Voi, cei care aveti copii zburdalnici si zapaciti, copii atomi genertori de conflicte intre parinti/bunici/bone, cum rezolvati situatiile astea, cum gestionati aceste conflicte?

11 comentarii la “Copilul – atom, generator de conflicte

  1. Bine veti reveni :))). Vezi daca sunteti asa de plimbareti, uite cate probleme face Ayan.Ia sa stati voi frumusel acasa, fara intalniri, fara copii, eventual inchis intr un bol de cristal :)). Glumescccc. Parerea mea?? Baga-ti picioarele in ce spun parintii. Daca ei nu s capabili sa accepte scuzele tale si sa inteleaga ca nu toti copiii is la fel…. nu mai are nici un rost sa ti faci nervi/spume la gure incercand si dand explicatii la diversi insi. Te cred ca nu i usor sa treci peste cuvintele urate care i le adreseaza lui pusi. Ce ar trebui sa i faci, sa i pui biciul pe el, sa l bati ca sa dai satisfactie unora????Never ever.

    Va pupacim

  2. Sivia eu chiar sunt ingrijorata de nebuniile pe care le face Pusicel in contact cu alti copii.Dar nu-l pot bate pentru ca el nu le face in mod voluntar si nici premeditat, sunt „accidente” care se intampla des in copilarie tuturor copiilor, atata doar ca parintii ( unii dintre ei) nu stiu a gestiona aceste scene si ies circurile mai sus descrise.Pe de alta parte…nu stiu exact cum sa ii potolesc lui Ayan setea asta de a fi mereu in frunte si a-i conduce el pe toti copiii, el are pretentia ca si ceilalti copii sa faca exact ce vrea el desi sunt cu mult mai mari.D-asta am intrebat aici. asa fac toti copiii de varsta lui, este doar o alta etapa sau este el un mic catar?

  3. E mic inca, nu are cum sa inteleaga si cum sa fereasca alti copii…e mare pacat insa de reactia parintilor/bunicilor…si oooof nu-mi spune ca fetita aceea de 5 ani a primit bataie in parc :(((. Cat chin pe bietii copii, incredibil! Ce sa mai spun, tare m-am intristat…

    Ma bucur insa ca ati revenit, mi-ati lipsit!

  4. @salmi: Ca a primit bataie in parc si au umilit-o de fat acu lumea este un aspect, dar pentru ce motiv au batut-o?!Oameni nebuni…Si noi te pupam si suntem prezenti mereu langa voi macar virtual 😀

  5. Pingback: Urmări | Fărâme şi bucăţi de suflet din viata unui Pusicel

  6. Pusicelul tau merge la gradinita? Poate ca ar trebui sa interactioneze zilnic cu alti copii, prin joc ei invata foarte multe, sa stii. Inclusiv care este rolul lor in societate, rol pe care daca ai sa te uiti la un grup de copii, si-l asuma fiecare conform caracterului.
    Pusicu’ tau are un caracter puternic, trebuie doar sa invete sa se stapaneasca atunci cand trebuie, iar colectivitatea tocmai asta il va ajuta sa faca.
    Daca iti permiti din pdv financiar, eu ti-as recomanda sa-l dai la o gradi particulara. Pumpkina mea a fost foarte fericita si a invatat foarte multe acolo. Plus ca au imblanzit-o mai ceva ca intr-un numar de magie :)) cand eu nu reuseam acasa nici macar sa-i dau de mancare fara sa umplem peretii de zoaie si nici s-o culc.

  7. @blo: eu am fost educatoare 10 ani si Pusi a fost la cresa tot anul asta, acolo insa a invatat numai idiotenii: sa scuipe, sa bata, sa agreseze ceilalti copii.Din septembrie ma reintorc eu in invatamant si-l iau la mine in grupa sa imblanzesc scorpia din el 😀

  8. Iubita mea, nu te amari! Am citit si postul anterior (si toate pana acum dar nu prea am mai avut timp sa postez la comentarii). Am ramas masca pentru ca Ayan al tau este identic cu copilul meu. Stiu ca sunt nascuti la doar cateva zile distanta, deci sunt in aceeasi zodie. Asta ar putea fi explicatia…
    Anyway… ce patesti tu cu micul nazdravan, patesc si eu. Ma ciupeste, ma iubeste, isi cere iertare cand face prostii, ii place sa i se spuna ca este frumos si iubit, in parc e la fel ca Ayan (nu lasa de la el, doamne fereste!). Din fericire eu n-am intalnit parinti atat de cretini, cum ai avut tu nenorocul sa intalnesti. Dar cu toate astea, ma ajunge si pe mine plansul cand nu reusesc sa ma inteleg cu el sau cand s-ar juca si el putin la nisip cu jucariile altor copii si acestia il imbrancesc sa plece de acolo ca sunt jucariile lor.

  9. Parca este Andrei, baietelul meu. Mare, puternic, inteligent si voluntar.
    Acum face toate prostiile din lume.
    La nici 2 ani stia toate literele mari de tipar, a vorbit si a umblat singur extrem de repede. Chiar si chestia cu bidonul de apa…e identica….identica!
    Este singurul copil. Mi-ar place ca puiul dvs. sa se joace cu Andrei (noi stam in Bucuresti, in Militari). Maria, sotia mea, este tot timpul cu el.
    Poate vorbiti cu Maria (www.pahare-de-nunta.eu) si se intalnesc si copiii.

  10. Va multumesc pentru civintele frumoase, sa va traiasca puiul si de ce nu o intalnire, am sa iau legatura cu Maria, sotia dvs.si va mai astept in casuta noastra 😀

Lasă un răspuns

