Fluorul administrat sau nu pentru dintii sugarilor?

Am vorbit cu mai multi medici pe tema asta si parerile sunt impartite:unii pediatrii spun sa nu dam si sa nu luam din timpul sarcinii fluor, altii sustin ca ar trebui luat si stomatologul cu care am povestit si-n care eu am incredere mi-a spus ca e foarte important sa-i dau cel putin acum fluor lui Ayan, ca sa aiba dentitia ok mai tarziu, ca la dintii de lapte oricum nu-l mai ajuta ceea ce-i voi administra acum.Azi am luat Zymafluor si de maine incepem sa dam cate o pastiluta zilnic sa avem dintisorii sanatosi si frumosi.

5 comentarii la “Fluorul administrat sau nu pentru dintii sugarilor?

  1. acum ceva timp, la o iesire intre fete, am avut „norocul” sa nimeresc in jumatatea de masa guvernata de mamici…. nu am avut posibilitatea sa intru prea des in discutiile lor, deoarece, evident, eram total pe dinafara. Oricum unul dintre subiectele abordate de mamici a fost acela al administrarii de fluor, si avand in vedere faptul ca una dintre mamici era stomatoloaga pt copii, discutia s-a incins. Chiar daca nu aveam bebel la vremea aceea, pe mine m-a convins sa-i dau copilului meu fluor! ea sustinea ca bebelusului trebuie sa i se administreze fluor inca din prima luna, ca sa ajute si la formarea radacinilor, nu doar la dezvoltarea externa a dintisorilor

  2. Eu sunt in gasca „contra”. 3 pediatrii si vreo 5 medici stomatologi (dintre care o mama de copil de varsta fetei mele) mi-au zis sa nu-i dau fluor. Motivul este unul singur: prima dentitie va fi perfecta, dar odata ce ai intrerupt fluorul va fi o explozie de carii. La momentul respectiv mai ca nu am crezut foarte tare, dar acum o luna si jumatate, fetita prietenei mele, are 6 ani…a facut o vizita la stomatolog care i-a gasit gurita plina de carii. Motivul? Prietena mea i-a administrat fluor pana acum 6 luni si l-a intrerupt la recomandarea medicului pediatru. Explozia de carii s-a produs rapid. Asa ca eu zic sa va mai ganditi!

  3. Oana mie mi-a spus stomatologul ca odata inceputa administrarea fluorului ma oblig sa i-l administrez zilnic in mod constant pana la varsta de 12 ani.Nu mi-a spus pediatra nimic.N-am inceput sa-i dau inca, mai astept pareri.Tu nu-i dai Catincai?

  4. hello,

    si eu tot din gasca contra sunt. eu am fost cu asta mica a mea la stomatologie infantila pt ca are niste dintisori galbeni. mi-a explicat ca dintii de lapte sunt rezultatul mugurilor dentali din burtica si cei definitivi vor fi rezultatul anilor de viata petrecuti in afara ei si cea mai importanta este alimentatia. nu mi-a recomandat fluor. de altfel nici pediatra copilului nu-mi recomandase.

    numai bine,
    carmina

Lasă un răspuns

