Cu tristete din Slanic Moldova

Iata-ne ajunsi, de ieri de la pranz, intr-o statiune unde m-a dus mama ani de-a randul ,copil fiind, ca sa ma trateze de diverse afectiuni orl.Daca in urma cu 15 ani -cand am fost pentru ultima oara aici- lasasem un mic paradis la Slanic Moldova, statiunea denumita „Perla Moldovei” , azi am gasit doar un loc lasat total in paragina, fara sa se ocupe nimeni sa investeasca nimic in nimic.Este atat de trist sa gasesti niste locuri in care ai atatea amintiri, locuri splendide pe care strainii le-ar exploata maxim si ar face bani grei, lasate total in paragina.
Am venit aici cu gandul la baza mare de tratament ce exista odata, baza unde ma gandeam sa-mi fac niste masaje pe coloana pentru durerile ce le am, sa fi facut si eu si Puchitel niste aerosoli cu izvoarele sarate si sulfurate, sa fi facut si niste gimnastica medicala.Unde? Baza de tratament-imensa candva si cu forfota continua- azi este inchisa si exista doar un corp foarte mic unde vom vedea luni ce proceduri de tratament mai exista.
Aseara am facut o plimbare la izvoare, ne-am luat apa sa bem si daca odata drumul spre izvoare era plin de lume, de vanzatori ambulanti cu tablouri, cu fructe de padure proaspat culeasa, de diverse suveniruri cu si din statiune, azi e totul pustiu.Pustiu in sensul ca nici turisti nu am vazut, sunt cativa dar in mare parte statiunea e goala.Hotelurile la fel, goale ochi, restaurante inchise, magazine goale si cu anunturi „de vanzare” la tot pasul, parcul este singurul care a ramas frumos ingrijit dar si aici domneste o unda de tristete, chioscul care odiniara era plin de fanfara care canta vesel azi e gol si pustiit.
Am avut un gust amar, mi-am amintit ce distractii erau odinioara aici in vacantele mele de vara, mi-am amintit cat de mult asteptam sa vina vara sa revin in Slanic si sa reiau vechile prietenii innodate cu un an in urma.S-a dus totul ca un fum, am concluzionat si pentru prima oara in viata mea afirm ca dupa ’89 tara a fost distrusa complet, suntem un popor de handicapati care ne meritam soarta, nu stim si nu vrem sa exploatam bogatiile si frumusetile naturale pe care le avem, nu stim sa facem bani din ceva ce ni se ofera gratuit de catre natura.Mare pacat!
In rest…numai de bine.Pensiunea e bestiala, mancarea la fel ( se stie ca in Moldova gatesc niste bunatati de moare lumea ), aer curat, soare si cald.Puchitel in mare actiune la locul de joaca al pensiunii si nu numai, umbla si cotrobaie peste tot, cauta in toate colturile pensiunii.Noroc ca suntem singurii turisti momentan si nu deranjeaza pe nimeni.
Alte vesti curand, acum plecam la izvoare sa ne plimbam ( zilnic 4 km dus-intors ).

12 comentarii la “Cu tristete din Slanic Moldova

  1. Mare pacat, iti vine sa plangi cand vezi ce potential turistic avem si ioc exploatat! Si multe alte natii care nu au fost nici pe sfert inzestrate de Mama Natura cu frumusete de munte, padure, mare, exploateaza fiecare pietricica si raulet, creand o poveste in jurul lor si aducand turisti gramada. Mare pacat! Vacanta placuta si sper sa gasesti, totusi, ceva sedinte de tratament!

  2. Offf,ca atat de multe lucruri cu fundul in sus s-au strans in tara asta,ca nu stiu cati ani si oameni ar mai trebui ca sa le indrepte!!…Imi vine in gand cum aici exploateaza fiecare colt de natura ramasa neconstruit ,ca sa amenajeze un parc,unde la sfarsit de saptamana mai fac ba un targ,ba un spectacol pentru copii,ba un concurs de ceva,iar in Romania unde exista hectare de natura superba nu se face nimic!
    Cand veneam acasa cu masina sotul meu se oprea si cate doua ore in munti,pe la Vatra Dornei ca sa stea si sa se uite,intins in iarba,la aer curat!Si ca el au reactionat toti prietenii nostri pe care i-am adus in vacanta in Romania.
    Sper ca in ciuda gustului amar,sa aveti parte de vreme buna,sa va relaxati si sa va incarcati plamanii de aer curat!…Si mancati niste branzoaice si pentru mine!-)))

  3. cand am fost eu acum 2 ani, era gasca pe dinafara. cei drept nu m-am uitat ce se petrece inauntru. parcul l-am remarcat si eu ca e ingrijit si era ceva coada la izvoare. dar ai dreptate, ce pacat ca s-a ales praful de tot ce era mai acatarii prin tara. tin minte ca am fost odata cu ai mei, cand eram la scoala, si erau carca studenti , era Lucian Mihalea&Song, Divertis, Compact, etc. Nu aveai unde sa arunci un ac. Misto vremuri.
    Ptr mine a fost la fel de deprimant cand am fost la Neptun. Bai, cand ma duceam acolo pe vremuri parca eram in strainatate, acu’ ma si mir cum de nu s-au darmat hotelurile alea. Pana si Amfitreatul, de care efectiv eram vrajita mi s-a parut parca mai mic.

  4. Asa se intampla cu toate locurile candva frumoase si incantatoare…din pacate….aceeasi dezamagire am avut-o si eu la Herculane, un loc pe care il iubeam la nebunie cand eram mai mica, acum e lasat in paragina…
    Macar e bine ca pensiunea e misto, mancarea buna si ca Ayan e vesel si se simte bine :).
    Distractie placuta si sa aveti parte de vreme frumoasa!
    V-am pupat!

  5. Exact asa s-a intamplat si cu Borsecul. Am ramas interzisa cand am fost ultima data acolo. Efectiv iti vine sa plangi. Si-ai batut joc de tot ceea ce a fost frumos odata.

  6. wow, singurii turisti in sezon? super marfa! bucurati-va de aerul curat, de liniste si de racoarea muntelui! pupici din bucurestiul canicular din bucataria unde fac doua feluri de mancare si coc ardei la 40 de grade 😀

  7. @Laura: sa inteleg ca ai o mana pe laptop si cu alta coci ardeii?:-D Mmmmmm ce bunataturi prepari 😀 yum-yumi si pupici

  8. @mirunaelia: si la Borsec mergeam in vacanta si la Tusnad.Nu am fost de multi ani acolo dar nu cred sa se fi investit nici prin locurile alea in mod substantial.Pacat!

  9. @svea: Gabriela asa este, am fi putut sa aducem bani grei in tara prin turism, daca eram putin mai civilizati si personalul mai amabil cu servicii putin mai calitative puteam fi fruntasi la turism international prin bogatiile si minunatiile pe cae ni le ofera patria.Din pacate nu suntem capabili de asa ceva. 😦

  10. @Oana: asa este Oana, in alte tari se ocupa intens de promovarea turismului in zone care nu ofera ochiului atata splendoare ca si tara noastra, dar acolo sunt oamenii mai normali si mai nationalisti.Noi ne vindem tara pe nimic!

  11. @miha: hai ca azi s-a umplut pensiunea, au mai venit turisti in statiune,probabil erau speriati de ploile ce se tot anunta.pupici

  12. Specific noua , romanilor.Tot ce e frumos si merita exploatat ori distrugem ori lasam sa se distruga singur.Pacat , avem o tara frumoasa pana la urma.Bravo pentru plimbarile pe jos in aer curat, ocazie cu care Ayan isi perfectioneaza mersul ;).Pupici

Lasă un răspuns

