Limba greaca vs. limba romana

In ultimele zile nu mai vorbesc cu Ayan deloc romaneste, il vad ca ” percuteaza” cu mult mai bine cand ii vorbesc in greaca, il vad ca-i place cum suna mai mult greaca decat limba romana.Fain ,am zis, vorbim in casa numai greaca ca romana oricum o sa invete.Faza care m-a pus pe ganduri insa este urmatoarea: la party-ul de luni seara am cunoscut un domn grec care are 2 fetite si e casatorit cu o romanca, in casa vorbesc ambele limbi cu fetitele, ele insa inteleg perfect limba greaca dar refuza sa vorbeasca total, in sensul ca parintii le vorbesc in greaca iar ele raspund in romana :-D, straniu dar cred ca e un tablou interesant.Daca si Ayan va face la fel?Ideea este ca tin mortis la invatarea acestei limbi si ma bucur enorm cand ii vad mutrita vesela ca aude greaca.Chiar daca imi va raspunde in romana cert este ca va intelege ceea ce-l intreb si interesul meu este sa stie limba, ca va voi sa vorberasca cu mine sau nu , treaba lui, chestia este ca va invata o limba pe care n-o vorbesc multi si cu care poate face multa treaba in viata lui daca va fi a smart guy :-).


2 comentarii la “Limba greaca vs. limba romana

  1. Eu am citit ca e foarte bine ca un copil sa invete limbi straine de mic, dar daca in familie se vorbesc doua limbi sa ii vorbeasca un parinte intr-o limba si celalalt parinte in cealalta limba, si asa el va invata foarte bine si nu va face confuzii…

  2. Asa se va si proceda cu el caci sotul meu ii vorbeste in romana iar eu cu el numai in greaca.Asa cum poate ai vazut este mult mai receptiv la greaca decat la romana, nu stiu care-i treaba, o fi fost intr-o alta viata prin Greece 😀

Lasă un răspuns

