Gânduri " tabu "

In ultima perioada imi pun mereu o groaza de probleme asupra unui aspect din viata noastra de familie.Ma tot gandesc cand ar trebui sa incetez sa mai defilez ca o naluca dupa baie, cand ar trebui sa incetez sa-l mai iau in baie ( nu in cada , ci in camera de baie) pe Pusicel care sta cu ochii cat sarmaua la mine in timp ce ma sapunesc si desi eu ii cant si ii spun diverse chestii ca sa-l distrag, el se holbeaza la mine si la corpul meu si-mi spune cu o mutrita curioaso-intrebatoare si cu degetelul lui cel mic indreptat inspre organele cu pricina: ” ţâţi” si „puţi”. Ma fac ca nu observ ce spune, schimb subiectul dar cum ies din baie se agata de mine si ma pipaie si imi spune vesel „ţâţi”.
Eu am o idee destul de libertina in privinta aceasta, adica nu sunt genul ala care sub false pudori nu pot vorbi deschis despre niste lucruri absolut firesti si normale, doar pentru ca sunt caracterizate de altii drept subiecte „tabu” sau de natura sexuala.So what?Sexul nu face parte din viata noastra, nu e un lucru placut pe care-l face toata lumea si nu ar trebui ca toti copiii ( nu ma refer acum la cei mici , ci la preadolescenti ) sa fie informati exact pe tema aceasta?Ma gandeam zilele trecute la fatuca aia de 12 ani care a devenit mama.Oare daca-i explicau parintii aia cum sta treaba cu sexul se mai ajungea aici? Mai apoi imi aduc deseori aminte din scoala generala, cand unei colege de-ale noastre, i-a venit ciclul si a fost o adevarata tragedie pentru biata copila, care nu stia de ce si cum in mijlocul unei ore de curs , in vazul colegilor, ii picura sange pe sub scaunul de banca.M-am gandit multi ani la ea, imi imaginez ce trauma a trait copila aia la momentul respectiv.Eu am fost crescuta extrem de libertin de ai mei, taica-miu era ala care-mi explica absolut firesc si normal ( asa cum le explica si la facultate unor studente de-ale lui care habar nu avea anumite aspecte legate de ciclul menstrual) despre ziua cand am sa ma transform din fetita cu fundite in fatuca mare, cu alte responsabilitati si despre acea zi in care va trebui fireste sa accept ca luna de luna voi avea ciclu.La varsta la care mi-a venit ciclul am anuntat-o sec pe maica-mea ca si cum facea parte din mine chestuia aia de cand haul.Nu ma sfiesc nici acum sa port discutii libere pe orice tema de genul asta, nu mi-e niciodata rusine sa ma dezbrac la ginecolog -barbat ( asa cum ei privesc asta fix doar ca pe o meserie si eu o privesc fix ca pe un control medical) si de fiecare data ii cer sa ma controleze si la sani, nu mi-e jena sa intreb absolut nimic din ceea ce vreau sa aflu despre organele mele.Doar d-asta merg la medic, nu?Cu absolut toti iubitii pe care i-am avut am discutat deschis si fara falsa pudoare despre subiecte pe care se rusinau unii sa le vorbeasca dar se grabeau sa le puna in practica.
De-a lungul timpului, povestind altora despre modul in care eu si ai mei comunicam pe temele „tabu”, am fost privita cu ridicat de spranceana, probabil ca ai mei au fost etichetati ca fiind foarte „libertini”, mai ales ca taica-miu era barbatul care se transforma in „necuratul ” atunci cand purta discutii de genul cu fiica-sa.Dar taica-miu e cel care a trait foarte mult in strainatate si era super open-minded.
Am o cunostinta care era obsedata prin clasa a 5-a de organul lui ta-su.Si cum mergeam la ea, tust! la baie pe gaura cheii sa ne uitam sa vedem ce se intampla in chilotii aluia.I-am explicat exact ca acolo are un organ cu care urineaza ( exact ca si noi) dar care arata altfel.Ea o tinea mortis ca trebuie sa-l vedem.Pana la urma a fost prinsa si a primit o bataie sora cu moartea ca era un „gest degenerat”.Parinti de tot cacatul in viziunea mea!Mai bine o luau si i se explica civilizat, in termeni pentru varsta ei, ca sa i se stavileasca curiozitatea nebuna ce o avea pentru organul cu pricina.Desigur ca la 13 ani si jumatate s-a dus singura sa afle ce ascundea unul ca si ta-su in chilotii care devenisera fermecati pentru ea.
Revenind la felul in care trebuie sa ma port cu Pusicel.Mi-e destul de greu deoarce este baiat, generatiile astea sunt pe an ce trece si mai destupati la cap, media arata si promoveaza si vorbeste fara perdea de lucruri pe care ar trebui sa le stie copiii dar parca nu asa mici, internetul e doldora de site-uri cu organe in toate felurile, culorile si pozitionarile ( si nu, nu am sa-l pot controla vesnic si la orice ora pe Pusicel), unii copii vorbesc de la gradinita despre niste chestii uluitoare, deci el va avea contact cu asemenea informatii dar nu as vrea sa ma vada chiar pe mine pe post de material didactic anatomic.Deci, mame de copii-baieti in speta- cum ati porcedat cu ai vostri?Cand ati incetat sa-i mai luati la baie, cand ati incetat sa va mai imbracati/dezbracati in fata lor ?
Caci de la a vorbi si pana la a vizualiza e cale lunga, ma simt perfect ok sa vorbesc cu Pusicel despre absolut orice subiect legat de chestiile astea „tabu”, dar parca nu la fel de ok ma simt la gandul ca eu, ca si mama lui, m-as putea expune in fata baiatului meu naked.Cu fetele e mult mai simplu, ca si tatii cu baietii, ce fac eu ma pune in dificultate.So, ceva pareri nu ar strica sa citesc, ceva sfaturi, ganduri de la voi.
P.S: ma gandesc ca e mult mai simplu sa vorbiti in mediul virtual, cele care sunteti pudice.As vrea insa sa aflu si pareri pro si pareri contra despre a vorbi deschis cu al tau copil despre sex si implicatiile acestui act.

30 comentarii la “Gânduri " tabu "

  1. @shmeny: dar vei discuta cu Olga deschis despre chestiile astea sau vor fi subiecte tabu?cand te va intreba anumite aspecte legate de tema sexului te vei fofila sau ii vei raspunde ?

  2. Buna,
    Mie mi se par relativ ok comportamentele descrise de tine: dezbracat, baie de fata cu copilul pana la varsta de 1-1,5 ani sau pana cand sesizezi ca el atribuie si alte semnificatii organelor sexuale decat exclusiv pentru hranit, cum sunt sanii.
    pe la 1-2 ani el va manifesta interes pentru propriile organe sexuale atingandu-le si in jurul varstei de 3 ani se va stabili clar o anumita identitate sexuala.Mai exact va face deosebiri intre ce organe sexuale are o fetita si un baietel.
    Parerea mea e ca prin simplu fapt faptul ca iti pui intrebarea cam cand ar trebui , sa renunti, ai deja un raspuns dat tot de tine.
    Referitor la partea cu vorbitul liber , vreau sa te felicit pentru atitudine.Mi se pare foarte ok si de bun simt faptul ca nu incerci sa creezi mituri ( gen ce se ascunde in chilotii celuilalt sex).Personal cred ca oraganele sexuale ar trebui numite si explicate copiilor de la varsta foarte mici, pe intelesul lor.Astfel nu le dai senaztia de tabuuri si primeste o confirmare ca e ok sa fie sexul care este , la fel cum sunt ok si persoanele de sex opus.
    Felicitari inca o data pentru atitudinea deschisa!

  3. @alinacomendant: Buna, multumesc pentru vizita si pentru explicatia pe masura, banuiesc ca esti psiholog?! 😀 Cred ca adultii care au fost crescuti mai libertin sunt mai putin pudici, se impaca foarte ok cu corpul lor, sunt mai putin introvertiti in anumite relatii, nu isi fac atatea probleme in a discuta franc si liber cu oricine despre absolut orice.
    In schimb foarte multi adulti care au fost crescuti destul de inchistat si cu mituri diverse pe tema sexualitatii au probleme in viata de cuplu chiar datorita acestei pudori de care nu se pot debarasa.Toate lucrurile la vremea lor trebuie explicate copiilor, pe intelesul lor, dar neaparat explicate si sa fie informati.

  4. o sa vorbesc, sigur. de cand o sa inceapa sa ma intrebe, o sa incerc sa-i spun pe intelesul ei. nu vreau sa-i dau senzatia ca e ceva interzis, ca dupa aia… am fata, repet! 😀

  5. Tii minte faza cu celebrul „cornetel” pe care a facut-o fi-mea? Desi nu am baiat banuiesc insa, din experienta mea ca mama de fata, ca undeva in jur de 3 ani incepe „momentul” in care va trebui sa faci niste separari …pentru ca tot atunci incep si tiradele si intrebarile. La partea cu vorbitul despre subiecte „tabu”, iti dau dreptate cu singura mentiune ca atata timp cat este mic incerc sa adaptez explicatiile varstei fara a folosi poate termenii utilizati in mod normal.In alta ordine de idei sa stii ca am constatat (apropo de curiozitatea nebuneasca de avedea ce si cum) ca din momentul in care i-am explicat ce este cu „cornetelul” ala pe care-l au baietii si nu-l au fetitele si-a pierdut complet curiozitatea fata de „obiect” si nu a mai fost tentata sa afle mai multe amanunte….ciudat este insa ca, in asemenea cazuri apare cealalta fateta: de cand a aflat ce-i cu cornetelul se simte atat de „libera” si de neconstransa de „rusine” incat are puternica tendinta sa intre peste taica-su in baie, dar nu pentru a se uita si pentru a-i arata nu stiu ce, pentru a-i da telefonul care suna…chestii din astea.
    Inca o chestie si ma retrag…la noi acum, deci peste varsta de 3 ani, incepe sa apara sentimentul de „rusine” in ceea ce priveste goliciunea propriului corp in fata altora. Nu, nu i se trage de la mine pentru ca singurul lucru pe care i l-am zis eu este ca „e rusine sa plece cu chilotii in vine de la baie, mai ales cand sunt straini in casa. A stat la noi o saptamana unchiul ei, mai bine zis unchiul sotului si ea se inchidea in camera sa se schimbe si se rusina toata daca acesta intra peste noi cand o schimbam seara. …de asta zic ca eu cred ca „marile intrebari” la care chiar vei fi nevoita sa dai raspunsuri vor aparea in jur de 3 ani ! Hai ca m-am lungit tare. Pup

  6. Eu una am vazut-o pe matusa mea cum s-a comportat cu verisorul meu, si ea nu se ascumdea de el.Bine, nu umbla goala prin casa frecvent, insa cand o vedea in chiloti nu era un lucru rusinos, iar verisorul cu pricina are acum 35 de ani si nu are nici o „problema”.
    Eu Ioanei i-am explicat cand s-a apropiat de varsta de 3 ani ca fetitele au „pui” si baieteii „cocosel” pt ca era tot dupa tati prin casa si cand a inteles nu a mai fost un lucru asa ciudat.La gradi sunt dusi impreuna la baie si intr-o zi mi-a zis ca a vazut cocoselul lui Karen(colegul ei) ,pe unde face el pipi. Eu zic sa-i incurajam sa ne intrebe, pt ca momentul potrivit sa le explicam e atunci cand ei intreaba, cand devin curiosi, ca sa inteleaga, sa nu isi faca ei idei gresite care mai apoi sunt mai greu de schimbat.Asa cum ai zis tu, la gradi ei vorbesc intre ei si unul vine cu o idee, altul cu alta si iese o harababura si au tendinta de a face singuri un lucru tabu din lucrurile necunoscute lor.

  7. Fata babei…grea treaba , caci cate bordeie , atatea obiceie-sau trebuia scris cu „ee”?
    No , ca sa iti exemplific din „egzperienta” mea de mama de flacau….sa incep de la potopul lui Noe si sa iti zic ca si eu am fost crescuta de niste parinti mai libertini in gandire.Daca tata ,totusi , a fost mai pudic in casa , in sensul ca avea 3 fete in batatura si cu mama 4 , daca se mai pune si ea , mama in schimb a fost cea care defila ca si tine prin casa.Si la noi tata a discutat deschis cu noi 3 si cand am avut curiozitate ca si colega ta , de a spiona pe gaura cheii , ni s-a spus si explicat care ,ce si cum e treaba si ni s-a si desenat , daca a fost cazul.Ca atare , atata eu , dar si surorile mele defilam , cum spui tu , acum , in propriile noastre case.
    Revenind la mine , eu nu m-am ferit de Alexandru si cand copilul a cerut diferite explicatii , am avut un atlas anatomic si am explicat.La varsta lui Ayan l-am ignorat ca si cum era ceva extrem de firesc sa ma vada asa , insa cum spui tu , la vremea gradinitei si apoi a scolii , intrebarile s-au schimbat si am trecut la explicatii firesti si normale , am descoperit impreuna corpul uman si microuniversul pe care el il reprezinta pe Pamant.
    Ca atare , desi Marius comenteaza la aparitiile mele golase prin casa , Alex este de o indiferenta cum rar vezi la un adolescent fata de goliciunea mea….La asta adaug faptul ca fiind deschisi la cap amadoi,Alex si cu mine , am discutat impreuna cu el despre propria lui dezvoltare adolescentina si perioada de pubertate….Am considerat ca a te feri si a te rusina cu propriul corp este o prostie…si decat sa afle ce il intereseaza de la altii , mai bine ii spun eu.
    Aceeasi chestie si referitor la Alala 😀 , povestim , aratam daca e cazul , explicam si studiem….e mai bine sa stie , afland in cuvinte pe intelesul ei.
    Si pentru ca ai amintit de colega ce a patit-o cu ciclul in ora de curs , n-as vrea sa ajunga si Luana una din acestea si mi-am amintit de copila unei colege de servici de a mamei mele , ce habar nu avea ce este ciclu si cum se produce si la primul ciclu s-a sters cu vata cu spirt , zicand ca e ranita….nu mai spun ca s-a facut toata rana, spirtul arzand pielea fina.Si alt exemplu l-am auzit sufocandu-ma de ras , povestit de matusa mea , care a fost socata in noaptea nuntii vazand „dispozitivul” sotului cu par,ea nestiind ca si ‘mnealor au par pe jos……. 😀 E grele! 😀
    No , eu zic ca ce sti tu si simti tu e cel mai bine si nu cred si nu voi crede niciodata ca pentru educatia unui copil exista un stas , un standard….si chiar de ar fi , eu nu l-as urma,e clar…. 😀
    Iti doresc sa ai puterea sa gasesti cea mai buna solutie pentru tine si puiul tau nazdravan!
    Sper ca sunteti mai bine!
    Va pup cu drag!

  8. Sunt perfect de acord cu tine,doar ca eu o sa ma dezbrac tot timpul in fata copiilor mei(am si fata si baiat).Eu imi doresc sa fiu cea mai buna prietena a lor si orice intrebare ar avea sa pot sa le raspund fara nici un fel de problema.Ma bucur ca mai sunt mame care gandesc ca mine si procedeaza la fel si eu tocmai de aceea procedez asa pentru ca orice informatie sau problema aveam am cautat-o in alta parte deoarece imi era rusine de parinti si nu as vrea sa se intample la fel si cu copiii mei.Mi-as dori ca, copiii mei sa stie de la mine tot ce tine de aceasta viata si sa-i pregatesc pentru ea fara nici cea mai mica retinere…sa stie cand sa fie respectuosi,sa stie cand sa fie parsivi si nu in ultimul rand sa stie ca pot fii inselati in dragoste si sa apeleze la noi ca parinti ca la niste prieteni.Cred ca ai raspunsul singura, deoarece ti-a prins bine in viata ca parintii au fost asa cu tine si la fel sa fii si tu pentru copilul tau.Ma-s bucura daca parintii ar fii mai degraba priteni pentru copiii lor indiferent de ce sex au acestia.

  9. Draga ayandari, Matei al meu a fost alaptat la san pana la varsta de 1,9 ani si inca si acum mai iubeste si pupaceste sanii; cat despre organele sexuale, lui Matei i-am explicat de la primul semn de curiozitate ca mami/fetele cu (exemple nominale) are/au „cip-cirip”, iar el, tati/baietii are/au „cuculeana” ;asta e porecla pe care si-a asumat-o ascultand cantecul „cuculeana lugojeana…”. Asta a dat nastere multor situatii comice cand auzea cantecul respectiv…, dar deviez de la subiect. Una peste alta, Matei a inteles ca exista diferente intre fete si baieti, iar asta i-a mai potolit curiozitatea vis-a-vis de organele in discutie si a acceptat totul ca pe ceva firesc. sigur ca doreste sa vada si sa atinga, dar ne fofilam amuzati, delicat, fara ca Matei sa simta indepartat, fara sa facem mare caz din asta; spunem: „Da, fetitele au cip-cirip si baietii au cuculeana. Mami este fetita, tati e baiat. Cred ca e suficient si fara prea multe amanunte, iar Matei ia toate aceste diferente ca ceva firesc. Sigur ca Matei sta langa cada si ne studiaza, dar nu-l indepartam nici eu, nici tati, ci doar lasam sa se intrevada mai putin decat putin, ii distragem atentia spre bucuria de a face dus , decat asupra unor amanunte, iar ele trece firesc peste toate. Cred ca o semi-nuditate este de dorit decat sa-ti oripilezi propiul copil; nu putem stii niciodata ce e in capusoarele lor, mai ales ca sunt unici, diferiti si nu poti intui ce face „click” in mintile lor fragede. Si-a descoperit sexul la varsta de 1 an, si de atunci si pana acum la varsta de 2,3 ani inca se studiaza, se joaca, si-si „chinuie” posesiunea masculina in fel si chip, mult mai rar ce-i drept, dar e ok; nu-i spunem ca e rusine sau altceva de genul acesta; e doar o noua descoperire si cu timpul se va „impaca” sa o aiba.
    Imbracatul si dezbracatul e ceva firesc, iar Matei stie ce este, cum arata si cum se numesc articolele de lenjerie intima si nici nu vad ce e de ascuns aici.
    Cat despre educatia sexuala libertina, sunt Pentru; gandeste-te numai cate mame/femei/prietene/vieti ar fi salvate daca un control medical de specialitate ar deveni firescul zilelor noastre. Nenumarate. Eu am prietene care sufera din cauza prejudecatilor de acest gen si nu e normal!!! Prea multa suferinta!!

  10. Mie mi-e mai usor ca am fete…dar ma dezbrac de fata cu ele si defilez prin casa dupa dus :). Amandoua stiu de mici cum arat si acum nu mai prezint nici un interes :).
    Insa recunosc ca m-a ajutat mult o chestie, aici in Suedia…mergem des la inot, la bazin. Vestiarele sunt normal pe sexe. Dar mamele isi aduc baietii(am vazut chiar si baieti de 7-8 ani la care se uita Silvia cu mare interes :)) la vestiar cu ele…dusurile sunt intr-o incapere pe peretii laterali, deci toata lumea vede pe toata lumea. Mamele circula dezbracate total acolo, apoi de la dus la vestiar la fel…eu la inceput eram putin jenata, chiar si de fetele mele dar si de restul femeilor, insa acum e perfect normal, m-am adaptat :). Asa ca nici acasa nu mai avem secrete. Insa sotul meu nu umbla dezbracat :). El are doua fete :). Si el de ex. nu o vede pe Diana dezbracata.
    De vorbit vorbim deschis, la nivelul fiecareia. De ex. Silviei inca nu am putut sa ii explic desi m-a intrebat vazand o reclama, la ce folosesc femeile tampoanele…am ocolit spunandu-i ca va afla mai tarziu ca acum nu stiu sa-i explic…Diana a avut deja ciclu si a fost normal totul, povestisem despre asta, ea imi povestea despre prietenele ei la care cum le venise, etc. Eu cred ca e OK pana e mic sa te vada goala, asa pana pe la 3-4 ani, nu va fi curios sa se uite la baie la fete :).

  11. @salmi: stiu ca in strainatate ( mai ales in tarile nordice) sunt extrem de libertini unii cu altii si eu sunt pro libertinaj.Imi place ca ii cresc total diferit de noi si uneori mult prea spartan pentru parerile balcanice.Totusi, anumite lucruri ( ca doar si eu tot in Balcani traiesc si am idei ca atare) sunt impinse pana la extrem in viziunea mea.Adica mi se pare cam prea mult in fata unui adolescent sa defileze mama si tatal dezbracati.Este cam la fel cum l-ai pupa pe gura atunci cand in el clocotesc si fierb hormonii.Dar asa gandesc eu, poate ca daca as trai acolo as vedea altfel situatia.
    La voi e mult mai simplu pentru ca tu ai 2 fete si poti haladui cat doresti , sotul tau e mai privat de haladuiala :-D, Silviei cred ca e ok sa-i explici mai in joaca despre tampoane, oricum va afla curand de la prietene, colege, etc.

  12. @Ana Maria: nush cum se face dar de fiecare data imi dai cate-o duma de rad pana lesin.Cum frate sa se sperie matusa? 😀
    Revenind la oile noastre, am zambit cand ai spus ca Marius se scandalizeaza cand defilezi golasa, la noi este la fel , D. mereu imi spune ca am baiat si nu e ok cum defilez.Dar asta pentru ca el a venit dintr-o educatie plina de tabuuri si de „rusini mari”.Tocmai pentru asta eu nu vreau ca si Ayan sa devina un inhibat sau un nevropat in disperarea lui de-a afla ce-i si cum este cu sexul si corpul omenesc.Exact cum spuneai si tu, copilul trebuie sa-si priveasca corpul ca pe ceva absolut normal.Imi place mult cum ii cresti pe Alala ( pana la urma noi asa o sa-i zicem 😀 ) si pe mustacila adolescentul.Si mi-ar placea sa am si eu o pereche ( fata si baiat) ca s-ar mai usura situatia.Dar daca ma fericeste Dumnezeu cu 3 barbati in casa?Nah, atunci sa ma vad cum voi defila ca o stafie 😀 pupice multe

  13. @Oana: eu am specificat ca trebuie sa li se explice clar in termeni pentru varsta lor, ca doar nu o sa te apuci sa le spui cine stie ce cuvinte deocheate! 😀 Desigur ca-mi amintesc cu „cornetelul”, e bine ca are si rusine intr-o oarecare masura ( altfel s-ar dezbraca fata jena si la gradinita, la dansuri,etc.), eu zic ca e ok sa intre si peste taica-su in baie acum la varsta ei ca sa-si potoleasca dorinta de a-i spune, ceva :-D.Ma bucur ca vad atatea mamici cu idei libertine pentru ca asta inseamna copii dezinhibati si liberi in gandire pe viitor.Va pupam dragelor si sanatate maxima!

  14. @ceci: ma bucur mult Ceci sa descopar atatea mame care gandesc ca si mine, ma bucur ca societatea s-a schimbat si nu mai vede lucruri normale ca fiind lucruri de nediscutat cu proprii copii, am sa continui sa defilez desigur 😀 si am sa continui sa il educ in sensul asta libertin.Te mai asteptam pe la noi!

  15. @Maria:eu il las sa ma atinga, sa ma mangaie, sa ma pipaie ca sa vada cum este si sa-si potoleasca setea de cunoastere.La fel si cu taica-su, il analizeaza la baie apoi se analizeaza pe el.Si eu l-am lasat linistit sa isi „chinuie” propriul trup cat a dorit, niciodata nu i-am spus ca nu e voie sau sa-l cert.Ii indepartam firesc manutele cand ii puneam pampersul si discutam clar ca aia este „puti” in contextul in care el isi cunoaste perfect tot trupul.Ultima parte a comentariului este exact ceea ce gandesc si eu, oare cate femei si-ar fi salvat vietile sau nu ar mai fi ajuns la cancer daca si-ar fi invins pudoarea asta de-a merge la medicul ginecolog la timp? Din pacate asa au fost crescute si educate, asa era atunci societatea si nu poti acuza pe nimeni de nimic.Macar noi, generatia noastra si cele ce vin dupa noi, sa ne educam altfel copiii.

  16. Eu cred ca voi incerca sa-i vorbesc deschis fetei mele, pentru ca in vremurile astea (destul de degenerate trebuie sa recunoastem), n-as vrea sa ma trezesc cu ea gravida la 12 ani. Pe de alta parte ar trebui si nitica precautie sa nu ajunga sa considere ca sexul este perfect normal cu oricine si la orice varsta atat timp cat se protejeaza. Sunt totusi mama ei si oricat m-as da mare si tare parca tot as vrea sa fie fata mamii cea cuminte si la locul ei 🙂

  17. @Deea: acum intram deja in alt subiect: ce inseamna „fata mamii cea cuminte si la locul ei”? Adica daca faci sex nu mai esti la locul tau sau cum?Noi vorbim acum nu de copii ( ca sa se inteleaga ca nu-s dusa cu pluta sa fiu de acord ca fetite de 12-14 ani sa faca sex ) ci de adolescenti ( dupa 16-17 ani) si peste varsta adolescentei.Ca mama de fata cred ca nicicand nu vei fi impacata cu ideea ca fata va face sex ( indiferent ca va incepe viata seuala la 16 sau la 24 ani ), asa cum tatalui in genere nu-i va placea aproape niciun barbat pentru fiica lui :-D.Eu nu-s de acord cu ceea ce ai scris tu: ” sexul este perfect normal cu oricine” ( ca nu trebuie sa creada asta).Ba da, sexul este perfect normal ( oricine asta ce inseamna?Ca doar nu s-o dezbraca pe strada sa il ia pe primul venit, nu?) cu oricine ii place si o place, atat vreme cat nu este facut pentru bani, este facut cu cap si protejat.Despre orice varsta am subliniat faptul ca discutiile astea nu-si au rostul pentru copii mai mici de 16 ani.Tocmai asta este rostul comunicarii deschise cu copiii pe aceasta tema, sa-i faca stapani pe informatii si sa nu se arunce orbeste cu capul ianinte in relatii sexuale aiurite.In plus, marea problema a tuturor tinerilor o reprezinta protejarea, macar de-ar constientiza toti cat de necesar e un amarat de prezervativ in zilele noastre cand virusii si bolile venerice sunt la tot pasul.

  18. Mai mami, si aici e acelasi cantec. Nu facem nici streaptease in fata lui, dar nici nu ne ascundem. Momentan nu-i problema, singura chestie care ma pune pe ganduri este ce va spune el in public, pentru ca la varsta asta nu are secrete :D, dar lucram si la asta, sa nu dea din casa, ca stii si tu cum e cu unii „moaaama, ai auzit ce fac aia”.

  19. @Chibit: bey si daca da din casa ce mah?sau ti-e frica ca te fac inca unii „denaturata”? 😀 Serios vorbind, e ok sa nu spuna din casa , nu mereu ne reuseste sa ii facem sa nu povesteasca ( mai ales and sunt cu alti copii de varsta lor) insa ceea ce se petrece in sanul familiei lor.Ne ramane doar speranta ca pe asemenea subiecte nu vor dezvolta inca discutii :-D, pana atunci defilare placuta! va pupez

  20. Ayandari ai dreptate, scuza-ma, am fost nitel off topic ca aici se vorbea de copii mici. Sa zicem ca eu am elaborat putin si am ajuns la adolescenta :). Sa nu te superi te rog. Faza cu „fata mamii cea cuminte si la locul ei” a fost mai mult o gluma, asa ca intre mamici care nu se impaca niciodata cu ideea ca plodul ei va face sex intr-o zi :), exact cum spuneai si tu.
    Cat despre faptul ca sexul este normal SUNT PERFECT DE ACORD CU TINE 🙂 🙂 Eu sincer chiar vorbeam despre pustoaicele prea mult zeloase care se dezbraca pentru primul venit…. si spun asta pentru ca stiu cazuri concrete.
    Si acum ca sa fiu si eu on topic, eu am o fetita de un an si 4 luni. Ma dezbrac in fata ei si se uita curioasa la sanii mei, iar intr-o zi a venit cu sutienul meu si mi l-a bagat pe sub bluza :). Oricum e mai simplu pentru mine ca am fetita, sunt curioasa cum va proceda taticul ei, chiar trebuie sa purtam o discutie despre acest subiect.
    Pupici

  21. @Deea: nu trebuie sa te scuzi pentru nimic, aici purtam discutii libere a si sexul 😀 ) fara sa ne suparam.Despre plozii nostri care vor face intr-o zi sex …sa nu crezi ca daca eu am baiat la usa sunt mai linistita.Iaca nope! Sunt chiar si mai nelinistita caci la o adica mingea e in terenul advers si face ce vrea cu ea.Daca as fi avut o fata poate eram nelinistita din alte motive decat sunt acum ca am baiat.Si cu unii si cu altii temerile pentru boli, sarcini si alte chestii care pot aparea in urma sexului sunt aceleasi si la fel de mari pentru o mama.
    Despre fetita ta…draga de ea iti aduce sutienul fiindca a vazut ea probabil ca il pui cand te imbraci :-D, ce scumpa! va pupam dragelor

  22. @adra_bell: lasa mey ca tu ai o pereche si e mai simplu, defilarea e mai ampla :-D, va pupez si lasa lucrurile sa vina de la sine, toate se vor aranja cum nici nu te gandesti sau banuiesti.Cand ne vedem sa mangai burta ca sa se ia si la mine? 😀

  23. Si eu am un baiat, si eu sunt libertina si ma dezbracam in prezenta lui,dar pe la 8-10 ani am sesizat ca discutiile includ comparatii intre fetele de varsta lui vazute la strand si detalii ale corpului meu; nu e confortabil gandul ca poate acest comportament „prea” libertin ii va dauna in viata lui intima in care „e normal” ca orice fata sa se dezbrace imediat in fata lui, si va avea probabil un „etalon de-acasa” care chiar daca e perfect nu este ceea ce are el nevoie.
    As zice ca dupa 8 ani sa nu ne aruncam dupa perdea daca intra peste noi in baie dar sa incercam sa-i aratam si ca suntem pudice, lucru care desigur ne va placea la viitoarea nora, nu? Oare v-ar placea o nora care umbla dezbracata in prezenta tatalui ei, a fratilor, iar apoi in fata socrului, etc?
    Am mai citit ca in SUA prin 1970 s-a demarat educatia sexuala libertina in scoli, lucru care a dus la o gresita intelegere a libertatilor sexuale, ajungandu-se la imbratisarea educatiei hedoniste (fa ce vrei atata timp cat iti place si nu deranjezi pe altul) avand ca urmare o crestere a sarcinilor nedorite la adolescente desi consumul de contraceptive era in progres, o crestere ingrijoratoare a numarului tinerilor care nu se mai casatoresc, de la 1/3 inaite de 1970 la 2/3 dupa 1980, inmultirea cazurilor de boli. In consecinta organizatiile de profil cauta sa propovaduiasca acele istorii, povesti si filme ale relatiilor de „caracter” in care un el si o ea se casatoresc se cunosc,se iubesc, se respecta zeci de ani „pana cand moartea ii va desparti” si sunt inconjurati de dragostea unei familii numeroase. Dar asta inseamna constrangeri, compromisuri ca sa fie intelegere. Din pacate ce strici in 20 de ani repari in 2 generatii sau mai multe. M-am cam intins, dar…

  24. @dalila: Postarea mea se referea la copii pana in 8 ani, atunci deja sunt maricei si cam stiu cu ce se „mananca ” anumite lucruri in privinta sexelor si a sexului, deci trebuie sa fim cu „perdea” oarecum atunci si desigur si de mai devreme…
    Cat despre nora mea, daca mi-ar placea sa defileze goala in fata tatalui si a fratilor ei?Chiar nu m-ar interesa…in privinta lui barbata-miu 🙂 desi poate i-ar placea ca la batranete sa mai vada o carne proaspata, mi s-ar parea deplasat pentru fiul meu ca nevasta-sa sa defileze dezbracata prin fata tatalui lui.

  25. si-atunci teoria despre „viata libertina” in familie e numai pentru mamici si baietii lor?!! mamicile se vor gandi daca si cand sa puna perdeaua in familia ei , dar daca nora (chiar noi suntem nurori-femei libertine) a crescut in familia ei la fel de libertin, de ce devine jenant sa umble goala in prezenta familiei sotului ei?!! sau oriunde?!! …fiecare afirmatie poate deveni titlul unei dezbateri cu multe pareri pro si contra; in situatia asta ar disparea „comportamentul pudic” sau cum vi se pare? daca baiatul de 8 ani, in tabara ii zice invatatoarei (care nu mai e tanara) ca se poate dezbraca in prezenta lui, ca mama lui asa face….si e OK!

  26. @dalila: eu cred ca vorbiti aici despre 2 lucruri total diferite ca si conceptie, uan este viata libertina in familie si alta este printre straini.Mie imi suna intrebarea asta ca si cum de ce nu as merge eu la servici sa ma dezbrac in chiloti ca doar stau cu ai mei colegi de dimineata pana seara,nu?Sunte, ca o familie la o adica caci mai mult timp imi petrec cu ei decat acasa.
    Ca ar umbla goala in fata mea, repet, este o chestie perfect normala, dar in fata unui socru batran?! Mi se pare deplasat prin prisma faptului ca socrul este in definitiv un strain ( nu exista legaturi de sange), pentru ca e ciudat ca sotia fiului lui sa se despoaie in fata socrului cu sotul ei de fata, e aiurea caci nici eu cand voi fi in varsta nu voi haladui goala prin fata cuscrului pe motiv ca acum suntem rude.
    dar daca se poate si altfel..eu nu comentez, fiecare e liber sa actioneze dupoa cum crede de cuviinta!

Lasă un răspuns

