Update la 14 luni

Nu am mai scris in ultima perioada cam ce progrese a facut Gugulufix.Pe zi ce trece, ne intelege tot mai mult si tot mai bine, vedem progrese intr-un ritm ametitor, face chestii care ne bucura si ne simtim mandri ca e asa de dashtept, imita tot si este numai ochi si urechi la tot ce-i in juru-i.
La nivel lingvistic:
– mama ( asociaza acum si persoana cu semnificatia cuvantului caci a avut o perioada cand spunea mama multor chestii )
-tata ( la fel ca si la ” mama ” )
-caca ( nu m-am prins inca la ce se refera exact cuvantul asta, caci in niciun caz la semnificatia lui din limba romana )
– gaca ( inseamna gata )
– bau ( de la cucu bau )
-nei, nei ( tatalui meu )
– baba ( maica-mii, jur ca nu l-am invatat eu asa ceva 😀 )
-dai, dai ( sa-i dau ceva cand doreste )
-nana nana
– mu mu ( cum face vaca )
-papa si asociaza si cu o miscare din buze cand vrea sa manance sau aude cuvintele ( mancare, apa, ceai, foame, sa mancam, sa bem )
Vorbarie multa de tot dar total neinteleasa, scoate diverse sunete.Spre exemlu ieri D. a avut o criza de fiere si a vomitat extrem de mult.La un moment dat eu am coborat din casa si au ramas ei doi.In acest scurt interval cat am lipsit, D. a mai dat o runda la rate si cum m-am intors acasa, Ayan s-a dus glont la baie, si-a pus mainile pe wc si scotea un sunet exact ca si cum ar fi vomitat :-D.Mi-a fost clar ca l-a vazut pe D. si acum imi arata ce s-a intamplat 😀
Din punct de ve4dere motric:
– merge singur prin casa, total nesustinut, face ture prin toata camera
– sta pe vine, se ridca in picioare singur si se aseaza pe vine singur
-se urca si coboara din patul mare
– iese din patul lui si se urca singur in patutul lui ( este patut care are la un capat un fermoar si se desface ramanand o gaura destul de maricica )
– cand oboseste sa mearga pe jos , o ia in patru labe si are o viteza de neimaginat
– are o forta uriasa pentru varsta lui ( ridica cu o singura mana o sticla plina cu apa de 2 l )
– stie sa ridice manutele sus cand il dezbrac de bluze si i le scot pe cap, stie sa ridice picioarele pe rand cand ii scot pantalonii
– cand ii spun ” mergem afara” face cu mana semnul „pa” si imi aduce pantofii sa-l incalt
– telefoanele le duce la ureche sa vorbeasca si la mobil apasa pe butoane sa se lumineze ecranul dupa care il apropie de ureche si vorbeste.Cand s-a stins lumina de pe ecram repeta operatiunea
– incearca sa manance singur, are la masa o lingurita in mana cu care vasleste prin mancare si apoi o baga in gura, paralel cu ce ii dau eu
– bea cu paiul absolut orice bautura si cu sticla cu tuturus
– suzeta nu mai are de la 10 luni si jumatate, nu suge nici degetul dar isi baga mana in gura pe rand, fiecare deget cand il mananca gingiile
– are 4 dinti sus si doar 2 ( incisivii centrali ) jos
– cand face treaba mare, merge la baie si bate in usa sau merge si se pune langa baie strigandu-ma
– stie sa deschida si sa inchida usile
– urca scarile tinut de-o mana
-stie unde-i limba, unde-s ochii
– stie sa faca miscarea de pieptanare cu peria ( asociaza pentru multe obiecte actiunea pe care o facem cu ele sau la ce le folosim)
– seara cand il ung pe corp cu crema se unge si el si intinde crema pe bust 😀
– imita masina si stie ca acelasi sunet il face masina de spalat si masina de facut paine
– cand vrea ceva imi cere cu o mana sau cu ambele manute deschizand si inchizand pumnisorii si scotand un sunet gen :” iii, iii ”
– cand apare D. acasa tipa ingrozitor de bucurie, da din picioare si se lasa languros pe spate
– este extrem de tandru, ne pupa ( ne mozoleste pe fata ) si ne ia de gat, isi lipeste fata de a noastra, daca il chem si-i spun :” hai sa ne iubim putin, da-mi un pupic” vine si isi apleaca fruntea sa-l pup
– baie facem numai in cada mare, cu covoras antiderapant si sta in picioare, se sprijina de faianta si se intoarce dupa cum ii spun, dreapta -stanga )
– seara , in sfarsit, il pun in patul lui si dupa ce-l pup si-i spun rugaciunea ( momente cand sta in picioare spirjinit la margine de pat ) se aseaza pe burta ca o broasca si se culca singur ( am scapat de luat in patul mare , la noi si bibilit )
– dupa ce bea laptele inchide capacul de la cana cu pai si mi-o intinde spunand ” gaca” ( adica a terminat )
-este foarte prietenos cu ceilalti din jurul lui, zambeste mereu, nu pleaca insa fara mine nicaieri ( doar cu mama sau tatal meu )
– este foarte darnic, imparte tot ce are cu ceilalti
– musca ingrozitor, cum ne prinde sau pe cine prinde si se acomodeaza cu persoana respectiva, capseaza pana la sange.
-este timid la inceput, daca nu cunoaste, se ascunde dupa mine si studiaza persoana bine de tot, dupa care face numai nazbatii
– daca vorbim mai multi adulti si nu e bagat in seama, urla pana ne tiuie urechile sa -i dam atentie
– nu sta nicio secunda intr-un loc, cotrobaie peste tot, umbla prin toate lucrurile, are damblaua ascunzisurilor ( baga ciorapii la chiloti si chilotii la parfumuri )
-mananca si bea mai mult cu mana stanga, isi foloseste in continuare mai mult mana stanga ceea ce ma face sa cred ca va fi stangaci
– nu-i place sa fie murdar, la masa consuma 10 servetele, se sterge cu ele pe par in timpul mesei 😀
– daca face rele si ridic tonul, pune buzita de jos si vine repede si ma ia in brate, isi ascunde capul in poala mea :-D, mi-e mila de mor atunci de el, dar tot il mustruluiesc 😀
-daca ii interzic ceva, vine si ma baleste putin, ma ia de gat si apoi fuguta sa faca ce nu i-am dat voie ( santajist mic ce este ! ) 😀
– mananca bine , are 5 mese pe zi : dimineata bea 270ml de lapte Nestle Junior 1+, la ora 11 mananca un fruct sau un iaurt cu fructe, la pranz mancare , dupa somn pe la ora 18 ia o gustare tot din fructe , cu biscuiti sau lapte cu orez/gris/fidea si seara iar bea 300ml de lapte
-doarme toata noaptea de pe la ora 22:30 pana dimineata la ora 9 – 9:30
– in fiezare zi, la pranz, doarme 3 ore ( la somnul asta stau langa el pana adoarme si uneori ne mai si ” luptam ” ca nu s-ar culca niciodata, nu-i ajunge timpul de cotrobait ca sa il iroseasca si cu-n somn de dupa-masa 😀 )
Cam asa se prezinta Guguluf la 1 an si 2 luni, sunt multumita de progresele facute pana acum.

14 comentarii la “Update la 14 luni

  1. Pingback: Update la 14 luni - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Felicitari, ai un baiat istet si precoce. Sa fie sanatos, voios si cu pofta de joaca si dragalit tot restul vietii!

  3. @Laura: multumesc draga mea.Serios e precoce?Ca nu pot face comparatii, dat fiind faptul ca nu stiu prea multi copii de varsta apropiata lui 😦

  4. Waw, chiar e precoce daca stie sa se intoarca in stanga-dreapta.Cunosc copii care nici la 4 ani nu stiu.Apropo de partile corpului l-am filmat si eu pe Eric cand imi arata toate cele:)) Am sa ti-l trimit;)Ai primit numarul meu de tel?

  5. Felicitari !Flacau in toata regula!Faceam niste comparatii intre Ayan si Daria si majoritatea se potrivesc si ei cu exceptia mersului , pe care inca nu si l a insusit 😉 si a dintisorilor, pe care ii asteptam sa iasa.Merge pe langa mobila , se tine de mese , dar inca nu merge nesustinuta.In rest vad ca suntem pe aceeasi lungime de unda , la multe chestii.Bravo inca o data.E important sa fie sanatos si voi la fel , restul vin de la sine ;).Pupam cu drag!

  6. @alexandrescudaniela: saru’mana mult.Si al vostru sa va traiasca ca si Stefalberi este un dulce 😀

  7. @Sabina: da iubita mea, am primit numarul, l-am notat si daca bvreodata am nevoie dau tarul.pupici

  8. @povesteadarieinicole: saru’mana Dani, fiecare copil are ritmul sau de dezvoltare, nu e bine sa fie grabit cu nimic.Urasc concurenta facuta de unele mame intre copii si mi se pare o idiotenie sa grabesti un copil in dezvoltarea lui.Asa cum si adultii sunt total diferiti si copiii se dezvolta dfiecare in ritmul sau.Vorba ta, sanatosi sa fie ca restul vin ele toate la vremea lor.Va pupam si noi

  9. Da, e precoce, sa stii. Eliza abia acum deschide usa si arata partile corpului. Dar cred ca depinde si de ce il invata si ii repeta fiecare parinte. La noi clantele sunt mai sus, de exemplu, asa ca neajungand la ele, nu le-a putut deschide. Acum ca deschide usa, stam cu usa de la intrare incuiata, sa nu faca vreo boacana sa iasa pe hol 🙂 Asa ca grija mare!

  10. @Laura: usa de la intrare e mai inalta si nu ajunge la clanta si-n plus noi stam mereu incuiati si ferecati cu 10 lacate :-D.Desigur ca depinde mult si de ceea ce il invata fiecare parinte, eu ii repet zinic de 100 ori diverse, ii arat animale si-l intreb cum fac, stie deja cum face vaca dar asta pentru ca am fost educatris si am obsesii de mama zurli.La varsta asta nu e normal sa stie un copil asa ceva.Sunt copii si de 3 ani care habar n-au chestiile astea si ajung dupa un an de gradi sa fie mai buni decat cei care au venit cu ele invatate de acasa.Deci…nicio graba.

Lasă un răspuns

