Papanasi

Zilele trecute( mai exact duminica) m-a apucat o nebunie sa fac papanasi.Am scrbolit tot netul in gasirea unei retete usurele si rapidfe ca sa ne satisfacem fiecare pofta.Am gasit ceva, am mesterit si a iesit o chestiune faina la gfust dar ca aspect-bleah! aratau de parca ii mai mancase unul inainte.Oricum eram distrusi de posta deci estetic sau nu, am bagat la marsupii si ne-am calmat.Azi a venit mama la mine si om batran cu experienta m-a indrumat sa fac papanasi.Au iesit niste adevaraciuni de numa’, reteta asta o scriu special pentru Ana Maria, careia i-am gadilat atunci pohtisoara si nu numai pentru ea, ci pentru toti cei care doriti si mai pofiti !
Eu am facut pentru mai multe persoane astfel incat am folosit:

  • 1 kg branza vaci dulce
  • 4 oua
  • 2 plicuri de zahar vanilat ( nu am pus zahar caci avem dulceata si pe urma sunt prea lesinatori)
  • 1 lingura de bicarbonat de sodiu stins cu lamaie
  • 800 g faina
  • 8 linguri de gris

Se framanta totul, apoi se fac bile din aluatul obtinut, se dau gauri la mijlocul fiecarei bile si se prajesc la foc potrivit.Observatia mea este ca daca uleiul este extrem de incins, se prajesc iute si tare si interiorul ramane putin cam moale si neprajit, daca uleiul este neincins suficient, ies foarte uleiosi si gretosi.Eu am aruncat duminica vreo 2-3 pana i-am nimerit macar cu uleiul.Azi i-am facut la fix !
Am putut sa fac si poze, caci duminica nu aveam ce expune 😀

16 comentarii la “Papanasi

  1. UAUUUUUUUU….. is fara cuvinte! Mah , ce faini or iesit! Super,super….Pup-o pe mamanu’ tau din partea mea si sa sti ca reteta e furata…e pusa bine la dos si am sa o fac cu proxima ocazie… Multam’ fain ca te-ai gandit la mine! Un pupat mare si din inima pentru tine! 🙂

  2. Pingback: Marti 13 « Amalgam de ganduri

  3. ce faini ti-au iesit.eu n-am facut niciodata,dar de mancat am mancat cand inca mai eram fetita mamei.mai posteaza reteta daca vrei si iti face placere.ce face cel mai scumpel bebe din lume,dragalasul Ayan??

  4. M-ati facut sa balesc destul la papanasii astia voi doua!! Ca sa fiu sincera, n-am mancat niciodata. Sau daca am mancat n-am stiut ce mananc …. hahahhaaa. Oricum, sunt pe lista de facut, mersi!

  5. @Ana: m-am gandit la tine ca noi doua ne-am luat teapa in ziua aia cu retete scrise aiurea pe net :-D.

  6. @Sarah: reteta este in postul papanasi postata, despre ce reteta era vorba ?Multumesc de intrebare, Ayan este mai bine, pleaca virusul asta de la el si e iar incet incet copilul zglobiu de dinainte.te pupam Sarah!

  7. @Petro: cu atat mai mult cu cat nu ai mancat ( sau nu-ti amintesti) baga repede o portie ca dupa nu te mai saturi.pupici

  8. Uite ca sa nu dau eu rateuri folosesc plicul pentru papanasi de la dr Oetker :-))) Si de cateva zile tot zic si eu ca fac si tot nu mai apuc, ca am niste branza dulce care se cere folosita. Pupici!

  9. @Laura: eu habar n-am avut ca exista la dr.Oetker, uite cu ocazia asta cand mai fac papanasi am sa iau si eu un plic de la dr.Oetker.Merci de pont 😀 va pup si eu fete cucuiete

  10. buna draga mea,papanasii de la plic ies niste porcarii,nu se compara cu cei facuti in casa,si reteta mea e asemanatoare ,cu diferenta ca eu pun praf de copt,cam acelasi lucru ce-i drept,si doar 400gr de faina ,se manevreaza cam greu coca fiind mult mai lipicioasa,dar cu putina faina se rezolva si rezultatul e ca ies mult mai pufosi si usor cremosi.mai pun in compozitie coaja de lamaie sau portocala,nu pun gris.pupici.

  11. ziceam sa mai postez si alte retete culinare .inca ceva,imi apare pe blogroll ca ai postat ceva cu titlul „cu televizorul omorati poporul” dar cand dau click pe titlu imi apare ca pagina nu a fost gasita.ai idee de ce nu merge ?pup la tine si la Ayan

  12. Mie mi-au placut papanasii la plic, n-am vazut nicio deosebire intre aia si astia facut de la zero. Si a fost mai usor sa ii fac asa. Noroc ca nu fac des! 😉

Lasă un răspuns

