Program de bebelus Surubix

De mai multa vreme, in afara blogului acesta, completez lunar un „Albumul bebelusului meu „.Azi am terminat de completat luna a 5-a si m-am uitat in urma la programul lui Ayan si al meu in cele 5 luni ce au trecut.Mi se pare ca e o vesnicie de cand Guguluf este prezent in viata noastra si-n acelasi timp parca ieri am nascut si-l aduceam mititel cat un ghemotoc in scaunul auto acasica la noi.
Prima saptamana mi s-a parut a fi un cosmar caci eram operata, ma durea operatia si imi era groaznic de frica sa-l manevrez pe Surubix.Noroc cu mama ca a venit si impreuna cu sotul meu au scos-o la capat.Dupa prima saptamana si scurta depresie post natala m-am mobilizat si am ridicat toate panzele sus 😀 ,remontandu-ma si luand situatia in maini, in ambele maini, tinand-o tare strans de data asta, caci era vorba de un copil, o viata de om, o viata din mine si pentru o viata langa mine.
Uitandu-ma acum in urma, prima luna mi s-a parut cea mai nasoala dintre toate, nu am alaptat decat vreo cateva zile ( parca vreo 15-16 si curgea numai ceva de ordinul picaturilor ) si am bagat din prima zi copilul pe formula, Humana 1, formula cu care s-a impacat minunat si a crescut uimitor de bine si sanatos.Pana la 5 luni si jumatate cat are acum, Surubixul meu nu a avut niciodata vreo diaree sau vreo voma, a luat in greutate ca la carte.Programul ala de atunci mi se parea infernal caci la fiecare 3 ore trebuia sa-i dau sa manace, adica programul era cam asa :
– la ora 6 lapte si somn
– la ora 9 lapte si plimbare afara
– la ora 12 lapte si somn
– la ora 15 lapte si somn
– la ora 18 lapte si plimbare afara
– la ora 21 baita si lapte+ somn
– la ora 24 lapte si somn
– la ora 3 a.m. lapte si somn
nastere sapt1 sapt 2 sapt 3 la 4saptamani
Pe scurt, avea 8 mese in 24 ore si dormea mai mereu pe o parte sau pe spate cu manutele sus. A crescut atunci in prima luna 4 cm si a luat 1170gr.Am notat ca tot atunci devenise cumva mai viguros si tinea si ochisorii deschisi.Cam asa arata Surubix la o luna de viata:
In luna a doua, lucrurile deja s-au schimbat cu mult, nu stiu cum si de ce, dar Ayan dormea extrem de mult, atunci a avut un puseu de crestere, cred, ca dormea dupa-masa aproape toata si noaptea a renuntat singur la masa de la ora 3.( Chestia asta cu somnul continuu noaptea a avut si o intamplare haioasa acum 🙂 ;asta s-a intamplat la mare , intr-un weekend in care ne-am dus fix cand el implinise o luna de viata.Buun si ne cazam noi, iesim seara la plimbare pentru aerosoli, ne intoarcem in camera, spalam copilul si ne bagam la somn dupa ce-l hranim.La ora 3 dimineata eu m-am trezit ca de obicei, el dormea adanc.Ma culc si eu la loc, se face ora 4,ma trezesc iar sa vad ce este cu el, dormea adanc ba mai si sforaia.Ma bag si eu iar la somn, la ora 5:30 ma trezesc brusc, il trezesc si pe D., ma uit la Gugulux care tot atat de adanc dormea, ii spun lui D. ca al nostru copil a patit ceva de nu s-a trezit sa manance, iau copilul, il zgudui, il ridic in brate, el nimic…dormea dus :-D.Merg la mama la camera, ii bat in usa ca nebuna, femeia speriata deschide si eu plangand ii spun ca are ceva Ayan ca doarme profund si nu se scoala chiar si zgaltait.Maica-mea buimaca vine la noi in camera, il ia pe Bimbix la mangaiat si pupat, il freaca in talpite si copilul somnoros deschide ochisorii si casca prelung si se baga iar la dormit 😀 .Maica-mea imi spune ca sunt zdruncinata cu creierii, sa las copilul in pace ca l-a obosit aerul de mare tare si d-asta doarme asa de profund.Intr-adevar la ora 7:30 s-a trezit atunci si ziua urmatoare la mare tot la ora aia.De atunci nu s-a mai trezit niciodata nioaptea sa manance ). In luna a doua incepuse sa scoata ceva sunete, incepuse sa faca ceva gangureli, tinea ochisorii deschisi mult si ii placea la nebunie sa doarma pe burta ( il pazeam insa tot timpul de frica sa nu se sufoce).Programul in luna a doua arata asa si a luat in greutate 1100 gr:
– la ora 6 trezirea si primul lapte+ joaca pana la 7:30 cand baga iar un somn pana la 9
– la ora 9 lapte si iesit afara
– la ora 13 lapte si somn pana la ora 19
– la ora 19 lapte si plimbare afara in parc
– la ora 22:30 baita
– la ora 23:30 laptic si somn pana dimineata
sapt 5 sapt 6 sapt 7 saptamana 8
Luna a treia a adus noi schimbari in programul nostru, in viata lui in general.incepuse sa ne recunoasca clar, sa ne zambeasca, sa ma atinga cu manutele, sa gangureasca mai multisor, sa se joace cu jucariile si era innebunit dupa carusel ( si azi este la fel ) si dupa o luna care are un soricel pe ea si canta si luna daca trage el de o maneta ( sper ca am scris destul de coerent descrierea jucariei 😀 ).
Programul in luna a 3-a a fost mult mai odihnitor ca sa zic asa ca am plecat in concediu noi impreuna cu Surubix fireste si atunci timp de 3 saptamani am stat numai cu el si am avut timp numai de el, ne-am odihnit, plimbat, jucat si mult, mult stat afara la aer curat de munte.Luna asta a luat in greutate 850gr.Programul era asa :
– la ora 7:30 trezirea si lapte + joaca pana la 8:30 cand se mai culca inca o ora si jumatate ( deja ajunsese sa manance la fiecare masa cate 170ml lapte )
– la ora 10:30 lapte si iesit afara
– la ora 13:30 lapte si somn pana 17
– la ora 17:30 lapte si afara
– la ora 20 lapte si plimbare inca pe afar
– la ora 21:45 baita
– la ora 23 lapte si somn
sapt 10 sapt 11 sapt 12

Din luna a 4-a incepand, am avut o viata exact ca-n anii mei de inceput de studentie cand nu lucram dimineata :-D, dormeam si am dormit pana acum cateva zile cand s-a schimbat ora, de ma trezeam super fresh.Mi-a placut atat de mult perioada asta…as mai trai-o iar si iar 😀 .Am inceput diversificarea noi din luna a 4-a, copilul mananca si altceva nu numai lapte si iar lapte, are desigur alt program ( si-a modificat singur programul lunar ), a luat in greutate 1050gr si ziua arata cam asa:
– la ora 9 ne trezeam si lapte 200ml + joaca in casa pana la ora 11
– la ora 11 suc de morcovi si treptat cu piersica si mar ( la suc de mar avea alergie asa incat i-am dat o perioada lunga numai suculet de morcov 50ml si apoi cu piersica pana am ajuns la 150ml )+ iesit afara in parc
– la ora 14 intrat in casa si supita de legume sau la inceput lapticul + somn pana la ora 17
– la ora 17 laptic 170ml si plimbat afara
– la ora 20 laptic servit afara 170ml
– la ora 22 baita si masaj+ gimnastica ( astea am facut si-n lunile precedente dar nu am scris )
– la ora 23 lapte 200 ml si somn pana dimineata
Tot in perioada aia a devenit un super baby 😀 , in sensul ca a inceput sa faca o groaza de chestii pe care inainte nu le facea, a inceput sa „vorbeasca” cu jucariile, sa le boxeze bine, a inceput sa dea semne ca intelegea tot ce vorbeam cu el, atunci mi-am dat seama din mai multe chestii ca am un baietel super destept si ca ii merge mintea la parametrii ridicati :-D, a inceput sa-si exprime sentimentele si tandretea, a inceput sa aiba si personalitate, a „scos si coltii ” si ne-a aratat ca are si el bnabadai ca si noi si daca nu vrea sa faca ceva nu face si punct, ne-a dat de inteles ca anumite feluri de a plange sunt clar pentru chestii distincte si noi, in sensul ca inainte nu plangea la respectivele chestii care se pare ca acum incepusera sa-l jeneze. S-a conturat la fetisoara si pe zi ce trece se face si mai frumos ( n-o spun eu, ci toata lumea absolut care l-a vazut, mi-a spus ca e un bebe super fain ).
sapt 13 sapt 14 Picture 026 sapt 16
Luna a 5-a s-a incheiat cu rezultate ca la carte, a luat copilul 530gr in greutate, papa diversificat, cu lingurita excelent, , lapte bea numai dimineata si seara dar i-am marit cantitatea bauta, se trezea la ora 10dimineata ( ah, ce timpuri 😀 ) si se culca seara la ora 22:00.Fiind frig in ultimul timp nu am mai putut sa stam foarte mult pe afara, maxim 1 ora dimineata si 1 ora dupa-masa dar ne gasim si-n casa activitati diverse si trece timpul super repede.A devenit o dulceata de copil, este mult schimbat fata de ce era inainte, fiecare saptamana este un nou progres pentru el.Programul era cam asa:
– la ora 10 trezirea+ toaleta+ lapte 200ml + joaca multa si plimbare
– la ora 13 supa de legume mai groasa ( morcov, radacina de patrunjel, pastarnac, telina, ardei gras rosu+ patrunjel frunza ).de la ora 14 pana la ora 16 somn
– la ora 16:30 suc de fructe ( piersica + mar + morcov ) + joaca, afara + plimbare
– la ora 19: 30 mere rase cu branzica si cu cereale dietetice de orez
– la ora 21: 30 baita
– la ora 22 lapte 200 ml si somn pana dimineata
Picture 042 Picture 095 Picture 145
Acum este in luna a 6-a practic, mai exact are 5 luni si 11 zile, sta bine de tot in fundulet, intelege perfect tot ce vorbesc cu el, de mai mult timp am bagat la cap faptul ca Ayan este tipul de om cu care daca vrei sa faci treaba multa si buna il iei cu lugu-lugu si cu multe pupaciuni, ii zambesti frumos si face ce vrei tu.Daca ridici tonul putin sau daca te simte nervos ai sfeclit-o in fericire, il iau si pe el niste nervi si niste urlete, bufneste si tranteste de numa’.Asa ca atunci cand vreau sa mearga treaba repede si bine, zambim si ne pupacim la greu ( a nu se intelege ca in rest nu-l pup !! ca D. imi face deja observatii ca l-am iritat pe fata cat de mult il pup cu niste ventuze imense 😀 ).Cam asta este Puchita al meu pana acum, cam asa au decurs treburile la noi pana acum si cam asa au trecut in marea goana cele 5 luni si jumatate.
Si niste poze calde -cladute chiar de azi:
Picture 072 Picture 069 Picture 070 Picture 072

Un comentariu la “Program de bebelus Surubix

  1. Citind blogul asta m-a luat nostalgia. Au trecut aproape 4 luni de cand am devenit mamica si simt ca mi se scurge printre degete timpul. Nu mai e bebele de pana acum, am mereu noi si noi lucruri de care sa ma bucur…dar sunt si altele pe care le pierd.
    Acum, de exemplu, imi mananca mai rar. Inainte statea mai tot timpul lipita de mine.
    Acum se agita, da din picioruse mult de tot, „vorbeste” cu toti si acusi o sa imi fuga din brate ca sa descopere lumea.
    E mereu zambareata, exact ca Ayan. Asta e cel mai frumos lucru pe care il putem oferi lumii- zambetul lor!

Lasă un răspuns

