Neoficial nici macar somera

Am asteptat atat de putin ziua de azi, am prevazut-o de atatea si atatea ori, am avut nopti lungi nedormite si planse.Inevitabilul s-a produs: azi cand m-am dus la vechiul loc de munca sa-i instiintez ca ma reintorc, actuala curva a sefului ( pentru ca DA, asta a fost, e o rusoaica imputita care nu stia nimic si singurul mod prin care a ajuns la carma firmei a fost sa se culce cu seful ) mi-a spus contextual:” pai da, te reintorci 20 zile pentru a intra in somaj, adica vii in preaviz!”.Simplu si concis, se descotoroseste de mine prin telefon, zice ea.Asadar de pe data de 23 mai neoficial inca sunt nici macar somera.
Ma simt atat de inutila, ma simt ca dracu’, am o furie interioara ceva de speriat si urasc din suflet situatia in care ma aflu si faptul ca ca suntem la mana unor idioti carora le-ai facut o groaza de treaba, am pierdut sambete si am stat la serviciu pana la orele 22 uneori ,ca acum sa ma arunce ca pe-o masea stricata si asta fiindca mi-am permis la 32 de ai sa raman insarcinata si sa fac un copil.
Incotro s-o apuc acum ?Unde sa ma angajez cand am fost la cel putin 40 de interviuri si nu am rezolvat nimic?
Sunt terminata, pentru prima data in viata mea ma simt mica, mititica si fara sa pot face nimic.Puternica de altadat’ azi e sfaramata in bucati.
Si ca un semn prevestitor, pe drumul spre firma mi s-a stricat si masina ! ( dar am reparat-o pe mititica, macar atat!)

29 comentarii la “Neoficial nici macar somera

  1. Nenorocitii dracului!!! Chiar trebuie sa trecem toate prin asa ceva?? Si daca refuzi sa-ti dai demisia? (stiu ca nu au voie sa te concedieze 6 luni de la intoarcerea din CIC deoarece nu au voie sa te evalueze in aceasta perioada – dupa noul cod al muncii..). Am trecut si eu prin asa ceva, m-am reintors in ianuarie si pana in iulie nu au ce sa-mi faca..

  2. Ce nesimtiti. Si cand te gandesti ca asa sunt toti: numai pentru ei. Ii doare in 14 de restul si mai ales de angajati. Niste imputiti. Amira capul sus, pentru ca esti o femeie puternica si desteapta. Sigur iti gasesti ceva. Bafta multa!
    A… si asa stiam si eu, cum a scris diana, ca nu au voie sa te concedieze primele 6 luni. Intereseza-te si da-le cu noul cod al muncii in cap.

  3. Imi pare rau Amira, poate fetele de mai sus au dreptate si 6 luni ai timp sa gasesti ceva decent si pe masura pregatirii tale. Capul sus si ia legea in mana, se pare ca in Ro fara ea esti la pamant. Te imbratisez. Mult succes, sunt sigura ca vei reusi.

  4. @diana: mie imi desfiinteaza postul ca sa-i fie mai simplu si sa nu ma mai poata primi deloc.Imi pare rau pentru tine ca treci tot prin asta.Sanatosi sa fim!

  5. @miruna: mi-am cumparat noul cod al muncii, diseara il citesc bine si vad ce fac.Imi caut de multisor alt job si nu gasesc, pana una alta o sa intru in somaj, ce sa fac?Tu cum esti?te intorci la munca sau nu?

  6. @salmi: offf, multumesc pentru cuvintele frumoase, asta-i inca un motiv pentru care as vrea sa plec din tara asta.te pup si w/e frumos!

  7. si mie mi-au desfiintat postul. Trebuie sa-ti ofere ceva similar, asa „scrie la lege”. Nu au incotro. Deci, 6 luni, orice ar inventa, nu au cum sa te concedieze. Si iti spun din proprie experienta (din pacate..). Dar as vrea sa incerc, cum pot, sa te ajut. Te rog sa-mi trimiti CV pe adresa de e-mail (o mai ai), stiu din postari anterioare ce facultate ai terminat si o sa incerc sa te ajut (iti explic pe e-mail). Pup

  8. din pacate si eu sunt in aceasi situatie, numai ca eu am optat pt ea,nu am cu cine lasa baiatul pana in septembrie cand incepe gradinita.sper sa-ti gasesti repede ceva mult mai bun,asa cum iti doresti si cum meriti.va pupam.

  9. Multa bafta si sunt sigura ca femeia sfaramata in bucati se va ridica mult mai puternica.Studiaza foarte bine codul muncii pentru ca s-ar putea sa le dai cu el in cap chiar daca iti desfinteaza postul.Eu stiu ca 6 luni sunt obligati sa te tina.Va pup,week-end frumos si linistit!

  10. Ooof, tare rau imi pare! Stiu cum te simti, din pacate! 😦 Studiaza codul muncii si da-le cu el in cap! Nu trebuie lasati niste nenorociti sa faca legea dupa bunul plac si sa triumfe aiurea! Capul sus! Esti puternica si trebuie sa te lupti pentru dreptul tau, fie ce-o fi ! Tin pumnii!

  11. Eu iau 450 de lei pentru ca nu am foarte mult trecut pe cartea de munca, in jur de 4 ani. In functie de vechimea in campul muncii, difera si perioada in care beneficiezi de indemnizatia de somaj: la vechimea mea am avut 6 luni. Acum, ca stii patania mea cu patronul, sa nu te puna naiba sa pleci cu demisie sau acordul partilor! Ceri sa te trimita in somaj, nu cunosc noul cod al muncii sa-ti dau lege si articol, dar nu te lasa!
    PS: In sfarsit au dat drumul la cursul de maichiura-pedichiura, asa ca trec la clasa muncitoare… Am zis ca daca o fi sa gasesc un alt job, macar sa am o meserie pe care s-o pot practica oricand ca liber profesionist 😀 Acu’ am vazut ce ti-au spus fetele mai sus, si n-as prea crede ca nu te pot concedia… Vechiul cod zicea ca nu te pot concedia timp de sase luni pe „necorespundere profesionala” (adica dai rateuri la job), pe motiv ca alea sase luni erau considerate perioada de readaptare la job dupa aia doi ani de stat closca, insa si atunci te puteau concedia pentru orice alt motiv legal (desfiintarea postului, faliment, indisciplina si restul listei de motive). Nu cred ca s-a schimbat prea mult. Dupa vechea lege, asa cum ai facut cererea de suspendare temporara a contractului de munca pentru doi ani inainte de a intra in CIC, trebuia sa faci una de incetare a suspendarii, indiferent ca ramaneai la vechiul angajator sau plecai la altul (contractul tot trebuia deblocat ca sa poata fi incheiat, prelungit etc), nici asta nu cred ca s-a schimbat. Nu stiu ce relevanta mai are ce-ti spun avand in vedere ca s-a schimbat codul, iar pe cel nou eu nu m-am mai uitat, dar sper sa-ti fie de folos.

    Chestia e ca mergand la somaj dupa vizele lunare am fost placut surprinsa de ce-am aflat: chiar exista consiliere si unii functionari sunt foarte amabili (unii primesc daruri, unii nu), care chiar te ajuta sa gasesti jobul la care visezi in functie de ofertele pe care le au ei (unele sunt chiar bunicele pt studii superioare), plus ca daca iti faci p-acolo o relatie, merg alfel treburile… Asta zic de sectorul 4, unde ma invart eu acum si chiar ma rugam la DD sa nu-mi faca oferte pana nu dau drumul la curs sa apuc si eu sa ma inscriu… Stau cam prost la capitolul comunicare: ce facilitati poti avea ca somer (cursuri de calificare/ recalificare, consiliere, ajutoare sociale, diverse seminarii, reduceri etc). Pana n-am ajuns la testarea psihologica pentru curs n-am stiut ca au si un serviciu care intermediaza joburi in afara (si nu-s doar de capsunari)…

  12. @csabina: multumesc Sabina pentru informatii, eu stiu toate astea ca-s inspector de resurse umane cu atestat, problema este ca tanti asta rusoaiaca si-a dat drumul la gura mai repede decat trebuia si nu a asteptat macar sa ma duc, ceea ce ma face pe mine acum sa actionez inainte de a actiona ea.Ma voi duce luni la ITM ( de data asta ma voi folosi de matusa mea cea celebra ) , voi da atentia ce se cuvine, ii voi spune faptul ca aceasta curva mi-a spus la telefon ” poti veni de pe 23 mai dar stai in picioare tot programul ca nu am birou pentru mine, noi ne-am mutat si nu ti-am mai facut birou”, ceea ce denota ca a fost cu premediatre faptul ca nu m-a mai vrut, lucru nu foarte ok pentru ea.Si am sa fac o plangere scrisa la ITm si luni , pe 23 mai cand merg la job am sa cer un control ca sa ma vada cum chiar am sa stau in picioare.
    Lasand la o parte idioata cu pricina, eu pe cartea de munca am avut salariu mare ( 3200 ron net cateva luni si inainte 2800 net) si am 15 ani de vechime in munca, trec deja la alte incadrari la somaj.
    Despre tine si cursul…super te-ai gandit, eu vreau sa merg la un curs de masaj, iar din toamna am sa ma reintorc la o gradi particulara daca nu-mi gasesc nimic pana atunci pe domeniul meu.Vara asta vad eu cum o scald cu banii, mai trag de timp cu-n CM, vad eu pana la urma ce se va intampla ca sa pot sa ma intind pana in august si apoi din septembrie sa merg la vreo gradi.Nu prea m-as baga la somaj, mi-e sila de dosarul ala pe care trebuie sa-l intocmesc.
    Stiu de joburile pe care le ofera cei de la somaj ( ieri am fost sa iau de la ei lista cu acte necesare ) si am vazut chiar joburi de directori, joburi misto si mai ales multe pe HR.Si vorba ta, daca te si „imprietenesti” cu vreo tanti de acolo cred ca e mult mai simplu,nu?
    Unde faci cursurile de mani-pedi? pup

  13. @svea: Gabita stii si tu cum merg treburile aici ca doar nu de bine ai plecat din RO.Asa m-am saturat, atat de tare imi doresc sa plec din tara asta, offfffffffff.
    Cand am noutati am sa scriu.pup

  14. @didutdia: iubita, una este sa cadeti la invoiala si alta sa te trateaze o proasta de sus si sa-ti spuan ca ” stai in picioare cand vii la firma”.Asta nu cred ca e normal si nici nu mi se pare ok s-o spui niciunui om dar anagajatului care ti-a muncit pe branci 2 ani sa-ti puna firma pe roate?Bine, nu ei i-am pus firma pe roate, am pus-o pentru patroni.
    In plus, a concediat tot ce era din vechea garda, si-a adus oameni pe care-i injura de mama si tata ( la modul serios, eu o si plesneam ) , oameni mai prosti decat ea care sa nu o domine si sa nu stie prtea multe ca sa para ea super desteapta.Iar toti cei concediati au plecat capul si si-au dat demisiile caci aveau salarii mari si s-au bucurat la platile celor cateva salarii compensatorii.De-asta ii merge ei acum.Eu nu am sa fac asa.Si daca cineva din ITM ma sfatuieste s-o dau in judecata, am s-o dau.Macar sa stie ca nu toti suntem niste servili si umili in fata-i.
    pupa pisoiul mare si frumos.

  15. Eu incep serviciul in iulie, Amira. Si traiesc cu speranta ca o sa fie bine. Din cate stiu eu, sunt obligati sa te primeasca inapoi, 6 luni de zile si cu acelasi salariu. Si nu cred ca le convine sa te puna de exemplu vanzatoare( ca sa te faca sa iti dai demisia) cu salariu de economist. Asa stiu eu ca este in codul muncii. Daca l-ai citit si scrie altceva, da-ne de stire. A… si la mine e nasol, ca la inceput eram 5 fete, cand am plecat eu in concediu crestere copil eram 4, iar pana acum au ramas 3 (una pe perioada determinata si doua nedeterminata). Iar eu si cu inca o colega trebuie sa ne intoarcem din CIC in iulie. Deci un post a disparut. Eu sper sa fie bine. CV-uri am depus si eu, chiar foarte multe si nu am primit nici macar un telefon, sa nu mai spun ca nu m-a chemat nimeni la interviu. E dezastru in tara asta. Multa bafta si rabdare.

  16. Luni aflu, este prima „infatisare” la sediul AMOFM. Nu mai am rabdare, am si emotii, zici ca merg in clasa I… Din ce mi s-a spus, ei organizeaza licitatii pentru cursurile astea. Nu se fac nici in acelasi loc, nici cu aceeasi firma… asa ca chiar n-as sti sa spun, dar banuiesc ca nu se baga tepari, sau slab pregatiti. Luni vin cu up date. Mah, d-aia mor: cum naiba sa nu-ti gasesti ceva, cand ai pregatirea pe care o ai, si toate tutele care abia daca stiu sa scrie pun mana pe super joburi… Nu pot sa inteleg de fel.

  17. @mirunaelia: sper din suflet sa fie bine, sa nu se intample si la tine asa cum s-a intamplat in 95% din cazurile mamelor ce am stat acasa sa ne crestem copiii.Niste nenorociti!

  18. Dupa noul cod al muncii, daca stai acasa 2 ani, angajatorul te poate concedia chiar de a doua zi, iar daca stai acasa 1 an, angajatorul e obligat sa te tina 6 luni de zile. Dar din cate stiu eu, la noi nu se aplica asta, deoarece a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2011. Iar noi eram intrate deja in al doilea an de CIC. Ce ai mai rezolvat?

  19. Saru’ mana, am venit! Cursul e cam frectie din ce-am priceput eu, ca na, tre’ sa faca si AMOFM-ul cursuri de calificare, tanti asta tre’ sa incaseze si ea niste parale, teoria… nu e multa, ramane de vazut cum va fi practica. Din ce vorbea tanti aia de la curs, conteaza mai mult experienta decat teoria (nici ea nu cred ca stia toate normele by heart), nici nu parea sa puna mare pret pe ea (zicea ca in cateva zile ne povesteste cam tot ce s-ar putea povesti), deci, cu alte cuvinte, sa stii sa tai, sa pilesti, sa pictezi si sa-ti exersezi skillul… In fine, eu am alte idei cu profesionalism, igiena, respect fata de clienti si tot tacamul, dar sa ma vad cu licenta aia de practica si m-oi lipi eu pe undeva, deci probabil ca o sa ma documentez din alte surse.
    Ca sa-ti faci o idee, nu ne-a dat nici macar programa cursului, partea de teorie are vreo 2-3 saptamani (nu m-am lamurit inca) 6h/zi, dar ea a zis ca n-are ce face in 2h/zi… Eu zic merci, ca ma intorc repede acasa, dar pe cuvant ca zici ca-i la misto… Ma asteptam la ceva mult mai profi. Da’ iti mai povestesc eu pe parcurs amanunte d-astea…

  20. Eh, vin si cu noutati la noutati: dadui si io ca omu’ un goagal search dupa numele lu’ asta care e manager la firma care organizeaza cursul, si ce crezi? Prin 2006 dadea tepe in Constanta cu aceleasi cursuri de calificare/ recalificare, decat ca mintea putin (nu avea dreptul de la AJOFM de a elibera diplome), la curs lasa „ucenicii” sa se coafeze intre ei, iar produsele pe care le vindea erau 2x pretul pietei… S-o mai fi schimbat de atunci 😀 Sa zicem ca in urma licitatiei or fi verificat aia actele depuse cu caietul de sarcini. Acu’ sper sa nu fie pierdere de vreme cursul asta. Treaba rromaneasca, baga-le-as trei brazi in fund.

  21. @csabina: hahahhaa, m-ai facut praf! adevarul este ca daca vrei cursuri profi latesti.La astea care-s gratuite nu cred ca vei invata mare lucru, importanta e practica si sa nu-i tai vreun dejt vreuneia :-)) In rest…pup si succes , astept sa-mi mai scrii noutati!

  22. Imi pare tare rau ca treci prin asta! Eu m-am intors la serviciu cand avea Stefan 1 an si 4 luni. Lucrez in administratie deci nu am avut emotii ca nu ma vor primi. Dar ma simt umilita de cate ori primesc fluturasul de salariu si mai ales de cate ori aud cum toti functionarii publici sunt bagati in aceeasi oala si etichetati drept lenesi si aroganti, de cate ori aud ca mancam banii statului si stam degeaba. Pentru ca numai eu stiu cat muncesc, ca uneori nu am timp nici sa mananc un covrig sau sa ma duc la baie, si toate astea pentru un salariu de 900 de lei.
    Eu sper sa te aduni si sa-i f*** una intre ochi parasutei aleia care si-a permis sa iti vorbeasca asa. Si sunt sigura ca vei gasi ceva potrivit pregatirii tale.
    Te sarut cu drag!

  23. @Diana imi pare rau ca treci prin asta, stiu ca aveti salarii groaznic de mici si mai stiu ca sunteti tratati aiurea rau.Toate lucrurile in tara asta merg de-a pixul dar ce sa facem?Momentan stau blanda in banca mea ca s-o vad pe madama aia cum va reactiona, astept sa vad ce-mi va scrie pe decizie, etc.Sper si eu din tot sufletul sa fie bine pe viitor si sa-mi gasesc un loc de munca onorabil unde sa merg cu placere.pup

Lasă un răspuns

