Virusi si bolanzeala

Dupa Gura Diham unde a batut vantul tare am 3 bolnavi, mama e la ea acasa si se ingrijeste singura, eu am acasa la mine 2 bolnavi grav: D. e rupt de racit, cu febra si tuse si dureri de oase ( poate fi o vreo vrioza,cine stie?!) iar Ayan pentru prima oara in viata lui este bolnav rau.Dar rau de tot caci sta toata ziua culcat in pat si boleste.Tuseste de nu se poate, plange la fiecare puseu de tuse ca-l ustura probabil rau traheea, are in nas niste secretii ce n-am vazt in viata mea.Mi-e mila de el de mor.Fireste ca doctorita mi-a dat imediat antibiotic, eu nu am sa-i dau inca caci el nu a facut niciun grad in plus de febra.Asa ca il duc cu siropuri, cu mamaliga calda si sare grunjoasa pe piept si sper sa se simta mai bine.O sa-i fac si lui D. mamaliga calda si o sa-i tin si lui azi pe piept ca sa isi revina.Suntem scosi din circuit.
Later edit: mi-a dat doctorita o lista de 1 km de medicamente.dupa cum urmeaza:
– Eurespal
-Ventolin
-Stodal
-Nurofen
-Augmentin si Biotics ( fireste)
-Colargol
-Nurofen
-Vitamina C natural
-picaturi nazale
Din toate astea nu ii dau antibioticul momentan, sunt capoasa cu antibiotice ( incerc inca cu mamaliga calda pe piept, daca nu-i cedeaza il trec pe antibiotic ca respira tare greu) si nu ii fac aerosoli, caci da, m-a pus „fuguta” sa-i cumpar aparat de aerosoli.Pediatra asta e cam intr-o dunga, ca si cum 300 ron i-as avea „fuguta” la dispozitie dupa ce numai pe medicamentele pentru D.( nush ce mama dreq de hapuri i-a dat ) am platit 140 ron.Prefer asa cu remedii mai babesti decat cu aerosolii ei.Si colac peste pupaza mi-am uitat si incarcatorul de telefon la munte, am trimis curierul sa mi-l aduca, alti 40 ron aruncati pe fereastra.Mama ei de treaba ca iar am intrat in saptamana neagra! OFfffffffffff
iata-i si pe cei 2 bolnavi morti-copti

30 comentarii la “Virusi si bolanzeala

  1. Eu i-am mai pus Elizei sosete cu otet si i-am facut frectii cu otet pe piept si pe spate. A plans un pic dar a parut sa se simta mai bine. Ne luptam si noi cu mucii de vreo doua saptamani, nu-i mai trec 😦 Si eu refuz in continuare sa ii dau Nurofen pentru ca altceva nu are.

  2. @Laura: pai tu nu-i dai Nurofen dar mie mi-a dat antibiotic sa-i dau, am o lista de 1 km de medicamente
    pana la urma a fost viroza sau ce?

  3. Imi pare rau pentru voi! Multa sanatate!
    Amira , uneori si antibioticul are rostul lui…ca chestie , eu una fac extrem de rar febra , mi se face rosu in gat , abia ma tarai , dar febra absolut deloc si pana nu iau antibiotc nu ma dreg…
    Apropos de ce scria Laura mai sus: metoda cu otet pe picioare , adica sosete cu otet lasate sa se usuce pe picioare si frectie peste tot corpul cu otet-eu prefer cu alcool de casa , tuica de obicei-face tare bine…Cand Alex era micut ca Ayan , am cersit frunte de tuica de la cineva si cum ii curgea nasul sau se imbolnavea(si facea de alea de sarea de 40)bagam o frectie cu frunte de tuica…parca ii lua un val de pe ochi si ii desfunda nasul…avea alt tonus…Incearca si cu asta…E bun si spirtul medicinal , insa are tot felul de cacaturi in el ,daca ai avea de unde lua tuica…ar fi beton.Basca la flacaul al batran al tau , cu tot cu antibiotic(e legenda aia cu bautura si antibioticul) , da-i o tuica fiarta sau un vin rosu fiert , in care sa pui multa scortisoara macinata…in doo zile il pui pe picioare.Sa transpire bine-bine , sa il schimbi de fiecare data , sa aibe haine uscate…Scortisoara e un foarte bun vasodilatator si e recomandat in raceli si gripe…
    Nah…m-am intins ca placinta…Sanatate baietilor si mamei tale!

  4. @Ana: nu ii pot da lui D. nimic de baut ca l-a bagat pe antibiotic direct, iar are o criza de sinuzita si la el e musai antyibioticul.Cu Ayan sunt cam in ceata cu antibioticul dar vad ca mamaliga i-a dat deja drumul la bronhii

  5. Multa sanatate la baieti! Incearca sa vezi partea buna a lucrurilor pt Ayan..isi mai face niste anticorpi si data viitoare va face fata mai bine la raceala.
    Sfaturi legate de leacuri nu stiu sa dau caci deocamdata am avut noroc si am scapat fara din astea grave…o singura data a facut febra mare (dar fara tuse) si tot sosetele cu otet au fost solutia

  6. Sanatate multa la bolnaviori, mari si mici. Cu antibioticul, tu stii cand si cum e cazul sa il dai. Si eu am evitat de 2 ori si bine am facut. Insa cu aerosolii, sunt perfect de acord. Daca ai avea posibilitatea macar sa imprumuti un aparat acum si sa ii faci, ai sa vezi ca tare bine o sa ii prinda. Sau poate sunt de inchiriat la farmacii. Aici asa e (ca si pompa de san) la anumite ustensile. Inca o data, sanatate multa!!

  7. Vai de mine ce belea pe capul tău! Bine, măcar, că tu eşti pe picioare să-i poţi doftorici! E aşa de scump Gugulufixul, mititelul, cu obrăjorii în flăcări! Să sperăm că o să-i treacă repede! Sănătate multă şi însănătoşire grabnică!

  8. Sanatate !! asta va lipsea acum sa nu va priasca vacanta .. offf .
    Si eu sunt pentru leacuri babesti, noua tata ne facea frectie cu spirt sau otet ( se incepe de la picioare in sus pina la cap, schimbi sosete si pijama si dupa putin timp transpira si tb sa il schimbi ) iar mama ne punea prisnite cu faina de mustar uite aici mai multe http://www.formula-as.ro/2005/694/forma-maxima-19/prisnite-si-comprese-pentru-raceli-si-gripe-6529. Citeste cu atentie.
    Ieri la tv (o emisiune despre natura … ) vorbeau despre ceaiul de dafin (frunze uscate) contra tusei. Uite si aici tot din as, macar lui D ii poti da
    http://www.formula-as.ro/2008/813/terapii-alternative-58/leacuri-de-la-cititori-9410

  9. Incep sa cred ca medicii astia dau anumite medicamente numai pt ca sunt la moda…din ceea ce ne-au spus noua homeopatii de aici,n-are niciun rost sa dai Un medicament homeopatic(gen stodal),imnpreuna cu antibiotic,ca e apa chioara…si daca tot dai antibiotic ,limiteaza-te la ala,ca o sa curete si rau si bun,nu vad rostul celorlalte…Nurofenul,daca are febra,da…mai ales seara,sa poata dormi si sa se simta mai putin batut cu ciomagul si cum e si antiinflamator,e bun daca are gatul rosu…dar ,daca i-ai dat antibiotic,din nou,nu-i vad rostul…Ma rog,trebuie sa fie o confuzie si in capul lor…
    poate o sa para o prostie,dar cu Matteo am incercat-o si a functionat cand avea nasul infundat..L-am luat in brate si ne-am bagat sub dus,cu apa cat mai calda..Vaporii aia respirati i-au desfundat nasul …daca reusesti sa stai macar 15 minute e ok.Iar daca nu poti sa-i faci aerosoli,pot functiona si traditionalele inhalatii,alea cu prosopul in cap deasupra oalei de ceai de cimbru,ca e antiseptic…important e sa respire aburi calzi..imi dau seama ca e greu sa faci asta la un copilas asa mic,dar poate al tau o ia ca un joc si reusesti…
    Iar mai mucolitic si antitusiv decat siropul de ceapa fiarta cu miere si lamaie eu n-am gasit altceva…
    Imi pare rau ca dupa un paste asa frumos trebuie sa va confruntati cu asta,dar va doresc sa treaca totul in graba!!!

  10. @Martha: multumim frumos, sunt putin panicata ca el nu fost niciodata bolnav atat de rau si cu tusea asta m-a dat gata, mititelul nu poate respira deloc si are niste ochi inlacrimati de numa’.Sper sa faca anticorpi ca sa reziste bine ca o sa-mi iasa peri albi.

  11. @Petro: nu exista de inchiriat deloc, pana la urma voi lua si eu un aparat de aerosoli si diseara incepem si antibioticul ca este din ce in ce mai rau.Mi-e frica tare de felul in care tuseste, poate e normal asa dar fiind prima oara atat de rau ma sperii

  12. @Florentina: la el e grava faza cu sinuzita, am scris eu undeva pe blog la postarea cu salina, pe el l-a bagat direct pe antibiotic ca are antecedente nasoale.multumesc oricum pentru ajutor 😀

  13. @Cris: am citit ma Matzi dar nici nu mai stiu ce sa fac,zau, mama mi-a zis ca e de antibiotic la cum este de bolnav.

  14. @Oana: iubita de diseara cand il bag pe antibiotic scot si Stodalul, oscilococcinum, prospanul, n-are niciun rost sa-l chinui cu atatea siroputri din moment ce vorba ta , antibioticul curata tot.Are amigdalita , asa mi-a scris pe reteta si cred ca il doare gatul cumplit ca abia a mancat azi, nu putea deloc inghiti sarmanul meu copilas.I-am dat Panadol pana acum dar nu s-a ameliorat nimic, l-am trecut pe nurofen.mamaliga calda i-a deschis bronhiile si acum tuseste copt de tot dar nu-si tine limba in gura de mult ce tuseste.

  15. Va dorim si noi multa sanatate.Nici nu vreau sa ma gandesc prin ce treci.Al meu bebe a facut saptamana trecuta doar intr o singura zi febra 39 si nu stiam cum sa o dreg .Iar de ce a facut o ..habar nu am. Iar tu sa ai grija sa nu te imbolnavesti.Multa sanatate la toata familia.

  16. off,dragii de voi,sper ca antibioticul sa rezolve chinul puiului,va dorim multa sanatate.pupam.

  17. @ cojocarii: multumim mult si aveti grija de voi sa fiti bine ca sunteti tare micuti.Noi rezistam mai bine deja la virusi

  18. OOOFFF, MAI!
    Eu sunt de parere ca aerosolii i-ar face foarte bine, crede-ma, noi am trecut cu bine peste pneumoniile noastre cu aerosolii; ventolin si flixotide fac minuni si stiu ce zic; pt tuse ti-as recomanda grintuss, e natural, f bun; de antibiotic, nici eu nu dau fara analize de sange;
    iar nebulizator se gaseste la 150 ron la farmacia din spatele spitalului de copii Emilia Irza(IOMC) – este de la nord italia, nu e super silentios, dar e f bun, pe asta mi l-a imprumutat dr noastra prima data, apoi mi-am luat si eu; eu sunt dispusa sa vi-l imprumut – ca nu avem nevoie fix acum de el, sterilizezi tot si e ok;
    eram sigura ca s-a intamplat ceva, ca nu v-am vazut pe nicaieri;
    inca o chestie care ajuta pt gat: cataplasma cu cartof crud razuit, cu putin otet, am folosit pt fata la 10 luni si o ajuta sa respire;
    + ceiut caldut doar, cu miere si lamaie, si mai poti dizolva in el pastiluta de homeovox sau homeogen – fara a atinge cu mana sau metal;

    multa, multa sanatate!

  19. Doamne, cum stiu prin ce treci…ce greu e…chiar daca bagi antibioticul, nu scoate nurofenul, e antiinflamator si il ajuta la amigdale; urasc tusea coapta, mare grija, eu as trece la aerosoli, noi, dupa tusea asta coapta si nesuferita am ajuns la pneumonie, ca au coborat secretiile in bronhii, la stetoscop nu se auzea nimic, s-a vazut doar la radiografie;

  20. @ Adela daca-i sti ca am vrut sa te sun si nu stiam pe unde ti-am pus telefonul caci mi-a dat doctorita exact Ventolin si Flixotide sa-i fac aerosoli si voiam sa te intreb daca Alesiiei i-au facut bine ca mai bine ca tine cu tusea nu stie nimeni.Offffff bien ca mi-ai zis iubita, am sa cumpoar si eu unul, iti multumesc din suflet ca ai vrut sa ma ajuti dar 150 ron nu e o suma imensa.te pup si te tin la curent

  21. Imi pare sincer rau ca ai baietii bolnavi.Cum „datul cu parerea” e sportul national la noi, mi-am zis ca trebuie sa scriu si eu:)
    Cred ca alegerea ta e f. buna in ceea ce priveste antibioticul. Este o manie in Romania ca doctorii pediatrii sa prescrie antibiotice ptr orice tip de raceala, viroza etc. Aici de ex. doctorii nu prescriu antibiotic ptr copii nici sa ii rogi frumos (am 2 nepoate si stiu cu ce s-a confruntat cumnata-mea). Le prescriu antibiotic doar dupa 7 zile de febra si alte simptome grave. Altfel doar paracetamol si poate sirop de tuse. Nepoatele mele nu stiu ce sunt alea injectii. Nu au facut in viata lor!Colega mea are un baietel de 7 ani care de curand a avut ceva tip viroza. Nu l-a tratat decat cu multa dragoste si vesnicul paracetamol desi a fost bolnav vreo 10 zile. Nu vreau sa ridic in slavi sistemul suedez care ca orice sistem de sanatate are multe hibe. De ex la bolnavii de cancer le dau ptr durere tot vesnicul paracetamol.
    Iar eu, care am fost tratata dupa tipicurile sistemului medical romanesc, sunt imuna la aproape toate antibioticele.
    Asa ca probabil esti pe calea cea buna:)
    pup
    p.s: mi-ar placea sa stiu cum te numesti:)
    hahaha mi-am bagat notificare cand postezi ceva

  22. Amira:( imi pare tare rau ca trebuie sa treci prin asta,crede-ma ca stiu cum e ,la noi cand raceste unul in casa,deja in cateva zile suntem prinsi toti.Plus ca al meu copil nu mananca deloc cand are rosu in gat,doar lapte.Eu am o doctorita foarte buna care lucreaza la spital la urgente,e o super pediatra,pe mine de mica m-a ingrijit si pana acum nu a dat gres niciodata.Eu lui Eric ii dau antibiotic,nu sunt impotriva lui atata timp cat e ceva ce nu trece cu Panadol spre exemplu.Cel mai des i-am dat Zinat cate 10 zile plus Panadol dimineata si seara plus albastru de metil in gat plus picaturi nazale.Pt tuse nu stiu ce sa spun,stiam ca Paxeladine ar fi bun.Te sfatuiesc sa treci pe antibiotic fiindca eu am patit-o pe propria piele.Am stat cu o simpla raceala luand doar vitamina C si ceaiuri si am ajuns sa am apa la plamani,nu e de gluma.Eric pana acum a luat de multe ori antibiotic pt ca preferam sa se faca bine complet decat sa ii treaca putin cu siropuri si la primul vanticel sa il ia din nou si iti spun cu toata convingerea ca nu i-au facut deloc rau.Nu trebuie sa te feresti de ele in cazuri din acestea in care spui ca Ayan tuseste(daca nu tusea se putea lua in calcul o simpla viroza cauzata de virus care nu raspunde la antibiotic si se trateaza doar cu antivirale,insa din moment dat ce tuseste si boleste,sta numai in pat,se poate sa fie o bacterie care nu trece decat cu antibiotic.Pt a afla daca e virus sau bacterie trebuie facut un exudat faringian.Abia apoi iti poate fi prescris corect tratamentul.Ii mai poti da in biberon suc de portocale pt gat.Si apropo de febra,nici Eric nu a facut pana la 1 an deloc si la 1 an si 3 luni a facut dintr-o data 39 cu 1,m-am speriat rau.Stii ce mi-a zis doctorita?ca cel mai bine intr-o raceala mai serioasa e sa faca febra pt ca e un semn ca organismul se lupta cu boala si ca are anticorpi formati.Mama mea spre exemplu face febra 38-39 insa niciodata nu e fierbinte pe obraji sau in alte parti,doar simte febra pe interior..Sper sa termini cat mai repede cu perioada asta si sa il vedem zburdand pe Guguluf.Insanatosire grabnica va urez!!

  23. @miha: desi nu am vrut antibiotic si am zis ca nu iau nici nebulizator am comis-o.I-am facut aerosoli, mi-au cumparat parintii mei un aparat de aerosoli, i-am facut deja o sedinta, respira mai bine.Cu antibioticul acum…am zis sa nu-i dau, l-a vazut insa si mama mea ( am mai scris ca eu in copilarie faceam niste crize d-astea de bronsita astmatiforma si ma ceanozam la fata) si mi-a spus ca e musai sa-l bag pe antibiotic ca sa nu-mi faca complicatii.La vara oricum il duc la Praid, la bazinul cu apa sarata tare si ii fac o cura de 18 zile, pana atunci insa mi-a fost frica sa-l las asa fara antibiotic si sa-mi faca vreo pneumonie.Ma gandeam numai la antibioticul bagat pe perfuzii in spitalele de copii, as muri sa-l vad cu branula in mana.mai bine asa…
    Amira ma numesc, imi tot scriu fetele pe aici si imi spun pe nume 😀

  24. @ Sabina: offfffff Sabi, i-am dat deja antibioticul caci nu se mai putea, am scris si intr-un alt comentariu.Si eu am facut pneumonie de la o viroza netrata si am luat apoi 5 antibiotice deodata si stat in casa o luna.la viata mea si eu am luat o groaza de antibiotice si nu am nimic acum de ani buni de zile, cu Ayan insa nu as fi vrut sa aplic metoda asta.Nu e prima oara cand ia antibiotic, i-am dat si cand avea 5 luni si a mai fost bolnav dar nu ca acum.-am dat si atunci si acum Augmentin, i-a mers bine.El mananca normal dar inghite greu, suc de portocala ii dau zilnic si-i dau si mult, mult ceai de portocale rosii.Multumesc mult pentru grija pe care mi-o porti si nu numai tie, le multumesc tuturor feteleor care mi-au fost alaturi astazi.Va pup cu mult drag, dragele mele!

Lasă un răspuns

