Cand te duci vaca si vii bou sau viceversa

Postarea asta am incepout-o si abandonat-o pe 17 mai, asadar incepand de atunci reiau in ordine cronologica intamplarile:

Vineri toata ziua am dat telefoane, am intrebat in stanga si-n dreapta sa aflu care-i situatia si cum se prezinta din punct de vedere legal.Am fost si la somaj sa aflu cand exact depun toate actele si mai apoi luni am fost la ITM sa vad daca e in regula faptul ca eu nu aveam habar nimic de cartea mea de munca, de faptul ca mi s-a marit salariul de 2 ori fara ca eu sa primesc vreun act aditional la semnat sau vreo copie la purtator, de faptul ca nu am nici in ziua de azi o fisa de post pentru ceea ce lucrez sau ma rog, lucram, la firma astora…
M-am dus la ITM sigura fiind ca voi primi niste raspunsuri exacte, mi-am spus ca mai bine decat aia /alea de acolo nu ma poate lamuri nimeni.Stupoare! Cucoanele de la ITM Ilfov , super plictisite si scarbite de salariul lor mic pe care-l incaseaza ( asta mi-au si povestit in fapt dupa ce m-au trimis cu directie la lecturarea noului CM ) m-au pasat una alteia si dadeau din umeri nestiutoare de parca le intrebam ceva din cu totul alt domeniu decat cel in care-si tin nasul toata ziua.
Deci de la ITM am plecat mai bou decat ma dusesem vaca.Cu ITM Ilfov v-am lamurit daca aveti nevoie.
Sa ne reintoarcem la somaj…la agentia sectorului 6 am urcat la etajul al doilea si acolo am gasit o matahala de muiere cu lamaia fix in cerul gurii, ma privea ca ma dusesem cu Pusi de parca eram de pe alta planeta.Mi-a soptit mai mult cu0n aer dezgustat:” Copilul ramane pe hol!” Ha? Pai cu cine era sa las copilul pe hol?La fel de super scarbita i-am rasuns ca nu exista asa ceva, copilul sta cu mine si ea imi va da informatiile necesare altfel merg direct la superior. Mi-e lehamite de idioteniile lor, de niste aberante care in plina nebunie oraseneasca in care toata lumea vuieste ca se fura copii la greu pentru traficul de organe, ele imi spun sa las pe hol un copil de 2 ani nesupravegheat, mai cu seama cu cat Pusi de cate ori mergem in locuri necunoscute si cu persoane straine lui amuteste complet si sta ca la rugaciune.
Am aflat ceea ce ma interesa, in termen de 10 zile de la momentul terminarii preavizului, va trebui sa depun dosarul la somaj ca sa incasez si pe luna respectiva marea suma ce mi se va cuveni.M-a deslusit acrita ( stiam si eu ca invatasem al cursul de IRU, dar credeam ca s-a schimbat iar vreo chestiune cu noul CM ) ca suma de somaj se calculeaza in felul urmator:
375 ron + un procent intre 3-10 % din media veniturilor pe 12 luni anterioare CIC-ului+ un alt procent ( la mine cam 7 % ) pentru vechimea in munca.La un calcul simplu eu voi lua undeva in jur de 500-600 ron.O gramada de bani !
Actele pe care va trebui sa le depun la dosar sunt urmatoarele:
-C.I. in original si copie
– actele de studii si calificare in orginal si copie
-CN in original si copie
-certificat de casatorie in original si copie
-hotarare de divort dac este cazul
– schimnbarea numelui daca este cazul
-adeverinta medicala de la medicul de familie ca persoana in cauza este clinic sanatoasa si apta de munca
-acte eliberate de organele financiare teritoriale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau realizeaza din activitati autorizate potrivit legii , venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta in vigoare ( 500 ron ); ( valabila 90 zile de la data eliberarii)
-carnetul de munca in original si copie ( adeverinta de vechime in lipsa acestuia )
-adeverinta eliberata de angajator conform art.18 din HG 174/ 2002 privind aprobarea normelor de metodologie de aplicare a legii 76/2002 pentru 12 luni de stagiu de cotizare ptr. care s-au datorat
Ma gandesc ca pana fac dosarul asta ma trec apele si ma trec si mai tare alte ape cand ma gandesc ca voi fi somera.Dar gratie putorii aleia din Bielorusia voi beneficia in viata asta si de acest statut.

7 comentarii la “Cand te duci vaca si vii bou sau viceversa

  1. Normal ar fi ca ei sa-ti obtina toate actele astea, minus adeverinta de la medic si cea de la fisc. Vezi ca adeverinta aia de la fisc nu ti-o da pe loc: te duci la ei cu o copie dupa CI si completezi o cerere, dupa care ei iti dau un biletel cu data in care vei merge sa ridici adeverinta; nu mai stiu precis care este perioada pentru care soliciti adeverinta, parca as zice 12 luni, dar nu-mi amintesc foarte precis. Si atentie la cum completeaza vitele de la firma formularele acelea: pe mine m-a intors din drum pentru o greseala… Poate tu ai bafta si obtii cartea de munca rapid pe mine m-a plimbat o luna pana mi-a dat-o…

  2. @Svea: mie nu-mi pare rau pentru asta, va urma partea care m-a ranit atat de mult.multumesc oricum ca esti aici langa mine.te pup

  3. @csabina: prefer sa-mi fac eu dosarul ca ii stiu cat de cretini sunt, cartea de munca a mea e deja la scanat astfel incat eu cand ma voi intoarce acum la job primul lucru le cer sa-mi obtina o adeverinta de vechime si o copie dupa cartea de munca ca sa fiu sigura ca-n luan de preaviz le voi obtine.Maine am niste treaba la finante si am sa ma ocup si de adeverinta aia.multumesc mult pentru pont.CUm merge scoala?Zi-mi noutati.pupici

  4. Saru’ mana, iti tin pumnii cu cartea si cu un job nou si potrivit pentru tine. Scoala-i un mare fas, da’ ma tin de ea pentru ca vreau diploma aia neaparat. Chestia e ca fara calificarea pentru unghii tehnice nu prea poti gasi un job, dar, cinstit (vorba vine, ca intentionez sa fraudez statu’ :)) ), ma gandesc sa lucrez acasa, la negru, si daca oi reusi sa pun cativa chiori de o parte sa incerc sa vad daca ar merge facut un PFA si daca merita, dar inca nu stiu bine cu ce se mananca lucrul asta la negru 😀 si nici nu cunosc daca legislatia permite sa faci manichiura acas’ la tine sau la client, desi foarte multe fac treaba asta (lucreaza acasa). Apoi mi-e si cam teama, pt ca la ce bafta am, sigur mie mi se infunda :)) Cat mai am din somaj trebuie sa stau acasa, nu cred ca mi-ar da voie un angajator sa merg la curs, si dupa aia… nici nu vreau sa ma gandesc pt ca ma apuca disperarea. N-o fi dracul chiar asa de negru…

  5. Eu deja mi-am gasit ceva de lucru de la toamna, ma reintorc in invatamant.O sa ajung cu povestea si acolo 😀

Lasă un răspuns

