Intrebare ce ma roade


Eu am o singura intrebare care ma preseaza foarte tare: pana cand puii mei mai sterilizam?Am obosit cu atata sterilizat.Care este varsta la care ne oprim cu aceste sterilizari? ( ma refer la biberoane ca eu farfurii, castroane si craticioare nu i-am sterilizat ever, linguritele le mai bagam cate o tura dar acum nici pe alea).Ma gandesc ca daca tot baga in gura toate chestiunuile pline de microbi garla , la ce i-ar mai folosi atata sterilizat?
Vreau si eu niste raspunsuri ajutatoare, pana cand sterilizam?

7 comentarii la “Intrebare ce ma roade

  1. De la dr stiu ca bibe se sterilizeaza pana cel putin la 1 an, ca resturile de lapte de pe bibe sunt periculoase…in general laptele dezvolta f repede bacterii; acum sa nu te iei dupa mine, eu am dus sterilizatorul de acasa in decembrie(2 ani si 1 luna)…nu mai sterilizam zilnic, bagam bibe la cateva zile-o saptamana, tacamuri uneori; farfuriile…le mai opaream din cand in cand…acum am renuntat de tot…oricum canile de lapte/apa – ma refer la cele cu pai, nu le tin mai mult de 2 luni..cica se degradeaza si se intampla nu stiu ce::)
    Dar eu am unul dintre copiii ‘curetei’, adica nu se suporta murdara pe haine sau pe maini, nu baga in gura..sau nu prea baga prostii in gura…a avut o per scurta cand ducea totul la gura, acum se intampla rar..si se sterge singurica pe maini cu servetele antiseptice…cu toate astea..de cand e in colectivitate e mai tot timpul bolnava…

  2. Eu am incetat cu sterilizatul biberoanelor si suzetelor la sase luni si Eliza n-a avut niciodata nimic. Biberoanele le spal cu detergent de vase cu un burete pe care il tin numai pt biberoane si le clatesc bine. Nu folosesc detergenti bio, eco sau mai stiu de care, ci axion. Rar, dar rar de tot, mai torn in ele apa clocotita si le clatesc repede. Suzetele doar le clatesc, oricum nu le foloseste foarte des. Canitele de apa le spal la doua-trei zile, de obicei cand le gasesc prin casa, ca are mai multe si le ascunde de le gaseste numai ea. Daca au avut ceai, suc sau iaurt de baut, le spal imediat, altfel nu ma omor cu dezinfectatul/spalatul/sterilizatul.

  3. @Adela:pana la un an sterilizez si eu biberoanele, apoi nu vreau sa-i mai dau cu biberonul.Facem zilnic exercitii de baut din canuta ( fara tuturus, cana normala de copii ), acum se uda si curge pe el tot lichidul dar perseveram.Stii care-i faza?Maica-mea m-a sterilizat si m-a spalat de un miliard de ori pe maini ( ma chema de afara de la joaca sa ma mai spal pe maini, iar eu mancam tot soiul de petale de flori, pamant ca faceam „torturi” din el, frunze si alte balarii), era obsedata sa nu iau microbi sau sa fac viermi intestinali.Intr-adevar n-am avut niciodata viermi intestinali copil fiind ( am avut giardia in schimb cand am ajuns la catedra), dar nici imunitate deloc.I-au spus 1000 de medici sa nu ma mai spele atat si a nu ma mai dezinfecteze atat ca nu va putea corpul meu sa-si faca anticorpi deloc si iaca asa a si fost.Eu nu vreau sa repet cu Ayan ce a facut ea, sunt si eu putin cam zurli cu facutul curateniei, regulile de igiena( l-am imbolnavit si pe saracul D. care era un om normal ) dar vreau sa-l si las sa se joace pe jos, sa bage mainile in nisip, sa puna mana si pe frunze si pe flori si pe noroi fara sa-i dau cu spirt la fiecare 5 minute.Merci de raspuns oricum si pupici

  4. @ Laura: tu esti o altfel de mami :-D,am luat aminte si despre detergenti eco sau bio nici nu se pune problema.Ce eco?Ca doar n-oi sta acum sa spal pe jos cu bicarbonat si otet cu apa!No way…ce la gradinita sau in mediul extern unde va merge spala alea cu eco?Pe naiba!pupici

  5. am bagat la cap si de la tine si de la Adela si de la pediatra si sterilizez inca, pana la un an.Ata ete!

  6. Buna, EU m o fetita de 1 an si jumatate si am sterilizat biberoanele pana la 2 luni. Atat. Si e o fetita sanatoasa, vesela si plina de energie. EU nu inteleg de ce trebuie sterilizat biberonul dupa inceperea divesificarii…ce furculita, cratita, farfuria le sterilizezi? NU… Pupici si sper sa iei decizia cea mai buna…

Lasă un răspuns

