De ce " Ayan " ?- se mira lumea

Mi-am adus acum aminte reactia unui medic din maternitate cand a auzit ca al meu copil se va numi Ayan.:-) 🙂 🙂
Imi vine sa rad de nu mai pot ca in aceeasi oala cu medicul cel imbecil care mi-a spus :” nu destul v-au nenorocit parintii pe dumneavoastra punandu-va un nume arabesc, vreti acum sa-l neneorociti si dumneavoastra pe acest copil… ” trebuie bagate si proastele de la Casa de casatorii a sectorului 6.De la tantile alea oricum n-am nicio pretentie, caci de ele imi amintesc vesnic cu o mare scarba de cand am facut cununia civila, insa de la omul ala chiar am avut alte asteptari… gandindu-ma ca e totusi medic, intra intr-o alta categorie sociala ( doar nu degeaba se cred ei crema intelectualitatii,nu? ) si se vrea a fi un open-minded.Gizas cand am auzit faza cu ” m-au neneorocit parintii mei ” am ramas interzisa.Cum adica????
Pai toata viata mea lumea se mira si s-a mirat ce frumos nume am, mereu am primit complimente, n-am avut decat o singura data in viata o problema la granita cu Franta cand au fost atentatele alea in U.K. si nu m-au lasat francezii sa intru pe teritoriul lor, ca vezi Doamne as fi fost terorista ( oricum aia sunt inapti mintali asa ca…) , stiu o groaza de oameni care si-au botezat fetitele dupa mine, so…care a fost „nenorocirea”? Adica aveam o existenta mult mai implinita daca ma numeam Vasilica,Gherghina sau Ionela sau..pana mea…nume d-astea de urla pamantul in rostirea lor?
Uite tocmai d-asta l-am botezat Ayan, Darius imi place si o sa-mi placa mereu ( d-asta i-am si pus al doilea prenume: Darius ) dar sunt in ultima vreme la Dariusi ca ciupercile dupa ploaie , iar Matei l-am botezat dupa strabunicul meu – om puternic, mare mosier cazac cu-n caracter de fier- dar numai la biserica si sunt si Matei cata frunza….cata iarba…
Cineva mi-a spus ca ” Ayan ” este nume evreiesc si de ce il stigmatizez? Asa am vrut eu, sa-l stigmatizez!!!
” Ayan ” nu este numai prenume evreiesc, este si turcesc si indian si…si…si…Mai jos adaug un citat cu ceea ce inseamna cuvantul „Ayan” in mai multe limbi:
” One thing we liked about it was that it is such a cross-cultural name. The meanings we researched are as follows:

1. Hindu/Tamil: Brahma, the God of Creation
2. Sanskrit: Soaked in the Divine (as in Satyanarayan)
3. Biblical: Motion, To Arrive (related to Noah); Iian, which is pronounced like Ayan, is the Scottish variation of John
4. Hebrew: Nothingness, Peace
5. Persian: Notable
6. Islam/Arabic: God’s Gift
7. Several African Languages: Center Part of the Soul.
The path through which the sun travels in the daytime is called ‘Ayan’

In Tamil: ‘Ayan’ is the name of Brahma, the Creator.

‘Ayan’ also means Shepherd

‘Ayan’ is also a form of African drumming.

‘Ayan’ in Turkish, means „obviously” or „clearly”

‘Ayan’ [Urdu/Persian.] with the last ‘n’ not pronounced fully… but half i.e. nasal tone sound..)… means something that is open and clear /something like : „something vividly clear on the face of it” or prima-facie.

In Somalia ‘Ayan’ means „the lucky one”. However, in Somali, ‘Ayan’ is the female form of the name, and ‘Ayanle’ is the male form.

AYAN: Somali female name meaning „bright.”

In Sanskrit this also means „Speed” in English or „Gati” in Hindi.

Sirr & Rooh form “Rooh-e-Insani (Human soul) or Ayan. This part of the soul is inscribed with commands characterizing the life. It is also termed as Ayan. When a human being gets acquainted with it, he can witness the record & scheme of “all that exists”, written on loh-e-mahfooz.

Narayan – the Sanskrit word, is explained as Nara + Ayan = Narayan. ie.,Nara meaning human being and Ayan meaning the mirror. In essence it is the reflection of self – the soul. „

Mai are inca 2 prenume in afara de Ayan astfel incat daca nu-i va placea o sa se prezinte cu alt prenume cand va creste.Pana atunci noi asa il strigam, lumea in general e incantata si le place cum se aude.Padure fara uscaturi nu exista, astfel incat cei care se mira ca prostii si fac afirmatii de cacao ( asta numai in tara asta de 2 lei se intampla, sa te holbezi ca boul si sa te miri de parca as umbla in pielea goala in parlament si asta la tot ce iese din tipare ), trebuie sa se lamureasca ca nu am vrut decat ca al meu copil sa aiba un nume mai deosebit ( ca si mine ) si sa iasa cumva din tipare ( urasc de mica spiritul de turma ce-i caracterizeaza pe multi romani ).

16 comentarii la “De ce " Ayan " ?- se mira lumea

  1. Inteleg cum te simti fiindca lumea ramane cu o fatza de bou la porta noua daca zis ca pe fiica-mea o cheama Gia – „Gia?!? Da’ ce inseamna? Asta e un nume?” Da, bre, e un nume si e destul de celebru chiar daca nu e folosit aproape deloc (ca doar nu era sa ii pun un nume fff comun). Noi ne-am luat de la filmul „Gia” despre viata fotomodelului Gia Marie Carangie, in care joaca Angelina Jolie si fiindca am fost mereu fani ai ei. Nu puteam sa ii spunem Angelina fiindca seamana prea mult cu numele lui maica-sa (Angela) si nu avem raporturi bune cu ea.
    (Gia

    The name Gia is a baby girl name. The name Gia comes from the Italian origin. In Italian The meaning of the name Gia is: God is gracious. )

  2. Trebuia sa ii spui celui care ti-a spus ca stigmatizezi copilul cu un nume evreiesc ca au murit nazistii si evreii deocamdata sunt safe!Si chiar acum toata lumea isi cere scuze de la ei pentru ce le-au facut asa ca daca il confunda cineva cu un evreu, e chiar ok:))).Plus ca eu de vreun evreu prost nu am auzit, in sensul ca se descurca si le merge mintea foarte bine la afaceri!

  3. Scuze ca nu am articulat prea bine raspunsul anterior. Mi-am dat seama ca nu am mentionat ca Angela e soacra mea cu care nu suntem in raporturi prea bune.
    Voiam sa mai spun ca noi i-am mai pus fetitei si un al doilea nume, ca sa evitam ca si tine problemele viitoare cauzate de un nume prea original. I-am mai spus si Iris, un nume scurt si simpatic, folosit in Uk, Usa, Italia si in alte tari (am cautat sa ii dam nume cunoscute si la nivel international). Ar mai fi si o alta motivatie – pe mama o cheama Violeta (nume de floare), pe mine ma cheama Liliana (vine de la „Lilium” adica crin, iarasi nume de floare) si am vrut ca si ea sa aiba un nume de floare 🙂

  4. imi place mult numele asta Gia, dar si Iris imi place la nebunie, mi se pare un nume tare delicat.Voi cum o s-o strigati?

  5. Exact asa mi se pare si mie- foarte delicat si feminin.
    Noi o strigam Gia si am decis ca ceilalti sa o strige Iris (ca sa nu mai stam la explicatii de la ce anume vine numele Gia). O sa fie ca un fel de nume privat, numai pt mama si tata

  6. foarte tare faza cu nazistii si cu evreii :-).In general ma abtin sa comentez despre jewish in mod public pentru ca sunt o groaza de antisemiti in lumea asta.Mie, personal, imi plac foarte mult ca oameni, sunt super civilizati, educati, stilati.Se cunosc de la o posta si se recunosc din multime.Asacum am mai spus „Ayan ” nu este numai un prenume evreiesc si eu,una, in afara de copilul M.Radulescu care este facut cu un evreu si implicit se presupune ca numele copilului este de origine ebraica, nu am gasit nici pe net ceea ce ar insemna Ayan in ebraica sau in idis.

  7. Si eu am incercat sa vad ce inseamna Ayan pe un site unde ma uit eu de obicei la nume si nu am gasit numele.Foarte frumos ca este un nume rar, sa moara prostii de necaz!:dnah!(Si eu la fel ma feresc sa zic de evrei in public, le mai comemorez si ziua in fiecare an la scoala si mereu imi iese de nici daca eram de-a lor nu puneam atata pasiune:)))

  8. Si copilul meu poarta numele de AYAN-VALERIU.Am intampinat si eu la inceput oameni care ma intrebau mirai”ce nume e asta?”Li se pare un nume ciudat.Mie mi-a placut foarte mult numele copilului Mihaelei Radulescu si mi-am zis k si baietelul meu va purta celasi nume.

  9. @ Emilia: ma bucur sa aud ca mai exista si oameni care au aceleasi gusturi ca si ale mele.Eu nu i-am pus numele de la copilul Mihaelei ci de la un film.Btw Ayan nu este un nume evreiesc asa cum crede toata lumea ( in Israel nu au numele asta ), „Ayan” este un nume indian in primul rand si apoi tot ce ai vazut scris la mine in post.Tu-l strigi Ayan sau Valeriu?
    Te mai astept pe la noi 😀

  10. Mie imi place foarte mult „Ayan”. Sunt insarcinata in luna a 2 a, si daca as avea fata, as stii sigur ce nume o sa-i pun, in schimb daca as avea un baietel nu sunt asa de sigura. Noi ne gandeam la Patrick, dar de cateva zile bune am in minte numai Ayan, si parca mi se pare mai frumos numele asta. Zilele astea tot am cautat pe net mai multe explicatii ale acestui nume si uite asa am ajuns aici.

    Inca nu am vorbit cu sotul… daca o sa ii placa si lui mult, cred ca asta va ramane.

    Numai bine! 😉

  11. Revin dupa atatea luni. 😀 Am fetita! ;)) Acum are 1 luna si 2 sapt. Incercam peste 1 an sau 2, sa avem si un baietel. 🙂

  12. @roxalia: sa va traiasca micuta si sa fie sanatoasa! Cum o cheama?Eu ma pregatesc de-o fetita asa ca vreau inspiratie… 😀

  13. Nu e un prenume urât ,dar ceea ce mă deranjează la români (părinții români) e faptul că li se pare că orice prenume străin e mai frumos decât unul românesc.Dacă vă place așa de mult diversitatea , și vreți un prenume mai special de ce nu le puneti copiiilor vostri prenume tracice/dacice de exemplu? Și în limba tracă/dacă fiecare prenume are o semnificatie (Ares,Orfeu,Decebal;Deceneu,Derzelas,Burebista,etc) pe care limba română a pierdut-o.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Dacian_names
    Uite de exemplu tiganii pun în afară de prenume de telenovelă si unele românești (așa făceau si popoarele antice) gen:Justitia,Dreptatea (sună aiurea astea) dar semnifică ceva, ca si cele gen Codrin,Trandafir,Luminita,Violeta,Liliana,Margareta.
    P.S:Ce nu suport e că românii snobi de felulul lor, dacă li se naște un copil in Spania sau Italia, își bat pur si simplu joc de copii lor cu prenume gen Alessandro/Alejandro in loc să le pună Alexandru, sau Sergio in loc de Sergiu, doar fiindcă țăranii au ajuns in altă țară și simt nevoia să epateze.

  14. Numele frumoase sunt cele specifice fiecărui popor ori celor care provin din istoria acestuia. Sigur că toate numele sunt frumoase:ex. Ayan pentru un rom, indian, evreu,…etc, Nu merg ca nume de români: Eduard, Patrick,etc, aşa cum nu merg nici Dragoş, Rareş, Vlad,etc. la englezI ori irlandezi. Orice nume e frumos pentru un anumit popor şi nepotrivit pentru altul. Sigur că fiecare este liber să-i pună ce nume doreşte: inclusiv televizor, katanga,etc. Respectul pentru cultura poporului tău se vede şi după nume.

  15. @somesanu: ne scuzi ca ne-am permis sa ne botezam copilul cum am vrut noi.Intr-adevar in micimi dintr-astea sta respectul pentru cultura poporului meu.
    Asa cum nici eu nu am un nume neaos, tot asa a trebuit sa duc mai departe traditia familiei mele in a nu respecta parerile oamenilor ingusti.
    O zi mai buna ca noaptea ce-a trecut !

Lasă un răspuns

