Lacrimi si emotii la Giulesti

Ceea ce s-a intamplat aseara la maternitatea Giulesti m-a marcat extrem de profund.Unu la mana ca m-a impresionat ingrozitor faptul ca o mama care asteapta 9 luni, plina de sperante, vise si o mare iubire sa-si vada micul pui, il naste si nici nu are ocazia sa-l vada macar 1 minut viu, doi la mana ca se putea intampla cand am nascut eu.
Fix acum un an am stat si eu si Gugulfix in aceleasi locuri unde ieri seara a avut loc explozia aceea si tragedia ce a urmat incendiul.
Am citit diverse pareri despre „mizeria ” din Giulesti.Mie, personal, in Giulesti chiar nu mi s-a parut murdar.Eu sunt putin obsedata de igiena si de curatenie, am niste pitici gravi pe cap si la Giulesti cat am stat chiar a fost curatenie luna.Asta la ATI si la bebelusi.In saloane este drept ca am vazut si gandaci, mizerie insa nu.Era dezinfectat totul si spre deosebire de alte spitale, in Giulesti nu am auzit ca bebelusii sa fi contactat diversi streptococi sau stafilococi.
Sala de operatie arata impecabil, curatenie maxima si sterilizare la fel. La ATI am stat 24 ore si ne-au pazit continuu cate 3-4 asistente, ni s-a dat continuu atentie, am fost monitorizate toate mamicile non-stop, paturile aproape toate noi, aparatura de ultima generatie si multa atentie din partea tuturor.Mutata in rezerva am avut ce-i drept tratament preferential, era curatenie luna si stateam numai 2 in camera, toaleta impecabila, hartie igienica, asternuturi care miroseau a steril, telefon in camera, telefon pentru asistente, o anticamera unde ne tineam florile si unde ii primeam pe cei veniti sa ne viziteze.
La bebelusi , la etajul 2, erau in permanenta cu ei 2 asistente, eu am urcat intr-o zi in afara orei de vizita si nu erau nesupravegheati, ba din contra, erau si 2 medici acolo.Langa camera bebelusilor exista 2 camere unde stau neonatologii in permanenta, asistente, infirmiere.
Copiii se stie ca nu-s lasati sa fie imbracati cu scutece de acasa, ci ii imbraca ei cu scutece sterile din maternitate.E adevarat ca lui Ayan ii dadusera un body mai marisor si putin rupt sub brat, dar in privinta curateniei…era super curat.Singurul repros ce as avea sa il fac celor de la neonato ar fi faptul ca dupa ce mi l-au spalat pe cap l-au asezat in dreptul geamului deschis ( era totusi luna mai si racoare afara seara) si faptul ca le-am dus absolut tot pentru igiena pielii si l-am scos din spital plin de eritem fesier, semn ca nu-l schimbau suficient de des sau nu mi-l dadeau cu ulei de corp.
Dar altfel…super monitorizati copiii.Chiar nu inteleg cum s-a putut ajunge la tragedia asta, chiar nu-mi pot explica unde Dumnezeu au fost asistentele alea in clipa cand s-a declansat incendiul, cum s-a putut sa ia foc un salon in care existau niste vieti la inceput de drum.
Nu am sa inteleg niciodata de ce este nevoie de asemenea tragedii ca ai nostri guvernanti sa se trezeasca din nesimtirea ce ii caracterizeaza si sa ia niste masuri in sistemul sanitar din Romania.
Daca pana acum imi spuneam ca si cel de-al doilea copil l-as naste la Giulesti fara nicio problema, de ieri seara lucrurile stau complet diferit-mi-e frica de moarte sa nu se intample o alta tragedie.Nu s-a dat niciun raspuns in legatura cu situatiile in care unele viitoare mamici se aflau pe masa de operatie in timpul exploziei, fiind in cezariana.Ce s-a intamplat cu mamele si bebeii aceia?Unde au ajuns si cum s-a incheiat operatia? Ca in timpul ueni operatii ca cezariana chiar nu poti opri absolut toate sursele de curent si nici nu o poti muta in alt spital in timpul sangerarii aceleia abundente.Sunt atatea intrebari la care as dori sa aflu raspunsul…
Pe imbecilul ala de ministru l-as da imediat jos din functie, as schimba si niste asistente si ceva personal din maternitate, dar pe de alta parte ma gandesc ca o tragedie ca asta se poate intampla oriunde in tara asta cu-n sistem medical atat de bolnav!
Sunt foarte afectata, Dumnezeu sa-i aiba in paza pe micii ingerasi care au pierit ieri si familiilor lor multa putere pentru a depasi situatia tragica in care se afla!
Iar noua, celor care am scapat vii si nevatamati ( am ajuns sa ne bucuram cand iesim zdraveni din spitale, in loc sa mergem cu sufletul impacat ca acolo ne vom pune sigur pe picioare si vom iesi perfect sanatosi) sa dea Dumnezeu sa nu ni se intample niciodata asemenea tragedii cumplite!

14 comentarii la “Lacrimi si emotii la Giulesti

  1. Eu sunt mama unui baietel de 1 an si 4 luni,Matei,iar ieri si azi am plans in hohote tot uitandu-ma la tv.
    Este ingrozitor ceea ce s-a intamplat…parerea mea este ca managerul spitalului trebuia sa faca inspectii amanuntite aparatelor electrice si instalatiilor. De fapt, cred ca asta ar trebui sa fie facut in orice spital sau institutie.

  2. @Madalina: sa-ti traiasca baietelul sanatos, intr-adevar este groaznic de trist ceea ce se petrece zilele astea cu acei ingerasi.In acceptiunea mea cele mai vinovate sunt asistentele care i-au lasat singuri pe bebelusi.Daca era cineva cu ei acolo cu siguranta se puteau salva mai multi copilasi.

  3. in acelasi spital am nascut si eu, copiii mei amandoi au stat in aceeasi sala care acum doua zile a ars. acum, ma decisesem sa il nasc si pe cel de -al treilea tot acolo, in loc sa ma indrept spre privat. asta pentru ca primii doi au avut ceva de luptat dupa nastere, iar acolo am avut siguranta (?) ca au parte de cele mai bune ingrijiri. doar era mandria spitalului, salonul de prematuri, nu? este dureros ce s-a intamplat, eu una nu imi pot reveni sub nici o forma.

  4. @bogdana: bine-ai venit la noi desi intr-un moment atat de trist.Eu am aflat ulterior ca salonul de prematuri a ars si noi nu am stat acolo, dar indiferent unde am fi fost pe mine ma doare cumplit ceea ce s-a intamplat.Ma ingrozeste gandul ca puteam fi oricare dintre noi in acea situatie.Si ma supara faptul ca dr.Marinescu este aratat cu degetul si criticat.Nu era la ora aia in spital si nu el este cel care trebuia sa pazeasca copiii.In fine…eu cred ca Giulestiul” si-a cerut drepturile” din nefericire cu pretul unor vieti.Va fi modernizata cu siguranta maternitatea si acolo vor fi pe viitor ingrijite mamicile ca pe ochii din cap.Cu o bruma de speranta licarindu-mi in suflet sper si cel de-al doilea copil sa-l pot naste cu acelasi medic minunat care din nefericire activeaza doar in respectiva maternitate.
    Sarcina usoara si nu te mai stresa!

  5. pai cam acelasi caz e la mine. doctor mult prea bun, prietena de familie de 20 de ani, sunt ca si copilul ei, nu as naste cu nimeni altcineva. ghinionul ei ca activeaza in nefericita maternitate.

    cat despre marinescu, aici se face o greseala care e mult prea mult intalnita prin toate spitalele din Ro. una e sa fii medic de exceptie, alta e sa fii manager de exceptie. sunt doua lucruri complet diferite, iar din pacate, la capitolul manager, nu cred ca excela. si e pacat, ca tot istoricul fantastic ca medic sa fie distrus de o greseala manageriala.

    si trebuie si el tras la raspundere, deoarece atata timp cat orice antreprenor este reponsabil de tot ce se intampla in subordinea sa la fel trebuie sa se intample si in cazul lui. imi pare rau din nou trebuie sa spun asta, dar astea sunt responsabilitatile lui.

  6. @bogdana: exact asta discutam eu cu sotul meu, cat de bun este Marinescu ca si medic dar cat de slab pregatit sau poate chiar deloc pregatit pentru a fi manager de spital.Cat de urat se poate incheia o cariera stralucita din cauza unei nenorociri neprevazute.Cred ca era perfect sa fi ramas doar medicul cel nemaipomenit fara a se fi implicat in manageriatul maternitatii.
    Da, stiu ca va fi tras la raspundere, probabil si sanctionat, ideea era ca s-a scris mult prea urat despre el si Marinescu o avea o mare vina pentru tragedie, dar chiar nu era un „porc” asa cum am citit pe anumite site-uri. (mentionez ca eu nu am nascut cu el, dar am avut ocazia sa-l cunosc indeaproape si pe el si pe sotia lui – niciunul n-au nicio treaba cu nesimtirea si cu aroganta )

  7. aici, romanul e tare slobod la gura, si personal prefer sa nu citesc comentariile de la diverse articole sau de pe anumite forumuri, ca mi se face rau de cata prostie si rautate gratuita poate zace in mintea umana.

    revenind la el, sau la orice doctor din lumea asta, este practic imposibil sa faci management de performanta, operatii, nasteri fertilizari si alte n consultatii si sa le faci pe toate bine. aici e clar ce a lasat pe planul doi, din pacate.

  8. @bogdana: ca e slobod la gura e una, dar ca sa fii mereu cu sabia la brau e alta.Am crezut ca numai eu observ in ultima perioada ca s-au inmultit nebunii si prostii care stiu doar sa arate cu degetul, eventual in spatele unui anonimat.Spun asta legat de subiectul Giulesti pentru ca acum toata lumea ( inclusiv presa) dau cu pietre in cei de acolo in urma tragediei.Da, ok, desigur ca e ingrozitor ceea ce s-a intamplat, dar de ce inainte de asta nimeni nu a facut atata caz la reusitele medicilor de a da viata din nimic sau de a salva vieti, exact cum ai scris tu! Isi dau acum cu parerea ( ca si-n cazul Madalinei) diversi si diverse personaje care n-au pasit niciodata in Giulesti, care n-au avut contact cu lumea de acolo si nici atat cu medicii din conducerea maternitatii.
    Am dat chiar acum delete unui comentariu facut de o tuta care ma intreba ce rost are articolul asta in care am scris eu cat de monitorizat a fost copilul meu acolo, „ii incalzeste cu ceva pe parintii care-si aduc copiii in sicriu acasa?” Iti dai seama ce fel de oameni ridica degetul si acuza niste somitati, daca ei nu au inteles ca atat postul meu , cat si al tau, cat si al Andrei,etc au fost postari pline de indignare si mirare in legatura cu intamplarea tragediei, deoarece noi chiar am avut parte de un tratament super ok in acea maternitate, tratament pe care pur si simplu l-am expus pe bloguri.
    Se pare ca Bogdan Marinescu va fi exclus de la conducerea maternitatii ( a cerut-o mr.Cseke) asta in cazul in care nu-si da demisia onorabil.

  9. :))) eu am zis ca e destula cenzura pe lumea asta, si la mine nu vreau sa fie. asa ca mi-am asumat pe blog ca voi primi si comentarii mai putin prietenoase, cu conditia sa fie decente. accept discutiile in contradictoriu si polemicile, dar in limitele bunului simt.

    nu am numai vorbe de bine despre ce experientele mele acolo. copiii au primit tratament preferential pentru ca am pompat bani la greu in doctori si in asistente. alaptam la cerere, eram sunata in rezerva, dar asta se facea plasand strategic bani in buzunare. plasare care imi castiga un telefon la urmatoarea trezire, si un zambet larg pe fata.

    dar nu pot contesta profesionalismul celor de acolo, si nici nu pot generaliza. Nu pot adopta o atitudine extremista de genul toti sunt niste prosti si niste lichele, atata timp cat acest lucru nu e adevarat. iar cei care o fac, cu parere de rau, dar sunt niste nimeni.

    PS: imi pare bine ca v-am gasit 🙂

  10. @bogdana: pai accept si eu comentarii de toate soiurile dar cand vin de la aceeasi oameni care m-au mai „hartuit” si-n trecut fara niciun motiv intemeiat consider ca cea mai ok atitudine este ingnorarea.Daca mi-as scoate iar coltii ar continua mai inversunat, asa incat am renuntat si ignor!
    Despre experienta mea acolo am scris si eu detaliat cand am nascut, am scris atunci si pro si contra dar am fost acolo si imi pot da cu parerea.Eu am un principiu: daca nu traiesti pe pielea ta anumite lucruri nu poti judeca si nici nu poti critica.Abia cand traiesti pe propria-ti piele anumite experiente iti poti da cu parerea si poti avea o atitudine ostila sau nu fata de anumite lucruri, oameni,etc.
    P.S: eu va citeam de mult timp, dar nu am comentat niciodata si te-am gasit plagiata in unele bloguri si m-a distrat tare!

  11. Cine cine? Daca a mentionat sursa e de bine , daca nu e trist, dar nimic nu ma mai mira inntara asta, pe bune!

    Ma bucur ca ma citeai, imi pare rau ca nu te-am descoperit mai devreme, dar oricad sunt FERICITA cand gasesc OAMENI adevarati. Inseamna ca mai e o speranta pentru Ro.

  12. @bogdana: nu a citit sursa si nici nu te-a copiat adliteram, a fost doar ca la scoala, preiei ideile principale si faci un tot mai apoi 😀

  13. Din punctul meu de vedere cred ca sistemul trebuie revigorat de principiu de la cap…nu de la coada…deoarece e deja imputit..parerea mea, de ce nu se fac astfel de controale inainte de intamplarea unor tragedii precum cazul nefericit din maternitatea Giulesti?

Lasă un răspuns

