Sunt o mama retrograda

Nu am inteles niciodata, mai cu seama acum de cand sunt mama, modernismul asta in cresterea copiilor.Nu sunt de acord cu foarte multe dintre lucrurile care se vehiculeaza in retelele de socializare, nu sunt de acord cu ceea ce se asterne in dementa pe anumite bloguri mamicesti, nu-mi place spiritul de turma, nu-mi place felul trist in care o mare parte a mamelor au ales sa-si creasca copiii, dar ma abtin total de la comentarii ( asa se si explica disparitia mea de pe toate blogurile cu pricina) si imi vad de ale mele.
Asadar, desi exista o concurenta acerba intre mame, intre laudele copiilor lor pe care-i chinuie cu diverse nebunii de-ale lor, eu il las pe Pusi sa se dezvolte in ritmul unui copil normal, il las sa se dezvolte asa cum am invatat eu in anii aiai de liceu ( pe care desi l-am urat , tare mi-a mai folosit acum ), nu ma interseaza absolut deloc ca alti copii de varsta lui isi sufla nasul singuri, vorbesc perfect, stiu literele din alfabet ( o parte) , stiu numerele pana la 10 si probabil la grupa pregatitoare vor sti perfect chimie si fizica.Habar nu am de unde provine toata aceasta isterie a mamelor, de unde si pana unde s-a ajuns ca unui copil de nici 2 ani sa i se ceara lucruri cu mult peste varsta lui.Am citit deunazi ca anumite mame blameaza mediul din cresele si gradinitele de stat , ” sunt copii de proasta factura , cu parinti mai mult muncitori si fara educatie”.M-am gandit ca fatuca aia , o mare parvenita , habar nu are cum este intr-o gradinita de stat si vorbeste gura fara ea , impartind insulte.La Pusi in grupa , de exemplu, sunt toti parintii ( cu exceptia unei nebune care-i caz social) intelectuali si foarte spalati.Cad spun spalati, sunt toti parintii fie economisti, medici, traducatori, altii lucreaza in vanzari, altii au o firma de turism, etc.Sunt copii curati si spalati, sunt imbracati normal, fara fite si sclipiciuri.La gradinitele particulare pot afirma insa, ca sunt copii de proasta factura mult mai multi decat astia de la stat. Sunt copii ai parvenitilor si imbogatitilor peste noapte, ai cocalarilor si ai pitipoancelor cu pretentii peste masura, pretentii total nefondate.
Mai apoi, lasand la o parte mediul de la cresa si de la gradi, nu suport comparatiile astea intre copii, comparatii facute de niste mame ai caror copii sunt perfect normali dar ele ii vad niste genii.Nu le suport mirarea din ochi si din glas la auzul faptului ca eu pe Pusi il las sa se joace liber, nu-l innebunesc cu puzzle-uri, cu povesti peste povesti, cu poezii bagate pe gat cu de-a sila, cu numere si litere la nici 2 ani.Mi se pare tare aiuristic ceea ce imi povestesc unele dintre mamicile micilor genii si ma bucur ca pielea mea s-a tabacit sufiecient incat sa nu ma mai afecteze comparatiile cu pricina si parearea lor despre Pusicel.
Copilul meu , stie sa numere constient pana la 3 ( nici n-as vrea ca papagalul sa-mi spuna numerele pana la 10, iar la gradinita cand va trebui sa asocieze obiectele cu numerele, va avea mult de suferit caci nu va putea in mod logic sa asocieze obiectul cu un anume numar si viceversa) , vorbeste binisor pentru varsta lui, cunoaste animalele, ce mananca si cum „vorbesc”, stie vreo 5 cantecele pe de rost, stie si 2 poezioare, sunt fericita ca l-am obisnuit sa spuna cuvintele ” te rog, merci, iarta-ma si noroc, cu placere”, stie sa dezeneze si sa coloreze de zor pe foi, asculta povesti dar numai spuse oral ( nu vrea sa-i citesc nimic ), se uita la anumite desene animate, alearga, se joaca cu mingea, cu masini, cu niste cuburi, cu papusile de la teatru de papusi, scrie pe trotuare cu creta si se mazgaleste pana la urechi, il las sa puna mana pe absolut orice ca sa cunoasca, stie sa se descalte singur, sa se dezbrace de haine si sa imbrace cu anumite accesorii, mananca si bea singur, face anumite trebusoare usurele de copil. ( strans jucarii, pus hainele la spalat,etc.)
Absolut toate treburile le facem impreuna , la modul ca daca eu fac pantofii cu crema, are si el carpa lui si crema de pantofi separat si da si el pe celalalt pantof, asa cum poate, cu crema.L-am invatat sa traga apa la wc, sa umble la robinetii de apa, tot timpul imi atrage atentia sa nu uitam ” apa dechisa”, il atentionez mereu si cu focul.
In alta ordine de idei, nu-s de acord cu felul in care copiii sunt lasati „liberi”.A-si palmui mama, a-si injura tatal si bunicii, a nu avea anumite limite, mi se pare nu un copil „liber” , ci un viitor adolescent fara pic de respect fata de nimeni.Copilul trebuie sa aiba un program, trebuie sa stie ca parintii sunt prietenii lui dar are fata de ei respect si nu-i permit sa urle la mine cand si cum are el chef, nu-l las sa ne loveasca niciodata, nu-i tolerez cuvinte nelolocul lor ( asta daca va fi cazul ! ).Am vazut cu-n gust amar, mama palmuite pe strada de proprii copii, facute „proasto si tampito” si ele razand si amuzandu-se.Chiar nu pot fi moderna in acest sens, nu vreau si nu resusesc sa ma modernizez.
Il iubesc pe Pusi mai presus decat orice, sunt foarte toleranta in anumite privinte cu el, ii dau tot ce am eu mai bun ( de foarte multe ori, in ultima vreme, am renuntat la mine pentru el si e firesc) dar vreau sa cresc un om si nu un viitor badaran, vreau sa cresc un barbat de toata nadejdea.
Mai apoi nu vreau sa ma tranform intr-o ipocrita care sa vreau sa traisec intr-un mediu in care nu as avea loc dar mi-as face eu loc prin diverse minciuni si abureli doar pentru ca asa e in trend si trebuie sa ma accepte nu stiu cine.Nu am nevoie de nimeni, nu ma intereseaza sa fiu in trend si moderna, nu ma interseaza curentele noi aparute, nu am nevoie sa citesc nu stiu ce carti moderne.Chiar nu ma intereseaza, asa-s eu mai indolenta 😀
Nu vreau ca Pusi al meu, la 2 ani ai lui,sa stie nici alfabetul, nici sa vorbeasca nu stiu ce limbi straine cu accent, nu vreau nici sa invete pe de rost toate cifrele si literele, vreau sa se joace mult , mult de tot, l-as lasa afara continuu sa cunoasca natura, lumea din jurul sau, sa umble descult ( daca nu am sta la oras ) si sa puna mana pe toate cele.Timp sa invete litere, numere, limbi straine cu sau fara accentele potrivite va avea de la 7 ani toata viata lui.Ceea ce vreau eu sa-si aminteasca cu mare drag este momentul de a fi copil.Vreau sa-si traiasca copilaria cu cea mai mare intensitate posibila, vreau sa faca nebunii, mi-ar placea mult sa se joace pe afara cum faceam noi odinioara, in vacante am sa-l trimit cu bunicii la munte si la mare, apoi sa il duc si la sat sa se joace pe acolo in praf si sa vina murdar acasa, sa rada din taota iniam si sa raana mereu ina mintire cu o copilarie libera cu adevarat, neincorsetata de niste aiureli.

14 comentarii la “Sunt o mama retrograda

  1. Mie nu mi se pare ca esti retrogradata si nu ai de ce sa tii pas cu trendul si cu „moda” daca sunt cele descrise de tine mai sus. Extremele nu au dus niciodata la nimic bun, eu consider ca echilibrul in orice e cea mai buna cale.

  2. Ca de obicei,le spui mai mult decat BINE.Mie mi s-a spus zilele trecute ca nu il educ bine pentru ca l-a trosnit un baietel in parc si el nu a ripostat,pentru ca i-a dat o jucarie unui copil si acel copil nu i-a dat o alta jucarie,pentru ca il las sa se tavaleasca pe iarba si in nisip….si exemplele pot continua.Eu sunt de parere ca fiecare stie cel mai bine cum sa isi creasca copilul si nu trebuie sa punem ”tiparul”doar pentru ca asa e moda

  3. Gandesti foarte sanatos. Modernismele de care vorbesti provin din incultura, prostie, infatuare si o concurenta prost inteleasa. Faptul ca omul prin natura lui este capabil de miracolul procrearii il face sa-si transforme urmasul intr-un trofeu, inca din frageda pruncie. Dar e de fapt o lauda de sine, o raportare tot la propriul eu, avand drept instrument copilul din dotare 😦

  4. @salmi: echilibrul e cel mai bun atunci cand si parintii si-l gasesc, cei mai multi sunt pe langa acel echilibru 😀

  5. @cris: tu nu-l educi bine si und emai pui ca al tau copchil are si moaca de smecheras tare…viitor ” bagabont curat ” hahahahhaa

  6. @silvia: am ras tare, tare, ai sa razi si tu..ba in greaca stie multe cuvinte ! 😀 ( cu romana si accentul sta mai prost )

  7. Eu cred ca fiecare copil isi alege ce vrea sa invete. I se pune pata pe ceva si aceea vrea sa stie. Si asta depinde de copil. De exemplu Ayan stie animelele, ce manaca ele si cum „vorbesc” (asta i-a placut lui sa invete). Miruna stie cartile de pe coperta celor de la Adevarul (asta a vrut ea sa i se spuna, asta a invatat si nu a stat nimeni de capul ei sa le invete). Altii vor sa stie numere, vor sa invete sa numere, sa se joace pronuntand cuvinte in alte limbi (asta ii amuza). Sigur sunt si mamici din acelea batute in cap care stau de copil pana invata, dar totusi cred ca sunt exceptii. Unui copil daca nu ii place ceva, nu cred ca invata. Asta e parerea mea 🙂

  8. @mirunaelia: oricarui copil ii repeti anumite lucruri le invata, ei asimileaza ca si buretele acum dar inanumite limite.Eu cu Ayan nu am invatat doar animalele, eu am invatat cu el si cantecele, poeziile alea 2 si am invatat si numerele alea panma la 3 constient.El invata exact ce-l invatam noi.Daca si eu m-as tine de el cu acele carti ( eu nu le-am cumparat) cu siguranta ca le va sti si el.Copilul , acum mic, nu alege ce vrea sa invete, invata ce il invata parintii, educatorul,etc.Putin mai tarziu poate sa dovedeasca talente si inclinatii spre anumite domenii si atunci manifesta si placere, pasiune,etc.La 2-3 ani asimileaza tot insa ca un burete.

  9. Tu mami care bate campii…stii prea bine ca in orice institutie de invatamant , incepand cu cresa si terminand cu universitatea sunt oameni si oameni.Ma rog , incepand cu liceul , influenta parintilor se diminueaza vizibil in ceea ce priveste progeniturile…dar peste tot exista specimene.
    Sincer zic , citindu-ti postarea , mi-ai deschis cutiuta cu amintiri din copilarie…hehehehehehe…
    Eu zic sa te inarmezi cu rabdare , sa dai cu ignorare maxima acelora ce au pus coada la pruna si sa mergi mai departe pe calea ta si a lui Ayan.Fiecare copil este UNIC….nu exista doua degete la mana sa se asemene si nici macar gemeni perfect identici…asa ca unii din aia dajdeptii sa ne mai lase in pace…toti avem loc sub soare si cine nu doreste sa stea alaturi de ceilalti , e liber sa plece in cosmos…sunt atatea planete… 😛

  10. Eu innebunesc cand vad mame care isi chinuie copiii de la doi ani cu limbi straine, cu exercitii Montessori sau nu stiu de care, cu sesiuni intregi de mutat nu stiu ce piese sau cartonase, cu zeci de carti citite etc etc. Nu mai vorbesc de programe si restrictii de parca traiesc la armata bietii copii. O prietena m-a intrebat de ce nu-i vorbesc Elizei in engleza, ca doar stiu engleza. Asa, si? N-are timp copilul sa invete engleza, de ce trebuie s-o chinui de pe acum?! Eu chiar am fost „delasatoare” ca sa zic asa, Eliza abia acum stie o poezioara si un cantecel (si alea din doua in doua silabe). Chiar nu mi s-a parut normal sa ii bag ceva cu forta in cap doar ca sa ma laud dupa aia ca stie. Fiecare copil invata anumite chestii in ritmul lui. A mea n-o fi stiind poezii dar stie sa numere si culorile la perfectie. Insa nu vrea sa citim povesti, de exemplu. Si nici sa deseneze nu-i place din cale-afara. Mazgaleste ce mazgaleste si se plictiseste. Fiecare copil are etapele lui de dezvoltare si daca mai fac mult comparatii, innebunesc.

  11. faptul ca poate ca poate ai avut nesansa ca pentru tine invatatul sa fie o corvoada nu inseamna, in mod necesar, ca si pentru copilul tau trebuie sa fie asa.
    un copil care nu luat in serios si care nu este fortat sa faca ce nu ii place va face din curiozitatea lui naturala o cale faina catre cunoastere. iar tu il poti ajuta si insoti pe un drum fain. ce poate fi mai frumos?
    maria montessori, pentru ca tot ii pomenesti numele in treacat, si-a bazat scrierile pe observarea atenta a copiilor si ceea ce a incercat sa faca a fost sa le sprijine tendintele naturale. sunt copii multi care stiu poezii sau cantece nu pentru ca cineva le-a bagat in cap cantece sau poezii, ci pentru ca parintilor le-a facut placere sa cante cu copilul, sau sa ii spuna poezii frumoase, sa imparta un timp fain cu puiul lor.
    adana

  12. @adana: acest comentariu, sa inteleg, ca ii este adresat Laurei, caci eu, una, nu ma regasesc in el, nu am comentat nimic despre montessori,etc.

Lasă un răspuns

