Salina Praid, o minune pentru adulti si copii

De cand a venit caldura si iesim in parc la plimbarici, socializez ( am scris undeva despre asta, ca nah! e musai..) si aflu de foarte multi copilasi mici care se confrunta cu bronsite chinuitoare, cu astmuri bronhice, rinite, multe secretii de toate grosimile si culorile care nu li se mai termina ever din micile nasucuri transformate in iarna in robinete, m-am decis sa scriu acest post cu scopul de-a ajuta micii mei cititori care se chinuie cu medicina alopata fara succes.Glumim, glumim, dar cand ma gandesc cum te doare,copil fiind, pieptul cand tusesti, ma ia groaza.Si eu am suferit foarte tare de o bronsita astmatiforma intr-o forma grava, imi aduc si acum aminte cat de ciuruite am avut buculitele popoului de zecile de injectii cu penicilina si alte moldamine care dureau de mureai si-ti lasau curisorul ca pe o saltea cu ghemotoace de lana prost daracita ( aveam niste umflaturi de la injectii, cu toata gheata aplicata de mama de lesinam cand ma asezam in viteza pe canapea), cate zeci de mamaligi fierbinti si pungi cu sare mi-a pus mama mea , biata, pe piept nopti de-a randul, cate medicamente si siropele nu mi-a dat?!! Ei bine, la vremea respectiva m-am vindecat complet dupa 3 ani la rand de mers la Sarata Monteoru si facut cate 18 zile baie in bazinul cu apa sarata tare dupa care ma ducea la Slanic Moldova ( acolo m-a dus 5 ani concomitent) si faceam aerosoli, ultrasunete ( intre timp facusem si-o otita grava ca parca era prea putin doar o bronsita cu tuse de ma faceam vanata si mamei ii albea parul instant ca eu nu mai respiram nicio gura de aer pret de cateva secunde bune, un minut) si salina.
Aici am vrut sa ajung…la salina…
Eu m-am vindecat, am si fumat ani de zile precum turcu’ – desi nu aveam voie niciodata sa pun tigara in gura dar nah! imi placea si as mai fuma si acum cate o chistoaca cu o cafeluta ( asta-i alta povestioara ).
Povestea cu salina a revenit in viata mea acum 3 ani.Cum s-a intamplat?
Intr-o dimineata de iarna, D. s-a trezit la ora 5:30 ( atunci lucra cu program precum muncitorii din fabrici ) si mergand in baie am auzit la pret de un minut o busitura groaznica.M-am ridicat din pat si am alergat sa vad ce se intampla.D. zacea lat in baie, cazut pe jos ca o placinta fara pic de cunostinta.Era lesinat.Am inceput sa plang ( asta e un mare defect al meu, in momente critice ma apuca o groaza si plang – fac semiatacuri de panica, lucrez din greu la asta sa o corectez ), l-am luat la niste palme udate cu apa rece si s-a trezit.Dupa ce a plecat la serviciu ( caci DA, omul meu cel serios nu a lipsit nicio zi de la serviciu) in acea zi mi-am facut un miliard de ganduri negre ( am uitat sa precizez ca am si o doza maricica de ipohondrie) punandu-i diagnostice de la tumoare cerebrala pana la nu stiu ce alte cancere de coloana, etc.I-am luat vitamine, l-am indopat ca am zis ca o fi anemic dupa care au inceput analizele.Concomitent cu aceste lesinuri ( care s-au repetat la intervale din ce in ce mai dese) avea dureri cumplite de cap si nu mai putea respira deloc pe nas.A fost o luna de zile de cosmar, o luna in care am plans pana nu mai aveam lacrimi (eram in stare sa-l tin numai acasa in varf de pat ), o luna de groaza pana i s-a pus diagnosticul corect: sinuzita cronica.Dar atat de cronica incat ii coborase puroiul pana pe maxilare ( caci la radiografia ce i s-a facut am zis ca-i trebuie scosi toti dintii la cat puroi avea si-l banuiau ca de la dantura e buba), lesina des caci nu i se mai oxigena creierul cum trebuie tot din cauza puroiului si solutia pusa la spitalul Coltea: ” il deschjidem sa curatam sinusurile dupa care va face o perioada lunga punctii „.D. nu putea rezista la cata frica are in sange de tot ce inseamna instrumente chirurgicale, operatii, medici in genere.Astfel incat disperarea mea a capatat cote maxime si ma gandeam ce solutii sa gasesc?
Intre timp, domnul meu sot isi pusese caciula pe cap ( nu a purtat in viata lui pana la 37 ani caciula ), umbla cu fulare, lua un pumn de antibiotice, i-am pus la hrean ras in carpa rosie pe frunte ca facuse rana cu coaja de cat i-a ars fruntea hreanul ala si rezultatul era zero barat.Aceleasi simptome cumplite si faptul ca nu mai putea respira absolut deloc ne adusesera in pragul disperarii si cat mai aproape de operatie.
Acelasi mare doctor care l-a adus si pe Ayan pe lume, dr.Puia ( cat traiesc am sa-i fiu vesnic recunoascatoare acestui mare OM si medic exceptional ), m-a vazut plansa intr-o zi si i-am povestit ca ma pregatesc sa-l operez pe D. , toata povestea cu sinuzita lui.Si atunci mi-a zis sa nu-l bag la cutit, sa nu-l duc la punctii ( in cazul lui erau facute degeaba caci puroiul avea sa se refaca ) ci sa il duc la Praid ( Parajd), un satuc pe lanaga Odorheiu-Secuiesc unde se va vindeca 100 %, imi garanta atunci un ginecolog si nu un orl-ist.Pentru ca eu am incredere in acest om 1000 % si daca imi spune un lucru atunci asa este, ne-am facut rezervare si in vara aceea am stat 18 zile la Praid, am facut salina zilnic cate 5 ore /zi, am respirat aerul sarat de acolo aproape 3 saptamani.Dimineata mergeam in salina, dupa-masa faceam baie la Sovata sau la Prajd caci eu nu ramaneam insarcinata.Rezultatul dupa primul an?
-D. a suflat o luna de zile nasul de am crezut ca nu o sa-i mai treaca ever scoaterea puroiului ( n-am vazut in viata mea atata puroi la un om , adunat intr-un nas mic) , nu a mi avut niciodata dureri de cap, nu a mai lesinat niciodata din acea vara.
-eu m-am lasat de fumat in prima zi dupa ce am stat 5 ore in salina ( nu am vrut-o, nu am planuit-o, dupa cum spuneam imi placea mult sa fumez, dar…nu am mai putut.Mi s-a intamplat ceva atunci si din ziua aia nu am mai pus tigara in gura)
– la fix 2 saptamani dupa intoarcerea de la Praid in acel an am ramas insarcinata cu Ayan.
Am fost si vara trecuta cu Ayan care avea doar 2 luni si jumatate si mergem si in vara asta, eu m-am indragostit de acel loc minunat de frumos, este o liniste si un calm de nedescris, e o pace care te linisteste complet dupa zbuciumul asta de un an, in orase precum Bucurestiul.Anul trecut si anul acesta D. nu a mai fost niciodata racit, respira normal pe nas, nu mai are deloc rinita alergica si nici nu a mai tusit de acum 2 ani.Ayan era racit putin in vara ( adusese D. un virus care lui i-a trecut fara probleme dar l-a luat si Ayan) si tusea, dat fiind insa faptul ca l-am tinut in aerul ala sarat de la Praid i-a trecut fara probleme raceala.
Am vazut si auzit atatea cazuri de copii bolnavi grav adusi la Praiod si vindecati complet, este cea mai mare salina din tara, cea mai buna ( mi-a spus un pneumolog de acolo), copiii se pot cobori in salina numai dupa varsta de 2 ani, se coboara cu autobuze si nu cu liftul, se stau minim 5 ore zilnic.In interiorul salinei sunt mese lungi si bancute, exista locuri multe de joaca, biserica, se face gimnastica, au wireless si am stat pe net cu laptopul, au restaurant, toalete, magazine cu suveniruri, se joaca fotbal, badminton, se doarme, se citeste, se face orice caci este spatiul foarte mare.Nici foarte frig nu este, sunt 17-18 grade cred eu dar stand numai intr-un loc ( daca citesti de exemplu) iti intra frigul in oase si trebuie sa te imbraci.Noi mergem cu geci, pulovere si pe cap caciula.Intrarea in salina este de 8 ron /zi pentru adulti dar ne facem abonamente, intram de luni pana sambata si duminica este inchis pentru tratament.Mergem 18 zile tocmai pentru a prinde macar 14 intrari caci asa ni s-a spus.
Ce boli am auzit ca se trateaza? Sinuzita ( asta pe pielea lui D. ), astm bronsic, bronsite astmatiforme, boli grave de plamani, insuficiente respiratorii, rinite alergice, otite grave, tot ce tine de spectrul ORL si pneumologie se trateaza cu succes in aceasta minunata salina.Cazarea este putin cam scumpa, dar merita toti banii din lume, sa mergi un bolnav amarat si sa te reintorci pentru un an ameliorat si dupa 3 ani vindecat ( caci am uitat sa spun dar cura se face minim 3 ani).
In vara aceasta il bag in bazinul cu apa sarata si pe Ayan ( e mult prea mic pentru salina inca ), il duc zilnic si pe el sa faca baie acolo, sa faca plaja.
Atasez aici si siteul salinei unde va puteti uita si poate in felul acesta micutii vostri vor putea fi ajutati si altfel decat cu atatea medicamente si injectii alopate. SALINA PRAID
Ii multumesc din nou doctorului Puia, il iubesc enorm si-l admir pe omul asta pentru tot ce a facut pentru mine si intreaga mea familie ( caci suntem mai multi tratati si operati de dumnealui ), ii multumesc din suflet ca l-am vindecat pe D. si a scapat de o mare problema care in timp s-ar fi agravat enorm si ducea la cine stie ce grozavii.
Abi astept sa vina vara si sa mergem iar la Praid, am sa postez si niste poze de acolo dupa ce-mi hranesc cupiloiul.Revin…

8 comentarii la “Salina Praid, o minune pentru adulti si copii

  1. Stii ca datorita tie vom face un efort pt fata sa mewrgem anul asta la salina, nu stiu daca Praid, Slanic Prahova sau Moldova, dar vom merge cumva…trebuie. pup si multumim.

  2. @Adela: ma bucur din suflet ca v-am fost de folos.Ai sa vezi ce rezultate super va avea salina asupra Alessiei.va pupam si noi cu mare drag!

  3. Te rog frumos da-mi si mie datele de contact de unde mergeti voi. Eu am astm bronsic alergic, rinita alergica si ma banuiesc si de o sinuzita asemanatoare celei pe care o are D., de 2 sapt nu mai respir deloc pe nas, il am infundat si dureri in frunte etc, etc. Pupicu are polipi si avem nevoie neaparat sa mergem la salina, dar nu stiam unde, pana acum. Noroc cu tine. Nu ma uita, te rog, mai ales ca spui ca anul acesta mergeti iar. Pupam!

  4. Vreau si eu daca se poate informatii despre cazarea la Praid si in ce perioada mergeti de obicei adica cand e mai bine sa mergi???

  5. Pingback: Salina Praid « Lumea lui Guguluf

Lasă un răspuns

