Diversificarea – o mare bataie de cap !

De trei saptamani aproximativ, am inceput si noi diversificarea si de atunci mi s-a complicat viata de nspe mii de ori.Avand la 4 luni 7650gr si 68cm, Ayan nu se mai satura doar cu formula de lapte pe care ajunsese s-o ceara si la 2 ore si jumatate.Am fost la pediatra curanta si i-am explicat, ea mi-a dat o forma de diversificare.L-am adus apoi la un control la Medlife sa verific si acolo starea copilului de sanatate, acolo alta lista si alt mod de diversificare.Citind cele 2 carti pe care le am acasa despre cresterea si ingrijirea sugarului ( respectiv Priscu si sotii Capraru ) am dat de alt fel de diversificari.La o simpla cautare pe google :” alimentatia sugarului la 4 luni ” ti se deschid o groaza de pagini de pe diverse forumuri de mamici cu taspe mii de forme de diversificare, in parc daca discuti cu mamicile nu mai vorbesc ca fiecare are alta metoda prin care a inceput aceasta nenorocita de diversificare.
Frate, o iei razna, nu gluma !
Unul spune sa-i dai portocala la 3 luni, altul spune ca e strict interzis orice fruct citric ca ii strica stomacul, una spune ca ii da biscuiti la 4 luni , alta spune ca e interzis clar biscuitele cu gluten pana pe la 6-7 luni, o mamica ii face supa cu morcov, ceapa, cartof, dovlecel, rosie,etc. la 4 luni, alta o cearta ca nu se da copilului cartof si ceapa si rosie si dovlecel la varsta aia mica.
Pana la urma…care este adevarul si cine detine acest adevar in privinta diversificarii ?Ce fel de pediatrii sunt astia pe mana carora ne dam noi copilasii, cand niciunul nu se pune de acord cu celalalt in mult mai multe privinte nu doar a diversificarii ?
Cum stiu daca e ok sa-i dau lui Ayan nu stiu ce aliment sau fruct daca parerile toate citite si auzite nu coincid una cu cealalta?
Sincer sunt intr-un stres fara seaman caci nu am habar dupa cine sa ma iau, nu stiu daca dandu-i nu stiu ce fruct ii fac sau nu bine copilului, daca nu face mai tarziu complicatii cu stomacul?!Pentru ca faza cu alergiile, mie, una, mi se pare in ziua de azi strict o mare exagerare.Pai cum as putea eu crede ca daca nu-i dau lui Ayan nush ce aliment pana la 1 an, nu o sa-mi faca ever alergii cand Bucurestiul asta infect este atat de poluat, cand mancam numai bombe ( pe care invariabil crescand le va manca si el ), bem numai mizerii si inhalam noxe si alte prafuri de numa’ numa’ ?
Drept urmare ma zbat zilnic ( am insomnii de cateva nopti ) cu ideile astea, ma cuget cine m-ar putea lamuri si merg pe bajbaite cu diversificarea.
Uitandu-ma in urma la modul in care s-a dezvoltat al meu Surubel, cred ca i-a mers excelent laptele Humana 1 deoarece:
-la nastere a avut 3850 gr si 53cm, l-am scos din spital cu 3630gr
-in luna 1 la sfarsit a avut 4800 gr si 57cm
-in luna a 2-a la sfarsit a avut 5420 gr si 62cm
-in luna a 3-a la sfarsit a avut 6010 gr si 64,5cm
-in luna a 4-a la sfarsit a avut 7630 gr si 68 cm
Acum la 4 luni si jumatate are 8000 gr si cred ca 69cm ( nu l-am mai masurat ) si de acum incolo nu stiu cum va decurge dezvoltarea lui cu aceasta diiversificare.
Eu am inceput la 3 luni si jumatate sa-i dau suc de morcovi, in prima faza 10ml , apoi 20ml etc…progresiv zilnic cate 10ml adaugati pana am ajuns la 50ml ( nu se da mai mult suc de morocvi simplu ca si cantitate, caci contine mult caroten si se ingalbeneste pigmentul epidermei ).Cand am ajuns la 50ml am stagnat 2-3 zile cu aceasta cantitate si am adaugat tot progresiv cate 10ml zilnic si suc de mere.Mi-a facut o alergie in prima faza si i l-am scos si iar i-am dat cateva zile doar suc de morcovi gol.Am bagat piersica ( suc de piersica ) la fel ca si celelalte si i-a mers bine, am revenit cu marul sub forma de suc si este alergic in continuare, ceea ce m-a obligat sa-l scot definitiv marul sub forma de suc.Acum bea 150-180ml la ora 11,zilnic, suc de morcov + piersica, acest suc de fructe insa nu suplineste nicio masa de lapte.
La ora 14 ii dau de la 4 luni supa de legume.Si aici e marea problema…Nu o vrea nicicum aceasta supa.I-am dat intai o apa chioara in care am fiert morcovii, apoi vazand ca nu o vrea deloc asa i-am facut-o ca o crema de legume, am dat prin blender legumele fierte timp de 2 ore si am amestecat si o lingurita de ulei de masline impreuna cu ele+ putina apa in care au fiert legumele.In afara de morcovi i-am adaugat si radacinoase ( patrunjel, pastarnac, telina).Apoi vazand ca nu-i place nici asa, i-am scos pe rand si telina si patrunjelul si pastarnacul, i-am adaugat lapte praf 2-3 masuri la 200ml de supa, i-am ingrosat-o apoi cu cereale cu orez, nu o vrea nicicum.Nu-i place gustul si pace.Singura chestie pe care nu am incercat-o si nici n-o s-o incerc este sarea.Nu vreau sa-i dau nici fir de sare pana la 1 an pentru ca nu stie gustul sarii el si nu are de ce sa-i munceasca rinichiul de la varsta asa de mica.E clar…nu-i plac legumele si pace! Nici mie si nici lui taica-su nu ne plac legumele fierte, de ce i-ar placea lui Ayan???
Ma innebuneste insa faptul ca el care era un mancacios mare acum la ora 14 numai ce ma vede ca apar cu bavetica plange de se omoara ca nu vrea sa pape.Mi-e mila de el de nu mai pot, as vrea sa-i dau altceva sa-i placa dar pediatra mi-a spus sa perseverez cu rabdare.
De azi trebuie la ora 17 sa-i dau mar ras cu cereale ( orez) caci initial pediatra a zis cu biscuiti , eu i-am spus ca nu-i dau biscuite la varsta asta si nici nu vreau ceva cereale sa-l fac cat dulapul si am gasit atunci la firma Bebelac cereale cu orez dietetice.Pe pediatra nici n-o mai intreb nimic, deja mi-e si greata de atatea pareri citite si auzite, de atatea nebuneli care mai mult te innebunesc si iti dau o stare aiurea total.O sa merg dupa instinctul meu de mama si o s-o mai inteb si pe maica-mea care m-a hranit impecabil ( eu nu am avut in viata mea o durere de burta, stomac, nu am habar ce inseamna asta, nu am avut scaune diareice de cand eram copil de 2-3 ani si nu vomit niciodata, nici macar cand eram insarcinata 😀 ).Carne nu o sa-i bag decat pe la 6 luni ca nu-i trebuie toxine de pe acum, am sa-i mai bag la sucul de fructe si ceva pulpa de fruct, am sa-i fac si branzica de vaci in casa pe care am sa i-o dau pe la 5 luni.Mai vad eu…
Pana atunci ma zbat cu supa de legume , trebuie sa ma pregatesc iar nervos ca vine ora 14 :-(.
Intre timp intre toate astea exista si ceva bun :a descoperit apa si bea ca disperatul.Zilnic m-a capiat cata apa bea.Foarte bine, se hidrateaza 😀 si a invatat sa si inghita bine.

2 comentarii la “Diversificarea – o mare bataie de cap !

  1. Eu am inceput sa citesc despre diversificare si pana la urma o sa fac cum imi dicteaza mie instinctul…si tot ca si tine cred ca am sa merg.Ai mare dreptate in tot ceea ce ai scris, pe mine ma ingrozeste diversificarea asta!Mircea e destul de mare (7.400 si inca nu are 4 luni) si ma gandesc ca sigur pediatrul o sa imi spuna sa incep.Eu ii dau exclusiv san, asa ca teoretic pot sa astept pana la 6 luni.In momentul asta nu mai stiu ce sa fac si cum e mai bine.Eu nici apa nu i-am dat pana acum sau ceai …O sa ascult ce zice pediatrul, o sa vorbesc si cu medicul lui de familie, si cu al meu si dupa aia o sa aleg varianta care mi se pare cea mai buna.

  2. Deocamdata gogosica mea are numai 2 luni si aproape 3 saptamani deci nu e cazul sa imi bat capul. Aici, in Italia, este o atmosfera relaxata in ce priveste cresterea bebeilor. Toti doctorii recomanda alaptatul exclusiv pana la 6 luni si am sa vad daca am sa pot sa fac asta cu Irisuca, ca pana acum tare bine ne-a mers. Cand o sa trebuiasca sa incepem diversificarea am sa ii dau papitza speciala pentru bebei (am primit vreo 110 borcanele valabile pana in 2012) si sper sa ii placa.
    P.S. Ne e dor de tine pe forum :*

Lasă un răspuns

