Constatare din pamant

Salina de la Praid, ne aflam la sub 200 metri sub pamant intr-o uriasa mina de sare.
De multe ori am fost intrebata ce facem 4-5 ore zilnic in salina timp de 15-18 zile cat stam in Praid anual.Cum de rezist atatea ore si nu ma plictisesc groaznic?!
Acum stau pe o banca mai retrasa si timp de o ora m-am uitat la forfota din jurul meu fara sa fac absolut nimic.Am stat si am privit fara sa ma plictisesc macar o secunda.Este atat de animata salina incat si 7 ore daca as sta aici nu cred ca m-as plictisi ever.
Ce am vazut timp de o ora?
– in biserica se tine o slujba catolica momentan ( in fiecare zi a sapatamanii se tine o slujba a altui cult religios astfel incat toti cei din salina sa poata merge intr-o zi a saptamanii la biserica si sa se roage fiecare pe „limba ” lui )
– se joaca badminton
-se joaca ping-pong
– se dau pe net la greu multi oameni
– se asculta muzica
– se face gimnastica
– un grup de copilasi de vreo 10-12 ani fac un antrenament de aikido
– parinti ce-si plimba carucioarele cu bebelusi
– oameni care mananca
– oameni care pur si simplu se tin de mana, vorbesc relaxati si zambesc
– se joaca carti, rummy, table si zaruri
– locurile de joaca pentru copii sunt un mare furnicar multinational
-se povestesc istorii mai vesele sau mai triste
– se doarme pe banci in paturi
– se fotografiaza de catre impatimiti diverse sapaturi in sare
– se leaga amicitii care tin sau nu si-n exteriorul salinei
Este un loc unde suntem mai umani, mai buni, mai civilizati, mai veseli si mai relaxati.Nu se tine cont de limba ce o vorbesti, nu se tine cont de etnie sau de locul de unde vii, nu se uita nimeni cum si de unde esti imbracat, daca mananca cineva o coaja de paine ti se ofera, daca se joaca ceva la masa la care te asezi esti invitat sa participi la joc, daca nu ai loc sa stai pe banci lumea se inghesuie sa-ti dea o bucatica de banca pe care sa te odihnesti.
Odata ce se urca cele 182 de scari de la iesire si se ajunge la usile care dau spre autobuzele ce ne urca la suprafata, redevenim iar cei dinainte: imbranceli, alergari sa se prinda un loc, certuri pentru locuri, invective, oameni incrancenati si sovinisme, se striga diverse lucruri dureroase pentru unii, se urla cu jigniri la adresa copiilor bolnavi ai unora.Ma ingrozeste comportamentul animalic al unora, mi-e scarba de moarte atunci cand cei mici sunt amestecati in mizeria adulta.
Si ma gandesc…si ma gandesc zilnic…sa ne mutam oare sub pamant la 200 m ca sa redevenim mai buni, mai umani, mai civilizati?Sa ne mutam toti intr-o uriasa salina in care sa ne avem ca oamenii si nu ca animalele?Ma intreb…

11 comentarii la “Constatare din pamant

  1. Pingback: Constatare din pamant - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. …Of, Amira… asa bine se potriveste postarea ta cu starea mea sufleteasca din aceasta perioada… Mai bine acolo, sub pamant, cum spui tu…

  3. @dANAE: Mai Danutule nu vreau sa mai aud din gura ta asa ceva, ai 2 frunze minunate de crescut si nimic pe lumea asta nu conteaza in afara lor! Eu sunt doar mirata maxim cum aici aceeasi oameni pot fi buni, umani, civilizati iar afara devin niste fiare.Ma gandesc ca o fi aerul de vine, atmosfera in care traim.Probabil aici, la sare si sub pamant devenim mai ok.Pupici

  4. Eeeeee. o fi lumea la Praid mai civilizată… căci în salina din Turda, ultima oară când am fost, eram cu burta la gură (cu puțin înainte să nasc) și a trebuit să urc cele 9 etaje sau câte sunt până sus, pe scări de lemn înguste, pentru că nimeni nu m-a lăsat în față la lift… iar coada la lift era de câteva sute de persoane și nu mă ținea spatele să stau atâta în picioare, aveam dureri îngrozitoare.

    Acuma spune-mi că așa îmi trebuie dacă m-a pus Aghiuță să mă duc la salină, ditamai gravida cât elefantul! 😀

    p.s. Acuma îți scriu mail, sunt o toantă și am uitat complet că nu ți-am răspuns! 😦

  5. @Ana Maria: am uitat Anuto ca nu ti-am raspuns la comentariu.Mea culpa, cred ca tot de la aerul salin :-D.Nu stiu exact ce se intampla dar e clar ca lumea e mai ok jos decat atunci cand suntem la suprafata 😀

  6. @Carlitos: aici nu e lift si chiar azi ma gandeam -in timp ce caram caruciorul copilului 180 trepte – de ce puii mei nu pun si astia un lift pentru parintii care au copii mici?La Turda nu am fost dar am auzit ca-i super faina salina.Si da, chiar asa, cine te-a pus sa mergi in salina femeie gravida?Stii ca iti scade tensiunea in salina?Daca pateai ceva?
    Chiar ma gandeam sa-ti scriu eu un comentariu sa-ti spun ca duminica venim in Cluj 😀

  7. draga mea Amira ma bucur enorm ca ai revenit asupra deciziei de a nu mai scrie pe blog.am avut probleme cu pc si nu am citit cateva zile blogospera dar am recuperat astazi.ma bucur pentru voi ca sunteti din nou in vacanta si imi pare rau ca ai avut parte de incidente neplacute in blogospera.am citit ca lui Ayan scump ii ies maselutele si ca nu este intr-o forma foarte buna.sper ca acum papa din nou normal si ca este tot un zambet.va pup cu drag

  8. @sarah: te pupam draga noastra, incidente neplacute avem toti in blogosfera ( tu stii mai bine decat mine care-i treaba cu nebunii din jurul nostru ) , au trecut furtunile in paharul cu apa si ne vedem de treaba noastra.Ayan e mult mai bine, i-a iesit deja maseaua si se simte foarte bine.Ai grija de tine!

  9. Buna ziua,

    Va contactez pentru a va propune un parteneriat.
    Parteneriatul consta in afisarea unui link pe site-ul dvs, in schimb, eu va voi adauga un link pe http://catalinix.blogspot.com, http://retetemancare.wordpress.com si http://www.jocuri-barbi.net .

    Daca sunteti de acord , adaugati urmatorul cod :
    Jocuri de gatit

    sau

    Titlu si Descriere : Jocuri de gatit
    Link : http://www.jocuri-mancare.com

    Astept mail-ul dvs. de confirmare .

    O zi buna in continuare !
    Catalin
    ijocuricopii@gmail.com

Lasă un răspuns

