Taierea motului – dilema mea

Acum ca ne-am lamurit si cu domnia, am alta dilema.Da asta-i una d-aia colorata maxim! Ne-am trezit noi ca nu i-am taiat copilului motul si e cazul s-o facem, cat de curand.Am ditamai markerul in popou ca nu am niciun chef sa organizez iar nush ce party , dar nici acasa nu pot incapea cam 30 persoane.Doi la mana, am zorit si naii care din varii motive au tot amanat, am pus piciorul in prag si am zis ori alba, ori neagra, da plodu’ nu mai poate sta cu pleata atata de mare, mai ales acum cand intra la colectivitate.Pleata io oricum vreau sa-i las, da’ vreau o pleata aranjata, cu o forma in capul ala, nu asa crescuta pleata a la Mozart.
Asadar iata-ma nevoita sa organizez taierea ” motului ” ( asta suna tare aiurea 😀 ).habar nu am de unde sa incep, cu ce s-o iau, ce ar trebui sa fac, se cer indepinite anumite traditii or wtf?
Care aveti mila de o biata mama nestiutoare in ale traditiilor si-n ale babismelor, haidati oameni dragi cu o vorbulita , doua, trei sa ma ajutati sa organizez si io tambalaul asta.( traditii, ce ia nasa, ce trebuie sa iau eu pentru nasi, daca trebuie, copilul ce trebuie sa faca, ce punem pe tava, restaurante faine si nu foarte scumpe pentru 30 persoane,etc.)

13 comentarii la “Taierea motului – dilema mea

  1. @Laura: m-ai salvat Lauras, hai sa va pregatiti de petrecere ca sa vedem ce branza si-o alege si plodanski asta al meu 😀

  2. @laura: da, da si neaparat oglinda de stomatolog ( daca nu a ajuns ma-sa dentist , macar copilu’ ) si un bisturiu ca sa se faca estetician sa le repare pe toate „doamnele” din zona 😀 ( sau sa le coloreze, dupa caz! )

  3. @Ana: ei nu vor nimic si nici nu stiu care-s obiceiurile noastre din sud ca-s ardeleni.Desigur ca i-am intrebat.

  4. Eu la taiatul motului am facut ca si o zi de nastere obisnuita. Fara cadou la nasi, deoarece se da cadou atunci cand dai colacii, iar noi i-am dat la botez. Pe tava pui ce iti trece prin cap, iar motul la noi se lipeste intre 2 monede cu ceara de la o lumanare. Asa e la noi. Acum depinde si de zona.

  5. Nah , in sud e mai complicat , decat la ei….Acuma eu zic sa nu te ambalezi prea tare cu obieciurile , s-au tot schimbat si complicat de-a lungul vremurilor.
    Eu stiu ca la nasi nu se da lataiat de mot….stiu ca finutul/finuta primesc obiecte de pret.
    Eu una asa am procedat si nu am primit nimic , dar nici nu am dorit.
    Cea mai bine stiuta datina este cea cu tava de pe care motatul isi alege ceva.Cat despre chef..asta e motiv de bucurie si veseleala…. 😀
    Spor la treburi si succes in tot ce intreprinzi!

  6. @denysa: am intels ca la turta se dau si colaci,la mot parca nu, cadou nasilor nu se face deci si la raman diverse obiceiuri.merci mult Denisa

  7. @Ana Maria: la ei este total diferit fata de noi asa incat si nasa si eu suntem picate din cer 😀 Am gasit deja si carciumioara , ramane sa vorbim sa vedem daca e liber si-n rest m-am lamurit ieri scotocind netul cu obiceiuri diverse si traditii de la mot.Saru’mana mult , oricum 😀

  8. Nici noi nu am dat nimic la nasi,a fost ziua lui obisnuita,cu cativa invitati si dupa ce am adus tortul i-am pus pe tava diverse(el a ales cheile, cartea DE RUGACIUNI si o carte cu povesti:) ).Dupa aceea,i s-a taiat motul de catre nasi,cate un firisor de sus,jos,dreapta,stanga si s-a lipit de un banut cu ceara de la lumanare.Eu i-am prins si un mot de-a dreptul in varful capului si i l-am taiat ca sa-l am amintire:)

  9. @suri: bine ai venit la noi, in primul rand, apoi tinem pumnii sa fie bine la mot.Nu ne zici si ceva detalii lefgate de felul in care oprganizati „taiatul motului”?

Lasă un răspuns

